Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rimelig og ok sengetøy?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 17:00   #121
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg vet ikke hvor du bor, men i min verden er det vanskelig å klare seg helt uten bil. Vi har bare en og holder kjøringen på et minimum (og selvsagt handler jeg på vei hjem fra jobb, evt. går jeg til butikken, setter meg veldig sjelden i bilen bare for å handle) men det blir vanskelig å klare seg helt uten den. Å skifte ut ting som funker pga. feil lukt og feil farge, blir rarere i mine øyne, selv om bilkjøring er en større belastning på miljøet enn kjøp av unødvendige sengesett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 17:20   #122
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke hvor du bor, men i min verden er det vanskelig å klare seg helt uten bil.

Det blir jo en helt annen sak. Da begynner du å veie hva du mener er nødvendig opp mot hva du mener er unødvendig. Men hva du mener er nødvendig trenger ikke å opplagt være nødvendig for andre.

Det miljømessig beste er vel at alle bor omtrent oppå hverandre i små leiligheter uten heis. Da minimeres behovet for frakt av mennesker og varer, for eksempel. Så du burde nok ta med deg familien og flytte inn til Oslo sentrum. Det er det mest miljøvennlige. Ta gjerne med deg et telt.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 17:42   #123
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Altså, jeg fordømmer ikke folk som kjøper sengetøy hvert år, men ikke legitimer det med at det går til Fretex. Det er det jeg synes blir litt dumt.

Å gi vekk ting dit man er ferdig med er fint og lurt, men det bør helst være noe som noen kan få bruk for.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:18   #124
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det blir jo en helt annen sak. Da begynner du å veie hva du mener er nødvendig opp mot hva du mener er unødvendig. Men hva du mener er nødvendig trenger ikke å opplagt være nødvendig for andre.

Det miljømessig beste er vel at alle bor omtrent oppå hverandre i små leiligheter uten heis. Da minimeres behovet for frakt av mennesker og varer, for eksempel. Så du burde nok ta med deg familien og flytte inn til Oslo sentrum. Det er det mest miljøvennlige. Ta gjerne med deg et telt.


Til første avsnitt: Jeg sa ikke noe om hva som var nødvendig og ikke, jeg sa noen om at det var vanskelig for meg å klare meg uten bil. Jeg vil tro at alle kan klare seg uten sengetøy i høstens farger hvis de allerede har i vinterens og vårens.

Til andre avsnitt, siden vi nå likevel later til å ha fjernet oss fra virkeligheten og over i det absurde: Det er helt klart mye mer miljøvennlig om vi alle går tilbake til naturalhushold. Hvor mye tror du ikke bygging av blokker belaster miljøet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 19:10   #125
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Eg synest faktisk nødvendig/unødvendig forbruk/bilkøyring/kjøttspising/plastposebruk/flybruk etc. er ei fin akse å måle rundt. Ei langt betre akse enn estetisk/ikkje estetisk, trendmessig korrekt/ukorrekt eller anna ein måtte finne for godt.

Det blir i alle fall for dumt å hevde at ein må melde seg ut av samfunnet, for å ha lov til å kritisere overforbruket og fråtseriet som preger kulturen vår.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-12, 23:09   #126
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Alle mine sengesett har jeg faatt i gave tror jeg. Foretrekker Hoie sine satengsett. Holder seg fint vask etter vask.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 02:22   #127
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Jeg har kjøpt mye nytt sengetøy. :innrømmer:

Barna ble større, og gikk fra barnesenger til store senger, men med barnslig tema. Nå er de ferdig med "tegneseriesengesettene" (thank God!) og fikk mer nøytrale voksensett. De har ikke sengeteppe, og med små rom blir sengene en stor del av blikkfanget. Ergo - pent sengetøy er viktig (for meg...). De tørketromles, og jeg har erfart at noen merker (med god bomull) nesten ikke krøller i trommelen, mens feks IKEA-trekk blir en eneste stor skrukk. Favorittene er Lexington og noen av kvalitetene til Gant. Svinedyre, men de holder superbra. Jeg har de eldste mine, fra nittitallet en gang, fremdeles. Jeg supplerer innimellom med nye putetrekk som kan mixematches med sammen med settene, spesielt år det er kolleksjonsskifter og de selger de utgående til halv pris.

Ellers er jo et fint sengeteppe veldig mye enklere, men pga midd anbefales vel strengt tatt ikke det rent hygienisk.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no