Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-14, 16:02   #1
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Jeg har altså bestilt og fått sånn sukkerfotobilde til å ha på toppen av en kake. Hvordan håndterer jeg den best for å få et fint sluttresultat?

Det er til en helt alminnelig bløtkake med krem på toppen - er det best å ha marsipanlokk oppå, eller bare legge rett på kremen?

Også andre lure tips fra erfarne tas i mot med takk.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 16:08   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Det er best å ha marsipan på, men ikke nødvendig. Evt. Kan du skjære til marsipan og ha kun under bildet. Hvis ikke, så må du ikke legge på bildet før rett før servering. Det trekker til seg fuktighet og blir gradvis mer oppløst. Jeg la bilde rett på fløtekrem i podens bursdag, og dagen etter var det fremdeles godt brukbart, selv om fargene begynte å flyte ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 19:57   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Finest oppå marsipan. Pensel på LITT vann, og legg på bildet.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 12:58   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Har du lyst til å dele hvor du bestilte det sukkerbildet, om du bestilte på nett?
Funker sånn om man lager sjokoladekake også. Kanskje uansett lurt med marsipan under bildet?
Tror eldstemann ville bli veldig overrasket om jeg hadde et Liverpool-bilde på toppen av kaken når han har bursdag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 19:59   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har du lyst til å dele hvor du bestilte det sukkerbildet, om du bestilte på nett?
Funker sånn om man lager sjokoladekake også. Kanskje uansett lurt med marsipan under bildet?
Tror eldstemann ville bli veldig overrasket om jeg hadde et Liverpool-bilde på toppen av kaken når han har bursdag.

Jeg bestilte på ebay.uk og fikk det i løpet av en uke.
Hadde det både på marsipankake og sjokoladekake, sistnevnte
hadde jeg et tynt lag marsipan under bilde.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 20:10   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Best oppå marsipan eller fondant, men jeg har også hatt det oppå hvit sjokoladeglasur. Og på muffins har jeg hatt dem oppå smørkrem.

Jeg pleier å bestille fra http://www.picturethatcake.com

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 20:14   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Her var bilde med hvit sjokoladeglasur
http://www.foreldreportalen.no/forum...6&postcount=14

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:04   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige kakepynt-foto, how-to?

Her: http://shop.textalk.se/no/artgrp.php...07&grp=2291517

Tok noen dager bare. (Jeg valgte sukkerbilde, ikke potetstivelsebilde.) Og hadde krem under, ikke marsipan. Kjempelett og veldig fint!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no