Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?
Mor 75 56,82%
Far 11 8,33%
Barna 0 0%
Hushjelpa 1 0,76%
Ingen 2 1,52%
Alle 43 32,58%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 08:15   #21
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Arg! Skjønner ikke hvorfor det skal være så sinnsykt vanskelig å få den tomme rullen i søppelposen!!

Gubben synes vist den tomme rullen er så flott og fin at den egner seg til pynt ved vasken..

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:15   #22
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Svarte mor som er meg, men det er vel litt ymse hvem som virkelig gjør det.

Vi har ett toalett som er på badet og det blir stort sett brukt av barna og meg. Der er det ikke så masse plass, og vi har en slik gulvmodell med toalettbørste og plass til å henge dorullen. Men den står litt bak do, og er litt vanskelig for barna å rekke, så stort sett står rullen på badekarskanten rett ved siden av doen. Men er det tomt er det jeg som skifter. Ungene stikker stort sett av med de tomme rullene.
På det andre toalettet er det vel far eller evt gjester som vi har som skifter rull og kaster den gamle.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:30   #23
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det hender 3-åringen tar den for å leke litt med, men som oftest er det meg. Frua vet ikke hvordan man skal ta den av tror jeg. I tillegg bruker hun opp minst 1/2 dorull hver gang hun er på do, så når jeg kommer er det nesten alltid tomt. :ensmuleirritert:

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:34   #24
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det er meg.. ingen far i huset og ungene tror de bor på kanten ved siden av doen

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:37   #25
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det er som regel jeg som gjør det, her i huset.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:37   #26
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Her i huset er det kun jeg som kaster de tomme rullene. Om jeg lar være, så blir den tomme rullen bare stående - den kan stå i mange dager. Helt til jeg får nok, og kaster den selv. Mannfolk!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Apropos tomme ruller. Lillegutt var fryktelig opptatt av fugler i fjor, vi leste side opp og side ned i fuglebøker, og han lært voldsomt mange arter, og kunne se forskjell på "hann og hunn" eller "sommer og vinter", der det var aktuelt, og i noen tilfeller var en av fuglene "en ung" - hos noen fugler har ungfuglene andre farger, "en ung gråmåke" er f.eks. ganske spraglete.

Tomme tørkepapirruller er morsomme å leke med, man kan bruke dem som kikkert eller ropert eller trompet eller slagvåpen, og slikt var veldig populært. Men siden han da brukte bleier og ikke gikk på do selv, hadde han ikke egentlig noe spesielt forhold til doruller, som jo er en del mindre enn tørkepapirruller - dem så han sjelden så mye til. Så da han plutselig fikk øye på en tom dorull en dag, holdt han den ganske begeistret opp i været: "Mamma, se! Det er en ung!".

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:47   #27
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Stort sett alle!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:57   #28
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Undertegnede.

Mannen klarer faktisk å ignorere tom rull, hente ut ny rull fra skapet, benytte denne og sette den INN i skapet igjen - i stedet for å bytte den med den tomme. Da snakker vi seriøs vegring.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:58   #29
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Mannen klarer faktisk å ignorere tom rull, hente ut ny rull fra skapet, benytte denne og sette den INN i skapet igjen - i stedet for å bytte den med den tomme.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:01   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Der fikk du nok noe å tenke på, ja.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:06   #31
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Ja, det er tydelig at jeg har en lang vei å gå før jeg er ferdig utlært mann.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:09   #32
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Kaster dem så fort jeg finner dem. Ellers er det et par jenter som absolutt skal ha dem å lage noe av med. Til kikkerter, kulebaner etc - ja pokal ble det sist. Men jeg er litt lei alt papirsøplet mine kreative små produserer. Inn i ommen med tomhylsene!

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:09   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Her er det jeg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:10   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Jeg svarte alle, men det er nok far som gjør det oftest. Jeg har tydeligvis ganske mange mannegener, og kan fint la den tomme rullen henge et par dager mens den nye dorullen står på gulvet imens. Av en eller annen grunn føles det som et ork å bytte. Men jeg tar meg sammen av og til.

Ungene er mer på det stadiet hvor man drar 50 meter dopapir ut på gulvet i lysets hastighet før mor og far rekker å reagere.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:14   #35
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ungene er mer på det stadiet hvor man drar 50 meter dopapir ut på gulvet i lysets hastighet før mor og far rekker å reagere.

Eldstemann var på besøk hos en venn en gang, guttene var vel ca. 3. Med ett hørte vi en hjertelig latter fra do - de hadde dradd ut rullen så enden lå ned i skåla, og så trakk de ned. Papiret raste ut, og det var visst kjempefestlig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:33   #36
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Den som tar av rullen kaster den

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:17   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det er av en eller annen grunn min jobb.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:26   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Eldstemann var på besøk hos en venn en gang, guttene var vel ca. 3. Med ett hørte vi en hjertelig latter fra do - de hadde dradd ut rullen så enden lå ned i skåla, og så trakk de ned. Papiret raste ut, og det var visst kjempefestlig.

Det har jeg hørt fra min far at er ekstra morsomt å gjøre når man er ombord i båt - altså en stor båt, med ordentlige vannklosetter. For da kan man løpe opp på dekk og se dopapiret ligge etter båten i en lang fin strek.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:28   #39
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Det er jeg som har fått den heldige jobben her i huset.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:29   #40
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kaster tomme doruller hjemme hos deg?

Her kaster alle eller ingen den tomme rullen. I nyhuset skal vi ha en papirinnsamlingskurv like i nærheten slik at det er like lett å kaste den tomme rullen i søppelet som å plassere den en annen plass.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no