Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av oppvaskkost

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Velger du oppvaskkost som passer interiøret på kjøkken?
Selvsagt! Skal det være så skal det være. 54 34,62%
Nei, det skulle tatt seg ut! 26 16,67%
Jeg kjøper alltid hvit og billigste type. 7 4,49%
Jeg kjøper alltid billigste kost. Farge er underordnet. 44 28,21%
Jeg kjøper alltid en av de dyre. Farge betyr ingenting. 18 11,54%
Jeg kjøper ikke oppvaskkost på Rema. Det skulle ttt seg ut. 7 4,49%
Jeg eier ikke oppvaskkost. 0 0%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 08:12   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

De må være enten sort eller sølv.
Og så må den være fra Jordan.

Jordan vet hvordan.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 08:23   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg kjøper en som passer på kjøkkenet ja, fortrinnsvis rød, turkis eller lysegrønn.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 08:49   #23
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Skifter ikke ut oppvaskkosten så ofte, så da spanderer jeg på meg en av de dyreste fra Jordan, for de er bedre å holde i enn de kantete og tynne billigste. Farge betyr ikke noe, av og til velger jeg noe friskt og fargerikt, andre ganger noe helt nøytralt. Kommer an på dagsformen når jeg kjøper. Og jeg lever fint med valget helt til neste gang det skal skiftes kost.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:01   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg kjøper den billigste jeg finner. Hadde jeg ikke hatt oppvaskmaskin hadde jeg nok lagt litt mer energi i å finne en som var god å holde i.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:03   #25
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg har alltid flere oppvaskkoster, og alle i forskjellige farger. De henger og koser seg sammen, og er så fine.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:36   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg velger som regel den billigste, farge er stort sett den som står lettest tilgjengelig. Med andre ord, det er ikke så nøye. Hvilken farge jeg har nå? Nei, hvem som går rundt å husker sånt?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:46   #27
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Kjøper Jordan siden de er best. Velger gjerne knallfarger i den tro at det skal bli morsommere å vaske opp. Så feil kan man ta.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:53   #28
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg kjøper ikke oppvaskkost på Rema. Det skulle tatt seg ut.

Jeg kjøper på Ikea. For de har sugekopp bak og er så morsomme å leke med.
Mye morsommere å vaske opp når man kan klaske kosten i veggen etterpå. Eller underveis.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:54   #29
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg kjøper oppvaskkoster etter humøret, unntatt den "urene" børsten som går til kattekoppen og sånt. Den er alltid rød, ellers går jeg i surr.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 09:59   #30
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

He he morsom tråd.

Mannen kjøper alltid oppvaskkost og tannbørster og slikt. Han er mye flinkere til å huske på å skifte dem ut enn meg. Spurte han nå om denne pollen, og han lo og sa: "Å ja jeg tenker i HØYESTE grad på farge og estetikk" Tror han var ironisk...

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 10:48   #31
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg tar en farge jeg liker. Bryr meg iallfall ikke om den "passer til kjøkkenet"!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 10:53   #32
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg kjøper alltid hvit og billigste type.

Velger alltid hvit, vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn egentlig.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 11:53   #33
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Mannen har et nærmest autistisk forhold til oppvaskbørster - merkelig så lite som han faktisk bruker de. Men han kjøper i alle fall etter ett finurlig system som ikke må tulles med. Jeg vet ikke helt hva systemet går ut på, men det må i alle fall være Jordan! Og det er en del kule farger. Og vi har skapet fullt.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:00   #34
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Hvorfor må det det? er det estetiske eller praktiske hensyn? Hva koster noe sånt? Jeg må innrømme at jeg blir litt sånn: av å punge ut for en oppvaskkost med håndtak i stål. Jeg vil helst at sånne forbruksting skal koset så lite som mulig. Helst under er tier. Jeg kan godt hamstre om det er skikkelig billig.

Man velger sine innsatsområder.
Jeg liker ikke å bruke børster som er avlange, derfor rund. Jeg liker heller ikke slike gøyale børster i festlige farger, derfor stål.
Jeg kunne selvfølgelig kommet med en lengre utlegning om at det var hygieniske eller andre lure årsaker, men det er bare rett og slett på grunn av at jeg liker stålbørster bedre enn plastbørster, både for å se på og for å holde i.
Det er børster lik denne jeg liker:
https://rafens.no/produkter/rosle/oppvaskborste_stal

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:05   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Det er sjelden meg som kjøper oppvaskkostene nu for tiden, men jeg registrerer at mannen også kjøper de litt mer "designaktige" Jordanbørstene. Jeg synes de er bedre å bruke selv også, Nå har vi en svart (bombe) og en grønn. Tidligere har jeg ofte kjøpt grønn eller rød, fordi det passer inn med leiligheten (åpen kjøkkenløsning), eller så har jeg kjøpt en helt streit, billig hvit hvis jeg har hatt dårlig råd. Vi har visst hatt fra IKEA og Clasern også. Litt blandet, med andre ord.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:24   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Kjøper kun de som matcher kjøkkenet - og da blir det turkis for å matche fondveggen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 12:27   #37
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Helst blå eller hvit, for det passer på kjøkkenet. Pris er underordnet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 13:13   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Kjøper som oftest de fra Jordan. De holder best. Har noen å bytte på med og de går i oppvaskmaskinen hver eneste kveld.
Nå har jeg tre i gråsort og en i turkis/sjøgrønn.
Og så har jeg etpar billige, tror de er fra Europris. I Orange.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 13:55   #39
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Kjøper en på Rema, farge ingen betydning. Diskuterer jeg virkelig dette?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 14:10   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av oppvaskkost

Jeg er oppvaskkostjåle og har fin kost og klut og håndkle som matcher.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no