Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nytt kjøkken, hva er lurt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-14, 22:40   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Vi har to stekovner. Det er kanskje det jeg er mest fornøyd med av alt her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 22:41   #22
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Vi skal også ha nytt kjøkken, følger med i tråden for gode tips.

Det eneste jeg har bestemt meg sikkert for er kremfaget smeg kjøleskap. Ellers blir det mye skuffer og lite overskap hos oss også.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 22:43   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan får man nok PLASS med bare underskap/skuffer lurer jeg på

Kjøkkenet vårt er bare på planleggingsstadiet (og ikke langt nok oppe på prioriteringslita til at det kommer med det første) men det er jo ikke NOK SKAPPPLASS der som det er til alt vi må ha en plass til, og hvordan skal det gå uten de mange skapene som pr nå inneholder alt av dekketøy og glass, en god del mat, kaffikanner og mye, mye annet?

Kvitter man seg samtidig med halvparten av alt man eier, eller oppretter man ei bod i bakkant til det meste? Jeg skjønner det ikke.

Tipper man bare har nok og ikke alt for mye av alt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 00:28   #24
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

2 stekeovner dersom dere har mulighet til det. Det er det jeg er mest fornøyd med på vårt kjøkken.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 07:04   #25
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

To stekeovner er kjempekjekt!

Jeg skjønner ikke helt behovet for to oppvaskmaskiner, tror jeg, men mulig vi ikke produserer nok oppvask. Jeg ville nok heller brukt den plassen til skap eller skuffer.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 07:58   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Hva bruker man to stekovner til?

Jeg ser det kan være praktisk når vi baker til jul og bursdager, men fem ganger i året forsvarer ikke helt det?

Håper det ikke gjør noe om jeg spørr, jeg planlegger og drømmer om nytt kjøkken og lurer bare på så mye

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 08:09   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Vi har to stekeovner og bruker de mye. Dampovnen til ris og grønnsaker, den vanlige stekeovnen til ting som skal stekes, og de er rett som det i bruk samtidig. Vi har bare underskap, stort sett bare skuffer, unntatt i hjørnene. I tillegg har vi en vegg med kjøleskap, fryseskap, de to ovnene i høyskap og micro., så det vil si fire høyskap. Jeg angrer på at kjøl og frys er innfelt, vi mistet en del kjøle/frysekapasitet ved det, selv om det er fint utseendemessig. I tillegg ville jeg nå ha valgt to kjøleskap, med mindre frysedel for å få mer kjøleplasse. Vi har en liten fryseboks ved siden av, men ikke noe ekstra kjøleskap.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 08:49   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Hvis du går for en teknisk vegg, eller skal ha høyskap, anbefaler jeg et slikt hvor innredningen føler med skapdøren ut. Utrolig praktisk siden man da lett kommer til bakerst på hyllene og lettere har kontroll. Syns det fort blir rotete og uoversiktlig i skap generelt. Ellers er smulesuger veldig bra, men det må kanskje legges opp via sentralstlvsugeren? Det er i alle fall slik her. Nok benkeplass til å bake - gjerne i nærheten av stikkontaktpunkt, og brede, dype skuffer. Vi har valgt å ha to store kummer + avrenningsrist da vi ikke syns det er praktisk med én stor og én liten (og de fleste med to store ikke har avrenningsrist, noe vi trenger siden vi har heltre benkeplate).

Stekeovn i arbeidshøyde er gull verdt! Her har vi også en egen skuffeseksjon til barneservise, -kopper og tegnesaker, m.m. slik at de lettere kan hjelpe til/seg selv.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 13:09   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Vi har to stekeovner også (den ene er kombiovn mikro/stekeovn), men den bruken kan ikkemåle seg med den daglige gleden av å ha to oppvaskmaskiner En skitten og en ren. Fantastisk. Men gjerne begge deler altså Jeg skulle gjerne hatt mer enn et kjøleskap også, men det problemet har jo ikke HI.
Og stekeovn i arbeidshøyde er et stort must altså. Virkelig. Utrolig knotete å ha den i benkeskap.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 13:24   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Med to oppvaskmaskiner sparer man jo skapplass. Det man bruker daglig er i en eller annen maskin.
Bred koketopp er også nyttig. Og induksjon, selvsagt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 09:32   #31
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Hva med fronter? Jeg har veldig lyst på noe annet enn hvitt, men er redd jeg vil blir lei av det.

