Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-19, 17:51   #341
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg foretrekker Synnøve Skarbø rydding fremfor Kondo, hun er mer: rivjern- elsker ikke, men må ha taktikk.
Hun er jo også gruppe for gruppe. Start med papirer som du ikke har forhold til.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 18:23   #342
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Mine favoritter er https://www.aslobcomesclean.com/ og https://clutterbug.me/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 18:56   #343
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Tror min mor klarer seg udmerket uten kondo eller Skarbø.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 22:09   #344
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Det er en herlig Kondo-referanse på slutten av siste sesong av Orange is the New Black.

Jeg tror Kondo-metoden er helt super for de som har masse følelser for tingene sine, men jeg selv trenger det ikke, jeg kan kaste uten å kose først.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:03   #345
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er heller ikke sentimental, men har altfor mange skrotnissegener. Kondo funker veldig bra som motvekt mot kjekt-å-ha-doktrinen som jeg er oppfostret med.

Bill. Mrk. 5(!!!) vinåpnere

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:04   #346
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ryddet badet i helgen og klarte å få en full bærepose med tomme tannkremtuber, inntørkede hårgeleer, utgått medisin og u name it. :imponert over egen manglende evne til å kvitte seg med ting etter hvert.

Jeg vet ikke om det er en trøst, men du er i godt selskap.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:15   #347
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi tok det ryddigste rommet i huset akkurat nå. 16 åringen sitt og bare fra lille kneveggen ble det fylt en svartsekk med ødelagte leker, permer, papirer og tegninger. Tegnebøker og hobbybøker.

Enkelt spørsmål: Dere med litt større barn, tar dere vare på leker?
Har fått streng beskjed fra gubben at lego ikke selges el gis vekk.
Men vi har jo barbie, monsterhigh, dukker, dukkeklær, dukkeseng, dukkevogner, bøker, lekebiler og bilbane, lundbydukkehus med masse tilbød osv. Det tar jo sykt med plass

Hva gjør dere med sånt??

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:15   #348
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Bill. Mrk. 5(!!!) vinåpnere

For et par år siden fant jeg ut at jeg faktisk ikke hadde vinåpner og måtte på frierferd til naboen.
Så måtte ut å kjøpe en ved neste anledning.

Her brettes det meste av guttas klær etter konmari metoden. Det ble veldig mye mer oversiktlig i skuffene.

Rydda matskapet forrige dagen. Trodde det var i orden, men det var det ikke.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:20   #349
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Enkelt spørsmål: Dere med litt større barn, tar dere vare på leker?
Har fått streng beskjed fra gubben at lego ikke selges el gis vekk.
Men vi har jo barbie, monsterhigh, dukker, dukkeklær, dukkeseng, dukkevogner, bøker, lekebiler og bilbane, lundbydukkehus med masse tilbød osv. Det tar jo sykt med plass

Hva gjør dere med sånt??

Treklosser, duplo, Lego, Brio, biler fra Lynet (en haug) og diverse annet fra Lynet (ikke bilbane), matchbox biler og noen spesielle ting blir spart på.

Og muligens Playmo

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-19, 23:22   #350
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi har en eske med leker for små barn, som dras frem når vi har besøk av tantebarna. Har spart på treleker av god kvalitet pluss duplo. Men etter sist besøk tror jeg jaggu at vi skal kvitte oss med bankebrettet og.

Jeg tror ikke ungene mine har nok til å fylle en svartsekk totalt med alle tingene sine engang. Verre med mine ting.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 00:14   #351
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi tok det ryddigste rommet i huset akkurat nå. 16 åringen sitt og bare fra lille kneveggen ble det fylt en svartsekk med ødelagte leker, permer, papirer og tegninger. Tegnebøker og hobbybøker.

Enkelt spørsmål: Dere med litt større barn, tar dere vare på leker?
Har fått streng beskjed fra gubben at lego ikke selges el gis vekk.
Men vi har jo barbie, monsterhigh, dukker, dukkeklær, dukkeseng, dukkevogner, bøker, lekebiler og bilbane, lundbydukkehus med masse tilbød osv. Det tar jo sykt med plass

Hva gjør dere med sånt??

Jeg har tatt vare på duplo og brio togbanene er hos foreldrene mine. Ellers har vi gitt vekk, kastet og solgt det de har vokst fra. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å trenge å ha masse masse ulike leker den dagen vi blir besteforeldre og jeg regner med at vi kommer til å ha råd til å kjøpe inn noen tegnesaker og småbarnspill. Har man plass er det sikkert greit, men jeg har ikke plass til å lagre alt mulig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 00:35   #352
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Tar vare på lego og Brio. Resten gis bort, loppemarked osv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 00:45   #353
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Tar vare på briotog, lego og duplo. Noen kosedyr og noen småbiler ( ikke de i plastikk). Barbie ble solgt og vanlige dukker med klær er gitt bort til Ukraina.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 10:08   #354
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi tok det ryddigste rommet i huset akkurat nå. 16 åringen sitt og bare fra lille kneveggen ble det fylt en svartsekk med ødelagte leker, permer, papirer og tegninger. Tegnebøker og hobbybøker.

Enkelt spørsmål: Dere med litt større barn, tar dere vare på leker?
Har fått streng beskjed fra gubben at lego ikke selges el gis vekk.
Men vi har jo barbie, monsterhigh, dukker, dukkeklær, dukkeseng, dukkevogner, bøker, lekebiler og bilbane, lundbydukkehus med masse tilbød osv. Det tar jo sykt med plass

Hva gjør dere med sånt??

Min mann har også et voldsomt nostalgisk forhold til Lego, enda våre bare har bygget de ferdigtingene (fly, helikoptere, romskip, borger...), som så står på en hylle eller litt etter litt blir lekt fra hverandre, bitene havner i kasser og det er det. Men han nekter å kaste disse aldri-brukte-kassene, så det står vel en 5 av dem på loftet nå.

Brio togbane tar vi ned hver gang vi har besøk av barn, den skal få være til barnebarna. Vi har en kasse med biler og sånt, og en med dyrefigurer + bamser, en med barbie og my little pony. Og dukkehuset fikk stå. Nå blir jeg sittende og lure på hva i all verden det var som røyk av gårde i de flere titalls med esker jeg ryddet bort.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 13:45   #355
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Takk. Da beholder jeg noe av smålekene og mine barbiedukker fra jeg var liten. Og legoen til mannen. Sender bøkene og playmobil videre. Broren min har småttiser som kanskje vil overta

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 13:46   #356
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Prøve å selge lundbyhuset kanskje.
(Alt tar jo så sykt mye plass jo)

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 14:00   #357
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Bøker har vi også beholdt mye av.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 19:52   #358
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bøker har vi også beholdt mye av.

Her også. En haug kasser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 21:30   #359
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Prøve å selge lundbyhuset kanskje.
(Alt tar jo så sykt mye plass jo)

Det har vi beholdt , dvs det er fra da jeg var lita så det er mange år gammelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-19, 23:43   #360
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg tar vare på alt av lego, duplo og togsett (Märklin), dette blir brukt selv uten unger i huset.

Bøker det er usannsylig at blir lest om igjen går til loppis e.l. uten blygsel, men det tok mange år før jeg kom dit. Nå er bokhylla redusert med 60 %. Tegneserier ingen har lest på fem år forsvinner når jeg begynner på de hyllene.

Jeg har nå fem måneder på å rydde meg ferdig før huset ovetas av kjøper. Det tror jeg skal gå bra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no