Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Din stil

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 18:59   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Jeg liker det enkelt og funksjonalistisk på grensen til minimalistisk hvor alt har sin plass uten at det roter.

Jeg liker hvite vegger med innslag av fargeklatter - f.eks. Marimekko-voksduken og rødt kjøkken som vi skal ha i nyhuset.

Kjøkkenbenken skal være ryddet for alt, med alt det som har veldig lyst til å stå på kjøkkenbenken inni et sjalusiskap. I resten av huset skal mest mulig opp i høyden for å lette renhold - dvs. ingen stålamper, toalett og bidé skal være vegghengt osv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:04   #22
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din stil

Jeg liker en varm, funksjonalistisk, skandinavisk stil.
Vinteren er lang i Norge, så jeg foretrekker litt lune møbler og tekstiler hos meg. Jeg har ikke flere ting enn jeg trenger.
Liker basisfarger i møbler, og heller freshe litt opp med puter, tepper, lysestaker etc.
Spisestuen går i heltre eik, synes det er flott å se på.
Møblene må ikke være så fancy at de ikke kan brukes.
Liker f.eks mye av det Bolia og ROOM fører.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 10:01   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Eg likar ein minimalistisk natur/jord/luft-stil, og den blir gjennomgåande i heile nyehuset. Tremøblar, grove tekstilar, mykje luft, lyse veggar, brun og beigetonar med innslag av mørk lilla, mosegrønt, lyseblått o.l.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 14:58   #24
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din stil

Jeg ville helst hatt et gjennomført femtitallshus, men nå har vi blanding av IKEA og møbler fra femtitallet.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:19   #25
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din stil

Vi har en moderne (mer eller mindre klassisk) stil ispedd noe 60-70 talls retro og space age. Stua er vel det rommet som er mest gjennomført. Øvrige rom bærer vel litt preg av den faste innredningen (kjøkken/bad) som var der da vi flyttet inn.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 01:03   #26
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Nora, her.

Tja, jeg er i utgangspunktet minimalist men jeg liker å ha en touch av varme. Så jeg satser på enkle, rene, lyse farger (helst hvitt/lys beige ) på veggene og pynter resten med atributter som jeg liker. Det skal helst være store ting da jeg får helt noya av pittesmå duppeditter overalt.

I stuen skal jeg helst ha ordentlig kunst så her henger det to svære malerier og noen andre kunststykker. Stuen er lys og sofaen er svart skinn ( ja, måtte svelge den skinnsofa kamelen jeg også ) og resten av møblementet er i eik. På kjøkkenet er det helt hvitt men benkeplaten er i eik ( apropo varme - biten ). Ellers er jeg veldig glad i børstet stål på kjøkken men må passe meg for at det ikke blir for sterilt. Kjøkkenbenken skal være mest mulig tom for ting! Badet er derimot stedet der jeg holder det ganske striks minimalistisk. Det er hvitt og grått med glass men jeg prøver allikevel å kjøpe f.eks. tannbørstekopp/såpedispenser o.l. i farger. Det trenger ikke være trist selv om de er minimalistisk.

Resten av leiligheten går igjen i samme stil men den er ikke ferdig og vi har ennå noen møbler som vi har dratt med oss fra huset som jeg ikke er fornøyd med og vil bytte ut. Så vi har lang vei å gå men det ER så MORO!!!


Ja,,,,,blablabla...kunne ha fortsatt i evigheter, hehehe

Bortsett fra sofaen ligner dette på hjemmet vårt! Vi er glad i arvestykker og har bl.a amerikakoffert, lenestoler fra 40-tallet og endel nips som setter et personlig preg på hjemmet vårt.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:32   #27
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Ryddig er min favorittstil

Ellers er lyse flater, lunheit og bebodd stikkord for meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:45   #28
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din stil

Min favoritt-ting hjemme er denne lampen..




Liker minimalisme og moderne stil.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:52   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din stil

Mica: GRATTIS med NY lekker (RÅLEKKER) stue!!
Det var en ganske annen stue enn jeg så for utrolige snart tre år siden...GURIMALLA som tiden flyr!

Hvordan går det med kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Min favoritt-ting hjemme er denne lampen..

http://www.fotoknudsen.no/archive32/...ew3LLBZ.JPG?90


Liker minimalisme og moderne stil.

Pastill : den lampen var virkelig stilig!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:53   #30
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Mica: GRATTIS med NY lekker (RÅLEKKER) stue!!
Det var en ganske annen stue enn jeg så for utrolige snart tre år siden...GURIMALLA som tiden flyr!

Hvordan går det med kjøkkenet?

Kjøkkenet er ferdig , jeg må bare få tatt bilder. Vi har nytt kamera og jeg må lære meg hvordan det fungerer..

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:55   #31
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Mica: GRATTIS med NY lekker (RÅLEKKER) stue!!
Det var en ganske annen stue enn jeg så for utrolige snart tre år siden...GURIMALLA som tiden flyr!

Hvordan går det med kjøkkenet?



Pastill : den lampen var virkelig stilig!!