Vi tenker på disse frontene, men da uten noen overskap og lys/hvit benkeplate.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 09:38   #32
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Har du sett frontene fra Superfront?
Jeg tror man blir veldig lei av tre-struktur etterhvert. Se bare på alle eikekjøkken som var superpoppis, de aller fleste er blitt malt i ettertid.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 09:53   #33
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Ellers henger jeg bare litt i tråden din, planlegger nytt kjøkken selv.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 10:09   #34
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Ellers henger jeg bare litt i tråden din, planlegger nytt kjøkken selv.

Hva tenker dere da? Jeg vil høre!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 10:14   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Vi har bare (under)skuffer, sett bort fra et dobbelt vitrineskap (attpåtil to i høyden) til glass og kopper. Har ikke savnet overskap et sekund.
I og med at vi har skuffer er det enklere å få tak i ting, i motsetning til skap der en gjerne må tømme halve skapet for å få tak i brødristeren innerst.

Og så savner jeg jo virkelig ikke å måtte vaske oppå skap. Nå er det jo som regel skap helt opp til taket nuh for tiden, men det hadde ikke vi før.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 10:39   #36
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Å si at det er "skrullete uten overskap" syns jeg er både unødvendig og lite hyggelig.

Vi ønsket utgangspunktet ikke overskap, fordi de stjal mye lys, og var i veien for vinduet. Men vi har en liten leilighet og trenger å utnytte plassen. Hadde jeg hatt større kjøkken så forstår jeg godt at man vil ha veggene frigjort, rent estetisk.

Nei, altså, det var ikke ment til å høres riktig så utrivelig ut
Jeg bare syns det er så rart. Jeg elsker mye skapplass på kjøkkenet, og skjønner ikke hvirdan man får plass til alt når man velger vekk 1/3 av skapplassen på kjøkkenet

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 11:00   #37
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

MegaMie:
Tråden min er her.

Vi skal ha to oppvaskmaskiner, to doble kummer + avrenning. Drømmer om stein benkeplate på deler av innredningen, etter at jeg fant ut at å støpe i betong blir håpløst.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 13:10   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Hvis dere går for vegg med høyskap på kortveggen, så ville jeg hatt støpsel i skapet som har dør over benken. Da kan du ha vannkoker, brødrister, kjøkkenmaskin etc. der, og døren trenger kun å være åpen når disse tingene er i bruk. Og det beste av alt - vips - duppedingsene er borte uten annet enn å lukke en dør når man er ferdig

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 13:27   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Nei, altså, det var ikke ment til å høres riktig så utrivelig ut
Jeg bare syns det er så rart. Jeg elsker mye skapplass på kjøkkenet, og skjønner ikke hvirdan man får plass til alt når man velger vekk 1/3 av skapplassen på kjøkkenet

Jo mere plass, jo mere skapfyll ...
Vi har kastet ut høyskap og andre skap, og endte opp med langt mer oppbevaringsplass enn vi hadde før. Har ikke angret et sekund.
http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=118222

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 13:29   #40
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Stor nok platetopp
Avlastningsområde til å sette varme kokekar på (enten stor nok platetopp, eller keramisk plate, eller noe sånt)
Stor og dyp vask med egen del til å skylle av saker&ting
Hylle e.l. til kokebøker
Sted å plassere serveringsbrett
Masse masse kjøkkenbenkareal
Nok stikkontakter

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no