Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

America's Funniest Home Videos

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 22:37   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

America's Funniest Home Videos

Jeg har nå alltid hatt litt aversjon mot dette programmet, spesielt p.g.a. alle "morsomme" videoer med barn som slår seg eller blir lei seg av annen grunn. Tanken om å stå og filme istedet for å trøste, og så oven i kjøpet sende inn hendelsen til et TV-program er meg veldig fjern. Og tanken om, at noen kanskje har funnet på å bone gulvet litt ekstra for så å kunne filme ettåringen som detter ned både to og tre ganger gjør meg aldeles utilpas.

Nå snakket jeg idag med en veldig hyggelig, oppegående kollega, som kunne fortelle at hun har det hun kaller for "fysisk humor", d.v.s. at hun ler godt når folk - eller hun selv - faller på halen. Hun digger AFHV.

Hva synes FPerne ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:41   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

"Helledussen, hva er nå dette, ingen kan vel like AFHV" tenkte jeg da jeg så trådtittelen.

Det er teit. Og jeg forstår ikke at dette programkonseptet har liv laga år etter år. Har du sett en har du sett de alle. Men andre må jo få lov til å like det selv om jeg ikke gjor det!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:43   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg synes mye av det er morsomt. Men selvsagt ikke barn som slår seg skikkelig altså, noe av det er jo helt latterlig og hårreisende. Liker mange av videoene med babyer og dyr. Men jeg ser så sjelden på det, glemmer at det går. Det er liksom noe jeg ser på når jeg svitsjer gjennom kanalene i kjedsomhet og det ikke er noe annet på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:43   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

For ikke og snakke om de usannsynlig overteite kommentarene som følger med.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:45   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Det står ofte på her, og ja; det er mye jeg ler av. Spesielt barn og dyr, så lenge det ikke er alvorlige ting man snakker om...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:45   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg fikser ikke alle videoene med barn, ellers er jeg barnslig nok til at jeg lett ler så jeg griner av folk som faller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:46   #7
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg reagerte veldig da et av vinnerbidragene omhandlet en stakkars maskot (fyr i dyrekostyme) i et barneselskap som ble antastet av en liten gutt som kom løpende og uten provokasjon slo karen på det stedet der det gjør mest vondt.
Altså:
Om min treåring slår, får han beskjed om at sånt ikke er akseptabelt.
Han får ikke latter, applaus og 10 000 dollar!

Jeg ler ikke av unger som slår seg og av og til av klønete voksne.
Jeg ler gjerne av dyr som gjør rare ting, og jeg lo meg nesten fillete av dagens klipp av en entusiastisk vokalist i et rockeband som slo armen bakover, Axl Rose-style - og det uheldigvis kom en gitarist rett bak ham.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:47   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg innrømmer glatt at jeg ler meg skakk. Dog ikke av barn som slår seg.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 23:06   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.556
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg innrømmer glatt at jeg ler meg skakk. Dog ikke av barn som slår seg.

Samme her.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 23:15   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg fikser ikke alle videoene med barn, ellers er jeg barnslig nok til at jeg lett ler så jeg griner av folk som faller.

Der sa du det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 23:47   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg henger meg på aC jeg også. Det hender jeg gløtter litt nesten hver dag,
det går midt i amme-legge-tiden.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 23:50   #12
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg syntes ikke klippene av barn som faller, blir redde osv er morsomme. Men mange av klippene som omhandler voksne ler jeg av. Det er utrolig hvor mye rart som kan skje i bryllup!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 00:04   #13
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

"Helledussen, hva er nå dette, ingen kan vel like AFHV" tenkte jeg da jeg så trådtittelen.

Det er teit. Og jeg forstår ikke at dette programkonseptet har liv laga år etter år. Har du sett en har du sett de alle. Men andre må jo få lov til å like det selv om jeg ikke gjor det!

Palmen sa det.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 09:24   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg ler så jeg griner av det programmet.
Men jeg ler ikke av personene, men av situasjonene; rundt, før og etter.

Og jeg har også veldig fysisk humor.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 10:05   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Jeg ler også når folk ramler (men det kommer jo an på situasjonen da). Jeg lo meg ihjel de første gangene jeg så "No milk today"-reklamen (den nye er også litt komisk) og de går jo utelukkende ut på folk som ramler/skader seg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 10:08   #16
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ler også når folk ramler (men det kommer jo an på situasjonen da). Jeg lo meg ihjel de første gangene jeg så "No milk today"-reklamen (den nye er også litt komisk) og de går jo utelukkende ut på folk som ramler/skader seg.

Den er hysterisk morsom. Spesielt hun med skoene.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 10:10   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Haha ja, sjangler fjørti ganger bortover før hun "endelig" ramler.
Og den med han i hinderløpet som aldri gir opp, fantastisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 10:12   #18
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Syns det er ganske "slemme" videoer som blir vist av og til. Spesielt der et lite barn sover godt ved siden av kveldsmaten sin, og så er det noen som står ved siden og skremmer det. Minner meg også på en videosnutt som herjet på mail for noen år siden, da en liten gutt prøver seg på en labyrint på pcen, skikkelig konsentrert, og så dukker det opp det forferdelige groteske ansiktet med et forferdelig hyl som akkompagnement (dere husker sikkert den kjedemailen?) Broren holder på å le seg ihjel, og jeg blir så lei meg på den lille gutten sine vegne :leiseg:

Men - så er jeg nok den første til å knise når noen snubler opp trappa, kræsjer i døra osv irl *Dobbeltmoralist*

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 10:13   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg fikser ikke alle videoene med barn, ellers er jeg barnslig nok til at jeg lett ler så jeg griner av folk som faller.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 12:31   #20
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: America's Funniest Home Videos

Små barn som skader seg eller blir skremt er ikke morsomt fordi de skjønner ikke humoren selv, de blir bare redd. En voksen kan bli skremt vettet av eller falle ned en trapp og le av det etterpå, en treåring gjør ikke det. Vel, det tror nå jeg i hvert fall.
Jackass derimot..

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no