Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

De beste matbloggene?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 11:50   #1
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

De beste matbloggene?

Hei jeg har lest en del matblogger og vet at det finnnes mange mange fler. Så hvilken er din beste. Kan være alt fra norsk, europeisk og amerikansk. Sånn at vi koke og bake glade kan ha noe å glede oss over

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:58   #2
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De beste matbloggene?

En tidligere kollega har startet en veldig fin blogg, masse inspirasjon!

http://hellevalebrokk.blogspot.com/

Ellers har jeg kikket på disse:

http://www.lassedahl.com/mat/
http://favorittoppskrifter.blogspot.com/ (gluten - og melkefritt)
http://www.hildes-hjoerne.com/23700821

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:01   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Passion for baking og trines matblogg er blant mine favoritter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:22   #4
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Jeg liker godt Trines matblogg og Passion 4 baking, jeg også. Ellers synes jeg http://annicaommat.wordpress.com/ og http://smattetherese.blogspot.com/ er gode.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:23   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste matbloggene?

http://chocolateandzucchini.com/ er fin.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:24   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste matbloggene?

http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/

Kjempefin matblogg som anbefales på det sterkeste.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:05   #7
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Tips til en litt mer eksotisk matblogg. Jeg digger asiatisk, så en er midt i blinken for meg:
http://rasamalaysia.com/

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:21   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Jeg liker også Kjøkkentjeneste sin blogg godt, ordentlig mat av rene råvarer fra bunnen

Passion4baking er en veldig søt og fin blogg for ivirge kakebakere, men hjelpe meg for et slit å skulle bake etter bloggen. Jeg prøvde meg på en Troikakake derfra, men med 70 bilder (ok, litt overdrevet) bare av eggene,-hele egg, egg som ble skilt, eggehviter i bollen, eggehviter som ble pisket osv, så holdt jeg på å gi opp hele prosjektet.
Jeg synes slike detaljbilder er fullstendig unødvendig og forstyrrende, og synes det burde holde med et par-trebilder i et slikt innlegg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:23   #9
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Jeg liker også de nevnte Trines matblogg og Kjøkkentjeneste.

Andre:
Heia Mat
Ordentlig mat
Bitchin' Camero
Charls
Eating Asia
Smitten kitchen
White on rice Couple
Lekkermunn
Vaffelhjerte (oppdateres ikke lenger, men ligger fortsatt ute på nett)

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:25   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Jeg liker også de nevnte Trines matblogg og Kjøkkentjeneste.

Andre:
Heia Mat
Ordentlig mat
Bitchin' Camero
Charls
Eating Asia
Smitten kitchen
White on rice Couple
Lekkermunn
Vaffelhjerte (oppdateres ikke lenger, men ligger fortsatt ute på nett)

Jeg var også veldig glad i Lekkermunn sin blogg, men nå skriver hun jo knapt innlegg lenger.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:12   #11
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Her ligger en oversikt over norske matblogger.

Ellers liker jeg min egen blogg best - naturlig nok siden det er min egen kokebok som jeg bruker aktivt.
Den er drit kjedelig, oppskriftsinnleggene inneholder minimalt utenomsnakk.

Men av en eller annen grunn liker jeg selv å lese om og rundt maten når jeg selv skal lese blogger.
Så noen av mine favoritter, som ikke er nevnt over er:
Pepperkverna
Lars spiser, drikker & synser
Charls - Det beste jeg vet
Hobbykokken

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:19   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De beste matbloggene?

I tillegg til de som er nevnt allerede, vil jeg nevne:
pickipicki
Matrepubliken
Fru Timian

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:42   #13
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Ei klassevenninne har en ganske fersk blogg som jeg liker veldig godt. Hun har feks laget oreokake helt fra bunnen. http://matblogg.net

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:54   #14
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: De beste matbloggene?

I tillegg til flere som allerede er nevnt, liker jeg http://www.kayotic.nl/blog/

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:08   #15
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Jeg er veldig glad i Trine-bloggen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 08:18   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste matbloggene?

To favorittblogger som er mye mer reise/restaurantblogger enn oppskriftsblogger: Travelling Hungryboy og Nordic Nibbler.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:16   #17
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: De beste matbloggene?

Denne er full av lavkarbo oppskrifter, men jeg fant masse oppskrifter her selv om jeg ikke går på den dietten:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no