Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nytt kjøkken, hva er lurt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-14, 13:30   #41
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Eg har aller mest underskap, eller skuffer da, og har meir enn rikelig med plass. Eg har omtrent 3/4 kjøkkeninnredning enn det eg hadde før. Og eg har kasta og gitt bort. Alt som ikkje er i bruk må ut. Kjøkkenet mitt er frå Drømmekjøkkenet og eg elske det

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 13:32   #42
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Litt mørke bilder men du ser aninga. Og på bilda er ikkje alt heilt på plass.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 010.JPG (260,9 KB, 34 visninger)
Filtype: jpg 011.JPG (190,4 KB, 28 visninger)
Filtype: jpg 012.JPG (305,7 KB, 30 visninger)
__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 14:24   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Det er veldig lurt med gult kjøkken. :nyfrelst:

Går ikke an å være morgengretten lenger. Klin umulig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 14:44   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Vi har nesten ikke overskapp og syns vi har masse plass, men jeg har ett høyskap, da. I det overskapet som er over mikroen blir det masse skrot innerst, for man når jo aldri bak der.

Skuffer rommer virkelig utrolig mye. Vi har alt av hverdagsdekketøy (asjetter, fat, glass, kopper, skåler, småfat til servering) i EN 80 cm bred, mellomdyp skuff. Den ene skuffen rommer like mye som minst to hele overskap.

Men med oppvaskmaskin, søppelskuff, skap til stekeovn, osv, så blir det fort lite igjen til skuffer, faktisk. Så for at det skal funke må man jo ha en del plass.

Noen anbefalinger: Ett høyt uttrekksskap for tørrvarer er GULL. Ikke som siste på rekke, mot en vegg. Det er fint å ha tilgang fra begg sider.

Vi dikkederte en del om vi skulle ha fryser på kjøkkenet (vi har stor matbok i kjelleren) og endte med et kjøleskap som hadde en bitteliten fryser øverst. Skikkelig teit. Den stjeler masse plass fra kjøleskapet og gir veldig lite verdi. Jeg ville heller hatt kun digert kjøleskap.

Neste induksjonstopp blir ekstra bred, ikke bare 60 cm.

Ikkje kjøp vifte som man dunker hodet i hele tiden.

Jeg har en liten bokhylle stående på en ende av innredningen, under benken. Den er super, det er deilig å ha kokebøker så lett tilgjengelig.

Det eneste jeg ikke ville hatt i skuffer er vinglass, tror jeg. Det er det vi bruker de to lave overskapene våre til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 14:46   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er veldig lurt med gult kjøkken. :nyfrelst:

Går ikke an å være morgengretten lenger. Klin umulig!



(Jeg hadde akkurat samme opplevelse den gangen jeg malte kjøkkenet mitt knallgult. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 14:57   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg elsker mye skapplass på kjøkkenet, og skjønner ikke hvirdan man får plass til alt når man velger vekk 1/3 av skapplassen på kjøkkenet

Det kommer jo an på størrelsen på kjøkkenet da. Bor man i en liten byleilighet må man nødvendigvis bruke mer veggplass til skap, enn om man har et kjøkken på størrelse med en stue i en byleilighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 15:05   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, hva er lurt?

Dat mange oppdager er at når de kutter ut SKAP under benken og har skuffer der i stedet, og ellers har ett eller to gode uttrekkskap, så har man ikke behov for så mye overskap mer. Det er rett og slett en mye bedre utnyttelse av plassen. For ikke å snakke om hvor mye plass man sparer på å oppdage og kaste ting som gikk ut på dato i 2007, i stedet for at de blir stående innerst inne i et hjørneoverskap til man flytter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no