Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 10:06   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Altså.
Sånn rundvask. Der man i grunn vasker alle kriker, kroker, tak, gulv, vegger...

Vi har bodd i huset vårt i 5 år nå, altså, det er 5 år siden det ble bygd.
På den tiden har jeg aldri vasket rundt huset. Jeg har vasket kjøkkenskapene ca 2 ganger.
Jeg har venninner som vasker rundt skikkelig 1-2 ganger i året. Er dette nødvendig da?

Men. Jeg ser jo nå at jeg må ta et grep. Kjøkkenveggene begynner å se ut som om de trenger en vask, badet likeså (det vasket jeg faktisk i fjor ). Og listverket? Vel. Det trenger nok også en vask.

Men er det "normalt" å foreta en rundvask en gang i året? Eller?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:10   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Jeg har aldri vasket rundt. Og vi har bodd her i snart ni år. Noen rom har blitt grundig vasket pga. at vi har malt vegger og tak, men ellers så har vi ikke hatt én stor økt hvor hele leiligheten er vasket, nei. Hvis jeg først vasker grundig, så er det ett rom jeg tar for meg. Så kan det godt gå et par år før vi tar neste rom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:11   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vet ikke. Foretrekker å flytte fremfor rundvask.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:13   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vet ikke. Foretrekker å flytte fremfor rundvask.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:14   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har aldri vasket rundt. Og vi har bodd her i snart ni år. Noen rom har blitt grundig vasket pga. at vi har malt vegger og tak, men ellers så har vi ikke hatt én stor økt hvor hele leiligheten er vasket, nei. Hvis jeg først vasker grundig, så er det ett rom jeg tar for meg. Så kan det godt gå et par år før vi tar neste rom.

Ja, det er det jeg tenker også.
At jeg i høst skal få tatt kjøkkenet liksom?
Må jo ikke ta hele huset?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:16   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Kaaaanskje en gang i året!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:17   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kaaaanskje en gang i året!

Alt på en gang da?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:18   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Aldri.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:20   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vasker rundt? Det er jo reint her en gang i uka. Men vaske tak og sånn gjør jeg aldri. Derimot hender det jeg maler tak.

Oppå kjøkkenskapene vasker jeg en sjelden gang. Også rydder jeg matskap og kjøkkenskap forøvrig en sjelden gang. Sånn at det ikke skal stå mel som det blir melbiller i noe sted.

  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:21   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Du skal nå snuse i alt du ikke har noe med også!!!









Det betydde egentlig at det er alt for sjelden, og den dårlige samvittigheten min river i den stakkars sjelen min. Hm...kanskje jeg ikke har noen sjel, og at det er der problemet ligger?

  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:40   #11
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

De aller fleste rommen blir tatt en gang i uka (bad og kjøkken har ofte behov for to runder) med vanlig vask.
Hele huset får en grundigere vask, type taklister og vegger, ca en gang pr år, men ikke på samme dag/uke

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:42   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Tar sånn ca en gang i året.
Dvs tar ett og ett rom etterhvert. Sånn når det er behov.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:43   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Ikke gjort det enda... Vi har bodd her i fire år. Vasker her og der altså, men ikke sånn organisert rundvask. Mamma har ei lite hun, der hun merker av etterhvert som rommene er vasket ned, i løpet av høsten... Jeg har ikke arvet det genet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:43   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Jeg vasker kjøkken og bad en gang pr år og gjerne om høsten for å bli kvitt all fluedritten. Soverommet vårt tar jeg sikkert en gang i året også, men ikke taket, tror jeg.
Ellers vasker jeg dann og vann både her og der, så det er ganske reint.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:48   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Bodd her siden -99, ikke vasket alt på en gang enda.

Siste to ukene har vi pusset opp minste sitt rom, så det er jo tatt veeeeldig grundig nå.
Stua i fjor.
Gangene skal pusses opp i høst, samt vaskerom.
Jeg tror kanskje jeg skal vaske ned soverommet vårt og kjøkken i år.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:50   #16
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vasker rundt? Rundt hva da?

Jeg vasker når jeg husker / jeg har tid / jeg orker / jeg har gått tom for unnskyldninger til å la være / jeg får besøk som ikke får se den siden av meg / mannen begynner å overveie å bli mormoner slik at han kan skaffe seg en kone som gjør like mye husarbeid som han.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:54   #17
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Rundvask??
Jeg syns ikke jeg gjør noe annet enn å vaske rundt ..., rund og rundt ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:56   #18
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Øh. Aldri.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:58   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Eg er motstandar av rundvask. Sånn litt i alle fall

Eg vaskar litt her og der når eg får det for meg. Sånne svære skippertak likar eg ikkje. Tak blir aldri vaska (men har aldri budd ein stad i meir enn 5 år da). Kjøkkenskap blir tatt kvart skuddår kanskje. Men der er ganske ryddig, og det meste av tørrvarer er i tette boksar.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:48   #20
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Jeg vasket nettopp hele huset etter å ha malt stua. Mannen var sendt til fjells med gutta, og jeg hadde frie tøyler. Var lei av fargen hjemme og malte i vei. Da alt skulle på plass syntes jeg det var støvete, så jeg vasket alt grundig. Vasker gjerne 2-3 ganger i året sånn grundig. Kjøkkenskaper vaskes 2 ganger i året, kanskje 3. Badet vaskes hver uke, støvsuging hver dag. Kjøleskapet avtines hvert år, men det vaskes inni og utenpå flere ganger i året. Jeg elsker å rydde, vaske og ordne til hjemme så for meg er det bare gøy. Og siden julen ble nevnt, så elsker jeg å vaske, pynte og fikse til jul i hjemmet.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no