Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 12:58   #81
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 13:52   #82
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Grethe og Norun: Zofies verden Toern. Råmorsom!
2. Tatiana de Rosnau: Bumerang. Lettlest. Intetsigende. Fort glemt.
3. Kathryn Stockett: Barnepiken. Likte den veldig godt.
4. Paolo Giordano: Primtallenes ensomhet. Ok.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:09   #83
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Havfruen, Camilla Läckberg. Denne likte jeg godt. Et oppsving i forhold til alle de andre.
Snø vil falle over snø som har falt, Levi Henriksen. Første gang jeg leser noe av Levi Henriksen. Likte denne godt.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:41   #84
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar

All the Pretty Horses av Cormac McCarthy. Hvorfor har jeg ikke lest denne før?! Den er jo fantastisk!
Utrenskning av Sofi Oksanen. Jeg er stuptrøtt etter å ha sittet oppe i natt og lest, men det er den verdt. Løp og les, folkens! (Men debutromanen Stalins kyr er faktisk enda bedre.)
Baby Jane av Sofi Oksanen. Min første bok lest på svensk. Sår kjærlighetshistorie om to psykiske syke kvinner.
Tove Janssons Samlede Tegneserier Bind 1 av Tove Jansson
Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg Morsom. Kanskje i overkant karikert, men morsom.
Innsirkling av Carl Frode Tiller Jeg kan nesten ikke vente med å lese Innsirkling 2.
What I Loved av Siri Hustvedt Bra, men i overkant betraktende. En bok som krever både Googling og grubling. Og det er jo en fin ting.
Blues från et krossad världshus av Sonja NordenswanJeg har lest handlelister med større litterær dybde og bedre skrevet plott.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 13:39   #85
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:42   #86
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.
2. Frode Øverli: Pondus. Ti tette og en badehette. Ingen januar uten den nyeste Pondus-boka.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:17   #87
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Odd W. Surén: For hva det er verdt (som altid underfundig og morsomt, men historien trekker litt ned. 5/4)
2. Ian McEwan: Solar (velskrevet og litt treg begredelighetsskildring med innslag av komikk. 4.)
3. Martin Skjekkeland: Dialektlandet (veldig grunnleggende og lite nyskapende innføring i norsk dialektlandskap. 4/3.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:45   #88
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.
7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand.
8. Alexander McCall Smith: The careful use of compliments.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery
2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.
3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 09:15   #89
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.
5. Anonym: Kongepudler (lydbok). Tja, helt greit. Jeg er ikke så veldig interessert i de politiske mekanismene, så dette er sikkert morsommere for de som er det.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 14:32   #90
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar

Pirater:Celia Rees. Handling er fra år 1722, to kvinner møtes på De Vestindiske øyer i flukt fra ett nedverdigende liv. Den ene er slave og den andre er en livlig og opprørsk engelsk pike som har blitt sendt vekk for å giftes bort. De to redder hverandre og flykter inn i et liv som sjørøvere på havet.
Spennende ungdomsbok. Ser for meg denne boken som film..
(Jeg tok det jeg fant i bok hyllen, hehhe.)

Eksgangster: Josh Bazell.
Morsom bok, egentlig ganske kul.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:03   #91
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Neil Gaiman: Sandman 1–16 (Preludes & Nocturnes og The Doll's House)
Tegneserier telles når de er av dette kaliberet. Vakkert og avskyelig og merkelig og helt forheksende. Og ofte makabert morsomt også.

2. Neil Gaiman: Coraline
Her skulle man nok ikke sett filmen først. Boka er enkel og fin og renskåren, men den virker litt blodfattig i sammenligning.

3. Nicole Krauss: The History of Love
Særdeles inntrengende om kunstneren som gammel mann (og som ikke engang vet om at han nådde ut). Mennesker som på forskjellig vis begrenser livene sine og fiksjonaliserer dem på grunn av et sentralt savn. Jeg er dog ikke helt overbevist om at Leo Gurskys mesterverk virkelig var et mesterverk, jeg synes passasjene fra den er de svakeste i boka.

