Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sf kjøper komfyr

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-12, 21:29   #41
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Vi kjøpte ny komfyr for tre år siden. Med pyrolyse, men keramisk topp. Angrer på det ja. Toppen er et herk å gjøre ren, og den ser ikke bra ut nå knappe tre år etter den ble kjøpt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 22:09   #42
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De kjelene de har på for eksempel IKEA, er de ok på induksjon?

Det varierer litt, men du kan se på nettsidene hvilke kjeler som funker.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 22:34   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Vi har 365+ serien fra IKEA og har hatt dem i mange år. De fungerer veldig bra, og koster veldig mye mindre enn f.eks. Eva Solo som jeg også har en gryte fra. Det er ingen forskjell i bruk så vidt jeg har merket, og jeg syns heller ikke Eva Sologryten er noe spesielt penere å se på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 09:38   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Jeg hadde en frittstående Beha induksjon på 20 A et par år, før jeg bygde om kjøkkenet og fikk innbyggingsovn. Det funket helt fint, men jeg hadde vel aldri på absolutt alt samtidig. Forresten er innbyggings-induksjonstopp mye raskere enn frittstående, kraftigere boost tror jeg.

Jeg har kjøpt kasseroller på Coop Obs/Extra, billig og bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 10:25   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Forresten er innbyggings-induksjonstopp mye raskere enn frittstående, kraftigere boost tror jeg.

Kanskje nyere er raskere enn eldre? Vi har nemlig gått fra innbygget induksjonstopp til frittstående, og den frittstående er enda råere enn den gamle innbygde.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 10:35   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg kan egentlig bare bidra med at man må ha pyrolyse og og man må ha induksjon. Har man først hatt det, så ser man seg aldri tilbake. Aldri!

Vi kjøpte pyrolyseovn (innebygget) i mai i fjor, elsker den! Og neste uke skal vi kjøpe induksjonstopp, gleder meg ihjel! Den keramiske toppen vi hadde til nå ser ikke ut, var/er umulig å holde ren.

Jeg er litt usikker på koblingene og sånt, men vi hadde en elektriker her for noen dager siden, og mannen min nevnte dette med induksjon og elektrikeren sa det skulle gå greit. Får vel stole på det han sier.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 11:47   #47
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

365+ fra IKEA er mer enn godt nok. Jeg kjøpte et sånn startsett med 5 (?) kasseroller i, samt stekepanne derfra for å ha noe å starte med da vi fikk induksjon. Planen var å bytte de ut når vi fant ut hva vi trengte - men for å si det sånn, vi bruker de enda og er godt fornøyd. Test kasserollene du har med en magnet. Om magneten holder under kasserollen, så kan du bruke den på induksjon.

De trenger ikke å passe på platen. Om de er for små eller for stor, spiller ingen rolle. Og jeg har ryddet bort vannkokeren -induksjonen er kjappere.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:19   #48
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Etter fire år med induksjonstopp har vi nå kjøpt hus med integrerte hvitevarer uten induksjon. Skal få byttet så snart det lar seg gjøre.
Da vi installerte induksjon fikk vi lagt ny kurs på 32 A, da vi fikk beskjed om at 20 A var litt underdimensjonert.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 22:29   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Er det mye arbeid og veldig kostbart (av elektriker, selvsagt) å skifte kurs? Vi har visst 20A ser jeg nå, og vi må ha induksjon. :gaaah:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 09:49   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Nå driver jeg og tester her. Så langt har det funket fint på 20 A med stekeovn og to plater på maks ihvertfall.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 11:29   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sf kjøper komfyr

Så flott!
Jeg har lest litt rundt, og det virker som om det skal få bra med 20A hos oss, spesielt siden stekeovnen har egen kurs.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no