Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Noen med peiling på melkeallergier?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 21:11   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Noen med peiling på melkeallergier?

Lille snuppa mi er 16 mnd nå. Prøvde å gi henne yoghurt innimellom fra ca 12 mnd, men hun reagerte på det, og jeg ville derfor ikke gi noe særlig annet med melk i, og iallfall ikke ren kumelk.

Så var det en lang stund hun ikke reagerte på noe, men da fikk hun heller ikke yoghurt. De i barnehagen ga henne et halvt glass melk ved et uhell, men null reaksjon. Så etter det har hun fått melk, og jeg tenkte hun hadde vokst det fra seg.

Men så fikk hun yoghurt igjen for noen dager siden, og da reagerer hun. Hun har også reagert litt på potetsalat, og bittelitt på grøt. Også på eggerøre, men det har vel ikke sammenheng.

Hva er det hun ikke tåler, siden hun reagerer på yoghurt men ikke melk? Er det vanlig? Aldri hørt om et før, jeg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 21:59   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen med peiling på melkeallergier?

Jeg spiser ikke yoghurt, men potetsalat og grøt er ganske tunge melkeprodukt. Hvordan reagerer hun på litagoyoghurten, den uten omega3? Den er nemmelig laktoseredusert på samme måte som hvitost og laktoseredusert melk.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:11   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen med peiling på melkeallergier?

Jeg kan ikke forskjell på intoleranse og allergi. Og har generelt elendig peiling på disse tingene.

Hun reagerer ikke med vondt eller utslett eller noe, bare med guffen bæsj. Den kan bli grønn eller bare løs, eller av og til nesten helt hvit. Noe hyppigere avføring, og ekstrem stank. Hun virker ikke plaget, men jeg tenker at når det påvirker tarmen sånn så er det kanskje ikke bra for henne. Men som sagt så har jeg ikke peiling, da.

Pulverheksa, vi har aldri prøvd litago-yoghurt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:21   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen med peiling på melkeallergier?

Er det en spesiell type frukt i yoghurten hun har fått? Eller kan det bare være at den gir litt ekstra guff i magen? Hvor mange ganger bæsjer hun etter å ha fått youghurt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 22:24   #5
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen med peiling på melkeallergier?

Jeg har en gutt på fem år som ikke tåler melk. Han slo faktisk ut på allergitest i forrige uke. De første tegnene var at han reagerte på yoghurt. De tok første allergitest når han var to men det er først nå han slo ut.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no