4. Michael Chabon: The Final Solution
En skarp, finurlig komponert og sørgmodig-ettertenksom liten bok forkledd som kriminalroman. Og siden mitt hode ikke er «a single great organ of detection», brukte jeg over halve boka på å innse hvem dette egentlig handlet om. Og da fikk jeg straks lyst til å lese den en gang til.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:28   #92
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Anne Holt & Even Holt - Flimmer
2. Alexandra Beverfjord - Kretsen
3. Mala Naveen - Desiland

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 13:29   #93
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:28   #94
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. The Lost Symbol - Dan Brown. Typisk Brown!
2. On the Road - Jack Kerouac - likte denne veldig godt!
3. Fritt fall - Roderick Gordon og Brian Williams - dårligste av de Tunneler-bøkene hittil!
4. Engelens spill - Carlos Ruiz Zafrón - Vakker!
5. Percy Jackson, The Lightning Thief - Rick Riordan - Helt ok!
6. Løp hare løp - Harald Rosenløw Eeg - retrobok med handling lagt til 80-tallet. Nok en oppvekstbok, men i og for seg godt skrevet! Sånn midt på treet!
7. Små sitroner gule - Kajsa Ingermarsson - lettlest, morsom og koselig!
8. Ulvenatt - Tom Egeland - spennende, velskrevet og min første bok av forfatteren, men ikke den siste.
9. Salvadoreña - Cecilia Samartin - den dårligste av henne som jeg har lest.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 06:38   #95
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.
3. Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av bitter og søt. En søt roman om kjærlighet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:25   #96
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
.

Likte også filmatiseringen, men må innrømme at jeg fortsatt likte boka best, selv om jeg ble veldig positivt overrasket over filmen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 19:42   #97
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Likte også filmatiseringen, men må innrømme at jeg fortsatt likte boka best, selv om jeg ble veldig positivt overrasket over filmen.

Jeg likte også boka klart best.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 20:48   #98
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.
6. Allison Pearson: Jeg tror jeg elsker deg. Fin! Jeg trodde det var chick-lit, men det var det ikke. Oppvekst fra Wales på 70-tallet, forelskelse og masse David Cassidy.
7. Kjetil Østli: Politi og røver. Om organisert kriminaliltet i Norge. Interessant.
8. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Krim. Denne likte jeg veldig godt, jeg kommer garantert til å lese mer av ham.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:06   #99
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .
2. Terry Pratchett: Guards! Guards! (lydbok). Sviktet ikke - jeg gleder meg til å lese mer av guards-serien.
3. Karen Marie Moning: Bloodfever. Denne serien går helt klart i kategorien "a darker shade of råsa", men det passer greit med den mentale kapasiteten for tida. Irriterende blånn hovedperson, helt grei tidtrøyte.
4. Audrey Niffenegger: Mørkets symmetri (lydbok). Skuffet over denne, Den tidsreisendes kvinne var mye bedre.
5. Anonym: Kongepudler (lydbok). Tja, helt greit. Jeg er ikke så veldig interessert i de politiske mekanismene, så dette er sikkert morsommere for de som er det.
6. Jules Verne: Journey to the centre of the earth (lydbok). Her var det mye gåing, gitt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:13   #100
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Grethe og Norun: Zofies verden Toern. Råmorsom!
2. Tatiana de Rosnau: Bumerang. Lettlest. Intetsigende. Fort glemt.
3. Kathryn Stockett: Barnepiken. Likte den veldig godt.
4. Paolo Giordano: Primtallenes ensomhet. Ok.
5. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Lovende start, men jeg synes ikke den holdt. Kunne med fordel vært 150 sider kortere.
6. JK Rowling: Harry Potter og ildbegeret. Endelig litt kjærlighet og forelskelse. Ellers ikke min sjanger. (Lest høyt for ungen).


Sist redigert av Nelly Nickers : 26-01-11 kl 21:28.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no