Først var jeg nysgjerrig på blusen din og nå er jeg nysgjerrig på den relekre stua di. Kan jeg se bilde av den her noe sted?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:24   #32
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Din stil

Ja Nooria det ligger bilde i denne tråden litt høyere opp - Det er forøvrig bare ett lite bilde av tvdelen av stuen, for vi har fått nytt digitalkamera som jeg må lære meg før jeg kan knipse løs. Skal legge det inn bilde på nytt jeg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Stue_tvdelen.jpg (131,4 KB, 46 visninger)
__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 23:35   #33
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Jeg liker hvite vegger, enkle ting på veggene, som malte lerret eller en lampe. Er veldig glad i klart glass, så her er et bord jeg har lyst på:



I tillegg har vi mørk brun skinnsofa i stram stil, har bestilt en sjeselong i tillegg, har panelgardiner, flossteppe på gulv, er glad i store glassvaser og lysestaker.

Har svært glassbord i spisestuen med skinnstoler til.

Er glad i det noe minimalistiske, men det må likevel være en viss varme i rommene.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 18:35   #34
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Ryddig er min favorittstil

Ellers er lyse flater, lunheit og bebodd stikkord for meg.


Enig

Lyst, enkle former, skandinavisk stil. Huset vårt er nok ganske preget av Ikea iblandet litt ting som er "litt oss". Drømmen er nybygd funkis-hus

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 19:38   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

For meg blir minimalistiske hjem ofte upersonlige og kalde. Jeg har selv mørke tremøbler, lune farger på gardiner og endel rødt. Kurver og potteplanter er også en del av stilen.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 19:40   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din stil

Disse bildene har inspirert meg i det siste:


Sist redigert av Chanett : 24-05-07 kl 06:53.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 20:15   #37
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din stil

Det bordet har jeg i stuen! Første gang jeg har hørt om andre som ønsker seg det. Jeg ELSKER det. Utrolig funksjonelt, og det stjeler null rom og null lys. Fantastisk.

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.



Mica; Har du virkelig kjøpt Verner Panton-lampen??? Jeg forguder den. Jeg så den første gang i New York. Og hadde lyst til å kjøpe den med meg hjem. Og plutselig fant jeg den i Oslo, just like that. Jeg skal kjøpe den, jeg må bare finne meg et hus å ha den i først. Jeg har lyst på en leilighet på Frogner, med fire meter under taket. Og den lampen hengende over spisebordet. Den er ganske enkelt vidunderlig vakker. Hvor lang bestillingstid var det på den?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 20:41   #38
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Ja Nooria det ligger bilde i denne tråden litt høyere opp - Det er forøvrig bare ett lite bilde av tvdelen av stuen, for vi har fått nytt digitalkamera som jeg må lære meg før jeg kan knipse løs. Skal legge det inn bilde på nytt jeg

Åkey... så det nå... men jeg må innrømme at jeg ikke får noe særlig inntrykk av stuen din av det lille bildet.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:31   #39
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mica; Har du virkelig kjøpt Verner Panton-lampen??? Jeg forguder den. Jeg så den første gang i New York. Og hadde lyst til å kjøpe den med meg hjem. Og plutselig fant jeg den i Oslo, just like that. Jeg skal kjøpe den, jeg må bare finne meg et hus å ha den i først. Jeg har lyst på en leilighet på Frogner, med fire meter under taket. Og den lampen hengende over spisebordet. Den er ganske enkelt vidunderlig vakker. Hvor lang bestillingstid var det på den?

Den er endelig oppe (mangler bare rikitg lyspære) - Ledningen som følger med er ca 4 meter så den egner seg utrolig godt under høye Frogner tak *drømme* (vi måtte klippe av masse etterom vi ikke har høyt under taket). Det er ca 6-8 ukers bestillingstid. Jeg fant min i en kasse under salget på Expo Nova tidligere i høst, fikk bare litt rabatt (får jo vanligvis arkitekt rabatt uansett) - men jeg fikk den altså med meg der og da - og angrer ikke ett sekund . Jeg liker godt å ha noen designklassikere sammeen med moderne møbler. Det er så mange som har den med perlemor, så jeg syns det er gøy å ha den i metal som nesten ingen har.

Det har vært en stor jobb å få den opp, men det er verdt det!
(legger med bilde etter at vi har fått opp 2 "runder med strimler", mens jeg venter på å få ladet kamera og tatt bilder av det endelige resultatet)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lampe_11okt.jpg (176,3 KB, 78 visninger)
__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:40   #40
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Din stil

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Åkey... så det nå... men jeg må innrømme at jeg ikke får noe særlig inntrykk av stuen din av det lille bildet.

Ja jeg skal få tatt bilder når jeg får litt mer ting inn. Nå er det er egentlig nesten bare 30 kvm hvit rom, har ikke fått opp gardiner eller stæsj enda (det blir ikke veldig mye stæsj), bortsett fra spisestue lampen da. Men jeg har nok veldig minimalstisk stil, så det er nok litt for sært for de fleste.

Jeg har tatt igjen på barnerommene for de er helt det motsatte

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no