Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gojibrød (lavkarbo)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 22:45   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gojibrød (lavkarbo)

Er rimelig sikker på at det er lavkarbo? litt anderledes og spesiell smak til brød å være, men godt synes nå jeg.





50 gram smør
1 dl tørkede gojibær
100 gram nøtter uten salt
4 dl linfrø
1 dl sesamfrø
50 gram kruskakli
2 ts bakepulver
1 boks kesam (300 gram)
2 ss matyoughurt
6 egg

Sett stekeovnen på 175 grader.
Smelt smøret og grovhakk nøttene. Bland så alle ingrediensene sammen i en bolla og ha blandingen i en godt smurt brødform. Stek på nederste rille i 1 time.


Flere oppskrifter i bloggen min

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:00   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gojibrød (lavkarbo)

Jeg ser at det er nesten samme oppskriften som Ulrika Davidssons oppskrift på Low carb-brød med gojibär fra boka "LCHF på mitt sätt" så da er det såpass lavkarbo at det går under ketogent kosthold, vil jeg tro. Hun bruker creme fraiche istedenfor matyoghurt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no