Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til lampe over spisestua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-17, 12:24   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Tips til lampe over spisestua?

Jeg tror vi trenger ei ny lampe over spisestua. Har akkurat fått ny spisestue med bord i lysolja eik og stoler i blå/grå/petrol farge.
Nå har vi en lang lampesak i stål med fem hvite små glasskjermer på rekke.

Jeg er ikke flink med interiør, og lamper er kjempevanskelig!

Vi bor i et gammelt hus med mye panel(plate)vegger, stua er litt hummer og kanari når det gjelder stil. Lys eik spisebord, skjenk og skap sammen med et digert drog av en svart skinnsofa og bord i rødbrunt tre (som jeg hadde kastet ut på dagen om jeg hadde hatt råd til ny sofa også).

Det er lavt under taket, ca 2,20, så lampa må ikke være for stor eller dominerende. Jeg liker det enkelt/klassisk/ujålete.

Noen som har tips til meg?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 13:16   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lampe over spisestua?

Følger med, for jeg trenger også ny lampe over spisestua.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:39   #3
Tang0
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 8
Tang0 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til lampe over spisestua?

En enkel lysekrone med tekstilskjerm?


lysekrone med skjerm

Eller en trelampe?


Sist redigert av Tang0 : 18-03-17 kl 17:48.
Tang0 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:46   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til lampe over spisestua?

Denne er fin, men kanskje litt stor?

https://www.finnishdesignshop.com/li...FVjgGQodQ2MHkw

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 13:49   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lampe over spisestua?

Vi har denne. Synes den er tidløs og passer til det meste: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/00228606/

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 17:56   #6
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Tips til lampe over spisestua?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har denne. Synes den er tidløs og passer til det meste: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/00228606/

Den likte jeg, og den hadde en veldig fin pris! Ser du lyspæra, eller er innerdelen helt frosta? Hvordan er den å reingjøre - hva er ytterdelen laget av?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-17, 19:38   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lampe over spisestua?

Ser ikke lyspæra. Rengjøring går helt fint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3141.JPG (1,52 MB, 23 visninger)
Filtype: jpg IMG_3140.JPG (1,13 MB, 14 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no