Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 17:20   #1101
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Sukkerdøden av Unni Lindell. Virker veldig lovende.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 19:04   #1102
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Hjemkomsten av Victoria Hislop.
Ikke veldig imponert foreløpig, likte Øya bedre.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 03-10-10, 20:07   #1103
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

For meg gikk det bedre når jeg ikke sammenlignet Hjemkomsten med Øya. De er helt forskjellige, men jeg liker begge. Måtte bare riste av meg Øya først.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:08   #1104
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.839
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Blekkblod, Cornelia Funke.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:09   #1105
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hjemkomsten av Victoria Hislop.
Ikke veldig imponert foreløpig, likte Øya bedre.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg gikk det bedre når jeg ikke sammenlignet Hjemkomsten med Øya. De er helt forskjellige, men jeg liker begge. Måtte bare riste av meg Øya først.

Er det noen sammenheng mellom Øya og hjemkosten?
Mamma hadde nemelig fått hjemkomsten i posten i går, og jeg syntes den virket interesant. Men om det er en sammenheng, bør jeg vel lese Øya først???

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:16   #1106
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay
Salvadorena av Cecilia Samartin
The Graveyard Book av Neil Gaiman (som jeg ikke fikk lest i tide til diskusjonen her inne)
Lydbok: Hundre år av Herbjørg Wassmo

Nr 1 ligger på do, nr 2 er en transportabel utgave som stort sett er med opp og ned trappene ifb med legging av ungene, nr 3 ligger på kjøkkenbordet og den fjerde har fast plass i bilens CD-spiller.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:18   #1107
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay
Salvadorena av Cecilia Samartin
The Graveyard Book av Neil Gaiman (som jeg ikke fikk lest i tide til diskusjonen her inne)
Lydbok: Hundre år av Herbjørg Wassmo

Nr 1 ligger på do, nr 2 er en transportabel utgave som stort sett er med opp og ned trappene ifb med legging av ungene, nr 3 ligger på kjøkkenbordet og den fjerde har fast plass i bilens CD-spiller.

beundringsverdig at du klarer å holde på med så mange bøker på en gang. DET klarer ikke jeg

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:19   #1108
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.667
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Er det noen sammenheng mellom Øya og hjemkosten?
Mamma hadde nemelig fått hjemkomsten i posten i går, og jeg syntes den virket interesant. Men om det er en sammenheng, bør jeg vel lese Øya først???

Nei, de har ingen sammenheng overhodet. To uavhengige bøker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 03-10-10, 20:21   #1109
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nei, de har ingen sammenheng overhodet. To uavhengige bøker.

Så bra. tusen takk skal du ha. da skal jeg prøve meg på den, når jeg blir ferdig med barnepiken.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:32   #1110
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg gikk det bedre når jeg ikke sammenlignet Hjemkomsten med Øya. De er helt forskjellige, men jeg liker begge. Måtte bare riste av meg Øya først.

Rammefortellingen er jo så lik at jeg blir flau bare ved tanken. Men jeg likte delen om den spanske borgerkrigen og den inspirerte meg til å lese Hemingway.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:36   #1111
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

beundringsverdig at du klarer å holde på med så mange bøker på en gang. DET klarer ikke jeg

De handler jo ikke om det samme! Og kjekt å slippe å lete huset rundt etter boka man har forlagt et eller annet sted.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 21:46   #1112
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Idas dans. Har bare lest noen få sider og har allerede grått meg litt sliten.

 
Gammel 03-10-10, 21:47   #1113
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

"Til din vrede går over" av Åsa Larsson. Fengende, lettlest krim.

Frances er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 22:27   #1114
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Idas dans. Har bare lest noen få sider og har allerede grått meg litt sliten.

Den boken gjorde så innamri sterkt inntrykk på meg. Du kommer til å graåte mye mer

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 10:55   #1115
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Villanden av Henrik Ibsen.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 10:57   #1116
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Tove Nilsens nyeste. Ikke kommet så langt, men liker den godt.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 11:19   #1117
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg tror jeg har lesestoff fram til jul nå, for jeg har startet på Gabriel García Márquez' bok Cien años de soledad (Hundre års ensomhet).

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 04-10-10, 20:29   #1118
Fillay
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 18
Fillay har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Akkuat begynt på en av Karin Fossum. Husker ikke hva den heter akkurat nå. Jeg har aldri lest bøker av henne før, men mamma syntes denne var utrolig bra så jeg er spent.

Fillay er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 22:38   #1119
Teoretica
Aktiv
 
Teoretica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 225
Teoretica er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Harlan Coben. Igjen.

Teoretica er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 22:41   #1120
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Fortsatt Stieg Larsson, Boktyven, True Tales of American Life, reiseboken til Riisnæs og nå også "Under bordet" av Heidi Linde.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no