Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal jeg servere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-14, 12:57   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Synes de gode gamle klassikerne som lapskaus, finnbiff, fårikål med mer er gode og vertinnevennlige alternativer.
Ferdig på forhånd, og det er sånne retter som ihverfall jeg ikke lager så ofte selv, så det blir ofte godt mottatt.
Nå har ikke jeg mye tålmodighet med kresenfiser, da...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 12:58   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Jeg synes som Toffskij at jeg løper og orger mer dersom jeg serverer buffet enn "sitt ned middag". Du må jo holde øye med om noe skal fylles opp eller ryddes, eller fjernes. I tillegg til at folk setter fra seg fatene sine og må ha nye og så har man ikke flere og må vaske opp osv osv osv.

En tre-retters der desserten ikke må være varm slik at du er ferdig med å tenke på det når dere setter dere ned til hovedretten. Om du har oppbevaringsplass så er det deilig med en dessert som kan lages dagen i forveien.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:03   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes de gode gamle klassikerne som lapskaus, finnbiff, fårikål med mer er gode og vertinnevennlige alternativer.
Ferdig på forhånd, og det er sånne retter som ihverfall jeg ikke lager så ofte selv, så det blir ofte godt mottatt.
Nå har ikke jeg mye tålmodighet med kresenfiser, da...

Man er ikke kresenfis fordi man ikke liker lapskaus, altså. :æsj: .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:08   #24
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes de gode gamle klassikerne som lapskaus, finnbiff, fårikål med mer er gode og vertinnevennlige alternativer.
Ferdig på forhånd, og det er sånne retter som ihverfall jeg ikke lager så ofte selv, så det blir ofte godt mottatt.
Nå har ikke jeg mye tålmodighet med kresenfiser, da...

Jeg har stor tålmodighet og tilretteleggingsevne når det gjelder kresenfiser. Mitt store mareritt er å servere noe som en eller flere av gjestene absolutt ikke liker.

Gryterett, sodd, lapskaus, finnebiff, fårikål osv er ikke selskapsmat i min bok, så takk,men nei takk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 13:17   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har stor tålmodighet og tilretteleggingsevne når det gjelder kresenfiser. Mitt store mareritt er å servere noe som en eller flere av gjestene absolutt ikke liker.

Der er eg fullstendig omvendt. Så lenge det ikkje er innmat, surstrømming eller noko heilt far out driv eg oppdragelse og syns det er tåpelig å sjå voksne folk på 40pluss pirke i "normalmat". Eg tar sjølvsagt hensyn til allergikarar og muslimar som blir på vår gjesteliste, men ikkje kresenheit.

Eg har ei fortid som ekstremt kresen i matveien og eg hadde vore det enda om eg ikkje blei utfordra på å smake i godt voksen alder.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:02   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Der er eg fullstendig omvendt. Så lenge det ikkje er innmat, surstrømming eller noko heilt far out driv eg oppdragelse og syns det er tåpelig å sjå voksne folk på 40pluss pirke i "normalmat". Eg tar sjølvsagt hensyn til allergikarar og muslimar som blir på vår gjesteliste, men ikkje kresenheit.

Eg har ei fortid som ekstremt kresen i matveien og eg hadde vore det enda om eg ikkje blei utfordra på å smake i godt voksen alder.

Helt enig. Synes det er uhøflig og respektløst. Det betyr ikke at jeg alltid er overbegeistret selv, men da dekker man over som gjest. Veldig fornøyd med 7-åringen som ikke bare smakte på blåskjell i selskap, men faktisk var så tøff at hun gikk med den i kinnet ut på do hvor hun diskret spyttet den ut i litt dopapir.

Hvis man ikke bruker tradisjonsmat til selskaps, så er andeconfit fastfood for gourmeter. Med mandelpoteter og grønnsaker ad libitum er det skikkelig lettvint og digg. Både forretter og desserter er det mye lettvint av.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:25   #27
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Om du velger å kjøre flerretter, så lei inn en servitør. Det har jeg gjort et par ganger med hell til større selskaper. Så har jeg laget ferdig de fleste rettene så mye som mulig på forhånd, og hun (det har alltid vært en hun) har fått ansvaret for små enkle oppgaver i tillegg til servering. F.eks skru på platen med pastavannet på riktig tidspunkt, sette inn noe i ovnen og liknende. Kjøreplan har jeg da laget ferdig skriftlig til servitøren.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:40   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Takk for innspill folkens

Jeg lot bursdagmannen selv ta avgjørelsen, og han ville gjerne ha småretter så da blir det det.
I dag har jeg vært på et sted med masse gode råvarer som jeg får plukke vilt og uhemmet av i morgen (bl. a vaktelegg ), så her blir det moro for mor.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:43   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Kan ikke du legge ut oppskrifter og en oversikt på hva du ender opp med å lage? Det hadde vært moro å se hva det blir til og sannsynligvis er det noen nye, gode tips å ta med seg også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:46   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kan ikke du legge ut oppskrifter og en oversikt på hva du ender opp med å lage? Det hadde vært moro å se hva det blir til og sannsynligvis er det noen nye, gode tips å ta med seg også.

Jepp, det kan jeg gjerne. Jeg har en tendens til å dra gamle klassikere men har en plan på lit nye retter nå

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:47   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Jeg vil også gjerne se!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:49   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg vil også gjerne se!


Du er like gal som meg, du.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 13:58   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Gal er en av mine spesialiteter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:22   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jepp, det kan jeg gjerne. Jeg har en tendens til å dra gamle klassikere men har en plan på lit nye retter nå

Spennende!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:26   #35
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Eg og!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:27   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg og!

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:28   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Spennende!

Haha, jeg får nesten litt prestasjonsangst

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 14:35   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Ingen grunn til det. Det er bare mange matinteresserte som vil ha gode idéer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 15:20   #39
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ingen grunn til det. Det er bare mange matinteresserte som vil ha gode idéer.

Ja og da blir vi veldig

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 15:31   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Jeg føyer meg til rekkene som gjerne vil se og lese hva du ender opp med.
Jeg trenger inspirasjon til egen feiring.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no