Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du førerkort (for bil)?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du førerkort for bil?
Ja 144 89,44%
Nei 13 8,07%
Det er komplisert 4 2,48%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-23, 13:08   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Niks. Bor sentralt i Oslo og trenger det ikke (det skal sies at mannen har sertifikat, og det er jo praktisk rett som det er).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:12   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har førerkort, tok det når jeg var 17 på Island i løpet av sommerferien. Var mye billigere der, men måtte vente i en mnd til jeg fylte 18 for å bruke det i Norge.

Vi har vurdert å sende snuppa til bestefar en sommer og ta lappen mens hun er der. Det er visst både billigere og enklere kjøring. Problemet er at hun da ikke vil være rigget for skikkelig bykjøring når hun kommer tilbake ... en problemstilling som egentlig gjelder ganske mange som tar lappen i Norge.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:19   #23
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har vurdert å sende snuppa til bestefar en sommer og ta lappen mens hun er der. Det er visst både billigere og enklere kjøring. Problemet er at hun da ikke vil være rigget for skikkelig bykjøring når hun kommer tilbake ... en problemstilling som egentlig gjelder ganske mange som tar lappen i Norge.

Jeg tok lappen i godt voksen alder i Oslo, og er mye tryggere på komplekse trafikkbilder og bykjøring enn flere venner med lappen fra små steder fra da de var 18. Brukte litt flere kjøretimer, men er ikke redd for å kjøre i større trafikk.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:26   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har vurdert å sende snuppa til bestefar en sommer og ta lappen mens hun er der. Det er visst både billigere og enklere kjøring. Problemet er at hun da ikke vil være rigget for skikkelig bykjøring når hun kommer tilbake ... en problemstilling som egentlig gjelder ganske mange som tar lappen i Norge.

Jeg tror ikke du kan sammenligne Reykjavík med plassen bestefar til Snuppa er fra.

Hun kunne jo ha øvelseskjørt med dere i Oslo, etter å ha tatt lappen på et mindre sted. Jeg syntes det var ubehagelig å kjøre i Oslo i starten, men det handlet mest om at jeg så ikke for meg hvordan jeg skulle komme fra A til B.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:38   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, tok da jeg var 18. Kjører mye, daglig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:44   #26
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, tok lappen på 18-årsdagen og kjører omtrent daglig.
Kjører hvorsomhelst i verden, for lappen er gyldig der også . Har inntrykk av at mange vegrer seg for det.

Begge gutta fikk lappen på 18-årsdagene sine også og begge har kjørt moped. Eldste har tatt MC lappen og fikk den på lillebrorens 18-årsdag

Mor var ganske spent den dagen…


Sist redigert av Señora : 14-09-23 kl 21:02.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:45   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har vurdert å sende snuppa til bestefar en sommer og ta lappen mens hun er der. Det er visst både billigere og enklere kjøring. Problemet er at hun da ikke vil være rigget for skikkelig bykjøring når hun kommer tilbake ... en problemstilling som egentlig gjelder ganske mange som tar lappen i Norge.

Hvis hun skal kjøre i Oslo er det sikkert lurt å ta sertifikatet der også. Jeg har tatt mitt i Bergen og kjører av og til i byen her. Men Oslo er faktisk noe helt annet kjøremessig. Jeg kjører så lite som mulig der. Selv om det alltid har gått bra.

Jeg tok sertifikat da jeg var 31 og hadde to barn. Med ett barn klarte vi oss helt fint. Men med to fant jeg ut at det var greit å i hvert fall ha muligheten til å kunne kjøre. Mannen har fremdeles ikke tatt sertifikat. Men for familien har det vært bra at en av oss kunne kjøre.

Ingen av døtrene ser ut til å føle behov. Og jeg tenker at det er like greit å vente til de har behov. For man bør kjøre litt jevnt de første årene for å bli trygg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:52   #28
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, jeg kjørte opp da jeg var 20. Tok intensivkurs med veldig lite øvelseskjøring på forhånd. Knapt nok noe. Vi bor på bygda og er helt avhengige av bil for å komme oss på jobb. Jeg kjører vel rundt 35 mil i uka, mest jobbpendling og noe helg. Jeg liker å kjøre bil, men er ikke glad i glatte veier eller snøstorm.


Sist redigert av Lyppa : 15-09-23 kl 08:55.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 14:23   #29
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, siden jeg var 18. Bodde, og bor, på bygda, og er overholdet ikke trygg på å kjøre i byer.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 14:58   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, tok da jeg var 18
Mannen tok etter at vi hadde fått vårt andre barn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 15:00   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, tok lappen da jeg var 30.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 15:01   #32
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, fikk det den dagen jeg var 18,5 (fikk penger til kjøretimer i 18-årsgave). Vokst opp i by og bor fortsatt i by. Hadde en lang periode mellom 20 og til jeg fikk barn som 28 der jeg kjørte veldig lite siden vi bare lånte bil og ikke eide selv.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 16:41   #33
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Nei, har ikke førerkort. Er oppvokst midt i byen og hadde venninner og kjæreste med lappen, så følte aldri behovet.
burde jeg nok kanskje hatt lappen, men savner det ikke i hverdagen - og mannen har førerkort og bil. Jeg har bein å gå med.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 16:59   #34
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, jeg har hatt lappen siden jeg var 18. Det samme har mannen og alle tre ungene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 17:01   #35
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Fikk sertifikat da jeg var 20. Liker godt å kjøre, men har ikke bil for tiden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 17:14   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Tok lappen da jeg var 35, og har i praksis ikke kjørt på 6 år. Nå har jeg fått litt hetta for det så burde krysset av på komplisert. Tenker at burde gjøre det, men friker ut ved tanken. Vi har ikke bil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 17:16   #37
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Tok lappen noen måneder etter 18-årsdagen. Oppvokst på bygda med ingen kollektivtrafikk etter skolebussen, så det sa seg selv. Hadde moped og mopedlappen fra 16 årsdagen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 17:35   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg tok lappen da jeg fylte 27 år, så ingen grunn til å ta den tidligere, men behovet meldte seg etterhvert.

Sønnen på 20 blånekter å ta førerkortet, og han fnyser at han har tenkt å bo et sted der det er kollektivtrafikk, hver gang emnet blir tatt opp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 17:54   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg tok lappen noen uker etter jeg fylte 40. Begynte på den i tjueårene, men fikk ikke fullført og hadde ikke strengt tatt så mye behov, men da vi flyttet ut av Oslo og hadde to barn og litt avstand til barnehage osv. meldte behovet seg raskt, så mannen tok da vi begge var 37 og jeg altså tre år seinere. Kjører så og si hver dag, og er fortsatt euforisk fornøyd med at jeg tok den slitsomme jobben med å ta lappen så seint. Anbefaler på ingen måte å vente så lenge. Men jeg digger å kjøre, det hadde jeg ikke trodd da jeg strevde med å bli god til det for åtte år siden!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 18:01   #40
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Fikk lappen som 18 åring og har kjørt jevnt og trutt siden da.
Kjører hver dag til og fra jobb.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no