Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan frakte brudekjole på fly?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 21:39   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan frakte brudekjole på fly?

Nå trenger jeg råd fra mer erfarne damer.

Jeg gifter meg i NewYork til fredag, og vi reiser i morgen.

Jeg har snakket med flyselskapet og de sier at jeg kan ta med kjolen inn på flyet, men at den da må ligge i hattehylla. Her er jeg redd den skal bli veldig klemt av alle andre som stapper bagasjen sin opp der.

Jeg har lånt meg en koffert hvor kjolen får plass, i hvert fall sånn cirka. Men helt rett blir det jo ikke.

Hva tror dere er å foretrekke?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:43   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Jeg trooor jeg hadde satset på koffert, faktisk. Men det er jo uansett ingen garanti da ...

Dobbeltsjekk at reiseforsikringen din tar dekker evt. skader!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:44   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Gjett om jeg har sjekket?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:46   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Jo da, reiseforsikringen dekker gjenstander med verdi inntil 10 000 kroner. Kjolen kostet 7 000.

Hvis den blir borte vil jeg dermed kunne kjøpe meg en ny kjole, men det vil jeg jo egentlig ikke. Men selvfølgelig er det en nødløsning. Jeg trodde nemlig først at man nesten ikke fikk ta med håndbagasje i det hele tatt, men flyselskapet sa at de var blitt mindre restrikstive.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:47   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Jeg ville tatt sjansen på å ta den med på flyet og så spurt så pent jeg bare kunne om flyvertinnene kunne henge den foran blant kåpene sine/ kåpene til de på business-class. Om ikke det går, ville jeg sittet med den i fanget til etter take-off og så lett meg fram til et sted det var plass til å legge den flatt. Ville ikke krølla den i en koffert nei.. Og tenk så kjipt om kofferten ikke kommer fram, ikke mye trøst at du får pengene tilbake da..

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:48   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Har ikke flyvertinnene noen hengeskap helt forrest i flyet tro?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:50   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Jeg ville ha satset på en kjolepose og forsøkt å få hengt den opp ombord i flyet. Nå vet jeg hvilket flyselskap du skal reise med, og de er kjent for å være VELDIG snille og greie

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 18:15   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Det er vel for sent nå, men da jeg giftet meg og skulle frakte kjolen fra Bergen til Østlandet, fikk jeg ha brudekjolen i kåpeskapet til flyvertinnene. Jeg hang kjolen på badet da jeg kom frem så den ble glatt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 18:58   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Jeg har hatt bunad med meg inn på flyet, og fått henge den i flyvertinnenes skap.

Håper dere får/har en fortreffelig helg

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 19:19   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Mims løsning har jeg hørt blitt gjort før. De er da mennesker de også, de som jobber ombord.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 23:01   #11
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Da vi giftet oss i NY fikk vi henge både kjolen min og dressen til mannen min i klesskapet til flyvertinnene.

Må bare fortelle om mitt lettere hysteriske anfall ved innsjekkingen til Amsterdam. Det viste seg at det ikke var plass slik at vi kunne få sitte sammen fra Amsterdam til NY til tross for at vi hadde bestilt billettene sammen. Nei, det var ingen garanti. Jeg har lettere flyskrekk så tanken på å sitte alene så lenge var grusom. Ikke bare det, vi skulle jo gifte oss. Klart vi ville sitte sammen da. Vi ble bare avvist og henvist til innsjekkingen i Amsterdam. Der var de heller ikke særlig hjelpsomme. Flyet var fullt, så vi måtte høre ombord på flyet. Jeg gav meg ikke, og tilslutt fikk en sur innsjekker ordnet det! Trodde vi. Da vi kom ombord forstod vi at vi var blitt flyttet enda lengere fra hverandre! Jeg holdt på å gå opp i liminga. Heldigvis møtte vi på en forståelsesfull flyvertinne som ordnet opp (og hang opp kjolen min). En stor takk til henne!

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 23:03   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Jeg er sikker på at flyvertinnene syns det er dødsromantisk at dere skal gifte dere -
så du får sikkert lov å henge kjolen din sammen med kåpene deres!

Jeg håper du og din kjære får en kjempefin tur -
og en helt spesiell og fantastisk opplevelse!

Lykke til på fredag!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 22:48   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Da er reisen foretatt, og jeg kan konkludere med følgende:

TA IKKE MED BRUDEKJOLE NÅR DET SKAL VÆRE VIP'ER PÅ FLYET.

Vi havnet nemlig på samme fly som New Yorks tidligere ordfører (Gauliano eller noe sånt, jeg finner ikke korrekt navn på nettet). Alle hans kones Louis Vitton kjoleposer fyller faktisk HELE skapet til samtlige flyvertinner.

Det var da jeg priset meg lykkelig over at jeg ikke fulgte rådet deres og faktisk pakket kjolen i koffert. Hun andre som hadde med seg kjole som håndbagasje var ikke like tilfreds.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 22:52   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Gratulerer som fru! Gleder meg til rapport!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:18   #15
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Godt du hadde pakket kjolen! Gratulerer med vel overstått bryllup Rapport?

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 09:46   #16
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Godt du hadde pakket ned kjolen.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 09:53   #17
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Gratulerer og lykke til!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 09:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

For de som ønsker. Her er bryllupsrapport: http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=2301

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 22:14   #19
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

En hard eske ville jeg brukt =)

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 22:16   #20
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan frakte brudekjole på fly?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

En hard eske ville jeg brukt =)

*dumdidum*

hehehe, noen andre kan jo bruke det rådet da
Dere hadde jo allerede reist

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no