Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Prosjekt vaktel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-13, 22:24   #141
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Eg sjekka ein då den var nyklekka. 10 g og ca 5 cm når eg strakk den litt ut.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-04-28 13.16.57.jpg (423,2 KB, 55 visninger)
Filtype: jpg 2013-04-28 13.17.30.jpg (427,1 KB, 37 visninger)
Filtype: jpg 2013-04-28 13.18.08.jpg (380,6 KB, 45 visninger)
__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 22:27   #142
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Så søøøøte!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 22:30   #143
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Og for å prøve å vise kor små dei er.
Ein vaktel saman med ein minnekort.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-04-28 21.25.44.jpg (395,6 KB, 54 visninger)
__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 23:05   #144
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Urolig søte, ja. Og så små.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 23:18   #145
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kakler de mye? Det vil si, er der forstyrrende for naboer?

Her har du ein video med ein vaktel som er kjønnsmoden og dermed hyler så høgt han kan i håp om å lokke til seg nokre damer. Ikkje avskrekkande lyd synes eg. ( i alle fall dersom ein samanliknar med ein hane )


(Kilde: youtube.com)


Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kan du fortelle litt mer om forskjellen i bosted sammenlignet med høns? Det hadde vært gøy å ha vaktler på sommeren, syns jeg.

Vaktler vagler seg ikkje og legger seg sjeldant i rugekasser. Dei legger egg overalt. Han som eg kjøpte mine egg frå hadde ein fin fin løysing på bur til sine. Sjå for deg ein litt brei og lang putekasse, som er bygd inntil ein vegg. Som tak har ein netting som kan løftast av. Nedi kassen har ein røtter, stokker, mose, flis og sjølvsagt mat og vatn.
Dei krever heller ikkje utegård på same måte som høns. Eg trur ikkje me kjem til å lage det til, til våre.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, hva lurer jeg mer på? Jo jeg har en bok om hønsehold og har lest den, det var nemlig aktuelt tidligere. Hvordan skiller seg hønsegården, hønsehuset og annet mot vanlig hønsehold, foruten at jeg gjetter at størrelsen på ting er mye mindre? Hvor enkelt kan man gjøre det?

Om man bare har dem på sommeren så er alt så mye enklere med tanke på isolering etc.

Vær obs på at sjølv om vaktelen er liten, så krev den like stor plass som ei høne. Eg trur me har rekna oss fram til at ein kan ha ca 5 pr kvm.
Som nevnt over her, så kan vaktelhold vera noko heilt anna enn hønsehold. Det er litt opp til den enkelte kva ein vil gjera ut av det. Dersom ein kun skal ha dei for egg og fore opp for slakting etter ein sesong ( dei blir berre halvanna år ) så kan ein kjøpa slike bur som dette.

Blei du litt klokare ? Berre spør meir så prøver eg å svare.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 23:19   #146
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Awwww

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 00:24   #147
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Hellandussen! Så skjønne!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 08:01   #148
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Tusen takk for svar! Mannen er ikke helt overbevist enda, men jeg jobber med saken!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 11:49   #149
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Så nusselige!

Hvordan går det med spisinga? Var det ikke sånn at det måtte læres?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 11:50   #150
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Eg har fått dei til å ta mat ganske så lett, så eg syntes ikkje det var så vanskelig. Stressa litt med det i starten sidan alle sa at dei ikkje skjønte slikt sjølv, men mine har pikka i bunnlaget sidan dei var nyklekte så dei tok kjapt både mat og drikke når dei blei flytta. Heldigvis.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:00   #151
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

De er gruelig søte da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:03   #152
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Du skriver at dere ikke skal ha utegård til dem, men dere skal ha dem ute - ikke inne i huset?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 12:16   #153
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt vaktel

Me er vel enno litt usikker på korleis me skal ordne dette best til. Me kan ente laga til eit bur til dei inne på låven, eller me bygger eit langs eine husveggen eller altanen. Me måtte avvente bygginga litt, sidan me ikkje viste kor mange me fekk. Litt dumt å bygge eit stort bur, dersom me berre satt igjen med to stykker
Og sidan me ikkje skal ha så mange hanar, heller så vil eg gjerne få luka ut ein del og. Var ei som såg på bileta mine i går som sa at av dei gule så hadde eg 3 damer og resten var hanar. ( dei er det 12 av ) Artig.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no