Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

[Barneselskap] Har vi nok å spise?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 20:04   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

[Barneselskap] Har vi nok å spise?

Vi skal feire storebrors bursdag i morgen, og blir ni barn. Menyen er som følger;

- Pølser med tilbehør
- Sjørøversjokoladekake med masse pynt og blå hav-gele rundt
- Is
- Godteposer (som selvfølgelig fiskes på ekte sjørøvervis)

Jeg hadde planlagt å bake muffins i tillegg, men kommer de til å bli spist? Er det noen vits? Hva ville du gjort?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:11   #2
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Min erfaring er at ungene alltid spiser mindre enn man tror - i hvert fall av kaka. Imidlertid synes jeg det kan være greit med et alternativ til de som ikke spiser sjokoladekake. Jeg pleier alltid å bake boller i tillegg til kake. Vi skal også ha selskap i morgen, og de får omtrent det samme som hos deg: pølser, spidermankake, boller og is.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:11   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Ville hatt noen boller/skillingsboller i tillegg, er ikke alle som liker kaker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:12   #4
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Her skal det feires i morgen, og min meny er som din + gelé.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:12   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Boller!? Vi har jo også gele Zoe.

Okei da. Er det for sært med kanelboller? Boller med sjokoladebiter i?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:13   #6
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

...og der så jeg at du hadde blå gelé som hav.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:14   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Boller!? Vi har jo også gele Zoe.

Okei da. Er det for sært med kanelboller? Boller med sjokoladebiter i?

Du trenger ikke mer.

Kake, gelé, is + godteposer - kan ikke tenke meg at det finnes barn som ikke liker noe av det, altså.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:15   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Boller!? Vi har jo også gele Zoe.

Okei da. Er det for sært med kanelboller? Boller med sjokoladebiter i?


Vi hadde kanelboller.
Hadde barn her som ikke likte kake, gele eller godteri.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:16   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Og pølser. Ingen av barna er spesielt kresne det jeg har merket, men vi har en liten super-allergiker som jeg har forsøkt å tilpasse en del for.

Nuh vel. Boller er enklere enn muffins, og greiere å fryse dersom de ikke spises, så vi lager boller. Men da vil jeg putte sjokoladebiter i altså!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:18   #10
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Jeg pleier å servere noenlunde det samme som deg.
Vi skal 5 års selskap om noen uker, og da kommer vi til å ha muffins i tillegg, og et fruktfat med oppskåren frukt.
Her pleier det å bli spist mer muffins enn sjokoladekake (gjærbakst utgår pga allergi)

Men for å svare på spørsmålet, ja du har nok mat.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:19   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Fruktspyd ja. Det hadde vi jo planer om. Hm. Hm. Jeg tror det utgår. Ja det gjør det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:21   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Jeg tror du har mer enn nok.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:23   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tror du har mer enn nok.

Med eller uten boller?

Æsj, vi baker boller med ungene i morgen. Greit å ha noe å gjøre før gjestene kommer. Blir de ikke spist så fryser vi de ned. Basta.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:40   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Som barn likte jeg hverken pølser eller kake, og syntes bursdagsselskaper var vanskelige å gå i når menyen alltid besto av dette og en var sulten etter skole/barnehage. Jeg var veldig glad når det fantes boller. Jeg har fått en sønn som er helt lik. Derfor serverer jeg boller - jeg innbiller meg at det er vanlig at de som ikke liker kake liker gjærbakst - men at du har nok mat som det er, uten boller eller muffins, tviler jeg ikke på.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 07-08-10 kl 21:02.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:01   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Vi serverte akkurat det samme i storebrors femårsdag i vår. Og det var så absolutt nok. Du har jo is? De som ikke liker sjokoladekake kan spise det? Vi serverte kuleis i sånne kjeks (hadde en 2 liter og lagde kuler selv, veldig poppis), og så sa jeg at de som ville kunne få mer is rett på tallerken etterpå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:05   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Hvordan gjør dere det i forhold til bordsettinger? Vi tenkte pølse først, så leke litt, også kake og is? Fiske godteposer tilslutt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:09   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan gjør dere det i forhold til bordsettinger? Vi tenkte pølse først, så leke litt, også kake og is? Fiske godteposer tilslutt.

Vi gjorde det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:11   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Godt godt. Hva skulle jeg gjort uten FP?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:24   #19
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan gjør dere det i forhold til bordsettinger? Vi tenkte pølse først, så leke litt, også kake og is? Fiske godteposer tilslutt.



Vi skal ha femårsdag om en uke, og snuppa har bestemt menyen:
Pizzasnurrer, Hello Kitty sjokoladekake, gelé og muffins med glitterstrøssel.
Det pleier grunnen å gå mest gelé og muffins, sjokoladekaka er mest "for show".

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:31   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Barneselskap] Har vi nok å spise?

Du har nok uten boller.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no