Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 11:31   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Litt vanskelig å se, men det er i denne stilen ca:


Ser for meg Eames stoler (men ikke et must), enten med stål- eller treben. Men skal vi ta sorte eller hvite?? og så var det spisebordet, det er egentlig vanskeligst- Vingler mellom sort, hvit og hvit eik. Vanskelig altså!!!
Er veldig glad i kombinasjonen hvit- sort og tre...

Noen som har noen spisebord og stoler å anbefale?

Hjelp!!

__________________
Jau

Sist redigert av Curly : 16-07-12 kl 20:48.
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 15:11   #2
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Stilig kjøkken! Jeg hadde valgt bord i tre. Det blir veldig ensformig og sterilt med hvitt bord når resten av kjøkkenet er så mye hvitt. Jeg syns det er fint å bryte det opp litt. Svart kan også gå, men da blir kontrasten veldig hard, syns jeg.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 15:45   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Hvit eik kunne passet fint, om det går i samme tone som gulvet.


Skagen fra Bolia kunne passet innredningen. Eames-stol med stålben går til. Trebena til den er vel i mørkere eik, så det blir fort krasj.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 10:55   #4
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

takk for tips
Er litt enig, eik blir kanskje det fineste. Har hvit eikeparkett på gulvet også.

Skovby har jo mange lekre og tidløse bord, kanskje jeg skal se litt på de Men vanskelig å si om Eames stolen passer til da den er litt lav.
SM38:

Dette er praktisk siden det har plater i bordet:

Om vi velger hvite eames stoler blir det vel ala sånn:


Sorte stoler hadde kanskje vært stilig til? Bryter litt med det lyse treet og det hvite kjøkkenet, og sort er veldig fint til hvit eik. Men kanskje det blir for hardt?

__________________
Jau

Sist redigert av Curly : 11-07-12 kl 11:17.
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 11:20   #5
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Har også snust litt på dette fra Living, massivt stort trebord med sprekker og hakk. Bryter med det sterile og minimalistiske. Dette tror jeg hadde vært tøft med sorte eifel stoler. Dessverre er det 110 cm bredt og jeg vil helst ha 90 cm, eller max 100.



Om vi velger hvitt bord tror jeg stoler med treben blir finest, men da blir ikke beina samme trefarge som gulvet (men det gjør vel kanskje ikke noe??):


*sukk* dette er vanskelig!

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 22:23   #6
sophie83
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 21
sophie83 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Ah, jeg sliter med akkurat det samme! Hadde opprinnelig kjøpt muuto adaptable table, men de klarte ikke levere. Maks høyde på bordet hvis man har eames-stoler er 73 cm, så jeg sliter litt med å finne et fint bord hvor det er plass til tre stoler ved siden av hverandre (innenfor bordbena), og som er 73. Har sett litt på Bolia, og liker bl.a. Coney og Wake, men ingen av de kan ha tre stoler innenfor bordbena. Uff, kjedelig når man har fikse ideer. Jeg har forresten kjøpt eames eiffel hvit, og tenker å gå for hvit eik/hvitt eller sort bord eller kombinasjon.

sophie83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 22:31   #7
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av sophie83, her.

Ah, jeg sliter med akkurat det samme! Hadde opprinnelig kjøpt muuto adaptable table, men de klarte ikke levere. Maks høyde på bordet hvis man har eames-stoler er 73 cm, så jeg sliter litt med å finne et fint bord hvor det er plass til tre stoler ved siden av hverandre (innenfor bordbena), og som er 73. Har sett litt på Bolia, og liker bl.a. Coney og Wake, men ingen av de kan ha tre stoler innenfor bordbena. Uff, kjedelig når man har fikse ideer. Jeg har forresten kjøpt eames eiffel hvit, og tenker å gå for hvit eik/hvitt eller sort bord eller kombinasjon.

Det bordet er kjempestilig, men det går vel ikke å forlenge ?

Skovby sine bord er 73 cm. Snuser litt på SM24 men det er kanskje litt kjedelig.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 22:39   #8
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 13-11-12 kl 19:40.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 13:55   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Stilig kjøkken! Jeg hadde valgt bord i tre. Det blir veldig ensformig og sterilt med hvitt bord når resten av kjøkkenet er så mye hvitt. Jeg syns det er fint å bryte det opp litt. Svart kan også gå, men da blir kontrasten veldig hard, syns jeg.

Helt enig. Jeg hadde ikke valgt sorte stoler, når jeg skulle lagt såpass mye penger i de.

Har selv kombinasjonen mørkt trebort + hvite syverstoler og syns det er råfint på minst femte året nå.

Mitt råd er altså å velge bord i massivt tre og hvite stoler, med mindre du er så kul at du velger en helt annen farge på stolene for å bryte.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 13:57   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Har også snust litt på dette fra Living, massivt stort trebord med sprekker og hakk. Bryter med det sterile og minimalistiske. Dette tror jeg hadde vært tøft med sorte eifel stoler. Dessverre er det 110 cm bredt og jeg vil helst ha 90 cm, eller max 100.



Dette hadde brutt det glatte hvitte på en flott måte.

Det samme kan noen saueskinn i stolene gjøre.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 14:36   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Min umiddelbart første tanke var Piet Hein "Superellipse", som finnes i flere farger:



Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 14:38   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Nå ser jeg at du vil ha Eames-stoler. Det er kanskje ikke helt kompatibelt med Piet Hein-bordet? Litt rotete med alle beina, kanskje?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 14:42   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå ser jeg at du vil ha Eames-stoler. Det er kanskje ikke helt kompatibelt med Piet Hein-bordet? Litt rotete med alle beina, kanskje?

Jeg ville syns det. Personlig syns jeg det bordet er for sterilt og kaldt mot det kjøkkenet, men det er en smakssak

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 14:45   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Vi har for øvrig dette bordet fra en dansk produsent: Trekanten/Hästbæk. Det er heltre og aldeles nydelig. Det finnes i oljet eik og valnøtt.
Det er to meter langt, med to ekstra plater på 0,5 m hver.
Rettelse: det finnes i ulike mål:

95 x 170/ 220 cm
95 x 200/ 300 cm
95 x 230/ 330 cm
105 x 230/ 330 cm





Ileggsplatene er helt gjemt når de ikker er i bruk, og bordplaten er hel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:13   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Det siste Teofelia la ut minner veldig om mitt og jeg elsker det. Høvelig tidløst og "varmt".

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:20   #16
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Å du store, i det kjøkkenet måtte jeg tvert hatt Y-stolene til Wegner. De er runde, varme, litt rustikke, nydelig håndverk, så perfekt kontrast til det stilrene kjøkkenet ditt. Flettede seter kan være litt upjaktisk, men jeg hadde kjøpt svarte skinnputer til - kjempefint! Jeg synes de kommer ektra godt til sin rett i litt minimalistiske omgivelser. Men de passer over alt og bestandig, de er jo klassikere. Fåes lakkert i svart, hvitt og diverse farger men jeg hadde valgt trehvitt til ditt kjøkken. Fine til mange forskjellige slags bord. Alt fra et klassisk ovalt trebord til mer minimalistiske varianter (se bildene).









  Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:40   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Jeg ville gått for konsulentens forslag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 15:41   #18
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Prøvde å finne et bilde av stolene sammen med et klassisk ovalt trebord, her ser du ihvertfall en flik. (Du kan se stort bilde i denne bloggen, litt nedover på siden). Kjempefin kontrast til det hvite kjøkkenet. Litt mørkere tresort her, det er flere å velge mellom. Jeg har også et klassisk ovalt eikebprd, bestilt fra Brdr Andersen i Danmark. Du kan velge tresort, overflatebehandling, fasong på bein og sarg, bordhøyde, ant. tilleggsplater m.m. Jeg sparer til svarte Mauren stoler, hos meg passer det ikke så godt med trestoler for jeg har mer treverk i interiøret rundtom.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-12, 17:16   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Syns også konsulentens stoler var et godt forslag.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 10:06   #20
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Anbefal en spisestue til dette kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det siste Teofelia la ut minner veldig om mitt og jeg elsker det. Høvelig tidløst og "varmt".

Det var enkelt og fint Hva er prislappen? Prøver å finne forhandler men finner ingenting.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no