Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på knallgod laksegryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 22:17   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Oppskrift på knallgod laksegryte

Må bare dele med dere oppskriften på en laksegryte jeg fikk på klubb en kveld. Den var bare utrolig god

4 personer.

4 laksefileter + litt røykelaks etter smak
1 løk
2 fedd hvitløk
4 ferske champignon (skrives det slik?)
1 boks hermetiske tomater (hakkede)
1 boks fløte
Dill

Stek løk, hvitløk og champignon først. Ha i laksefilet skåret i terninger + røykelaks, stek til laksen er gjennomstekt. Ha i hermetiske tomater (husk å helle av væsken) og fløte. Smak til med salt, pepper og dill.

Serveres med smørdampet brokkoli og blomkål og båndspaghetti Ett utrolig godt måltid og veldig raskt og lage

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:21   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte.

Virket utrolig godt! Jeg abonnerer så jeg husker å lage den .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:24   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte.

Mmmmmm! Den hørtes veldig god ut - ungene mine elsker fisk men blir litt lei av det samme hver gang

Takk for oppskriften!

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:31   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Notert!
Planlegger fiskemiddag i morgen, så dette var midt i blinken.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:38   #5
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Høres godt ut!

Denne skal prøves ut!

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 22:58   #6
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Denne skal jeg prøve også

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:01   #7
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Virket utrolig godt! Jeg abonnerer så jeg husker å lage den .

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:07   #8
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Laks og tomater?? Det er første gang jeg har sett den kombinasjonen, men kanskje verdt å prøve? Har laks i fryser'n, og litt variasjon i matveien er jo ikke å forakte! Takk for oppskrift.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:13   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Hørtes veldig godt ut, men hvordan siler jeg vekk væsken fra en boks hakkede tomater?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:30   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hørtes veldig godt ut, men hvordan siler jeg vekk væsken fra en boks hakkede tomater?

Du åpner boksen og lar lokket være på mens du tømmer av litt tyntflytende tomatsaus.

Denne var kjempegod, jeg laget den i går!
Hvis dere vil ha en litt tykkere gryterett kan den jevnes med noe. Men den er god slik også! Jeg hadde oppi en pakke dill, det var passe og ikke for mye.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 23:35   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Du åpner boksen og lar lokket være på mens du tømmer av litt tyntflytende tomatsaus.

Denne var kjempegod, jeg laget den i går!
Hvis dere vil ha en litt tykkere gryterett kan den jevnes med noe. Men den er god slik også! Jeg hadde oppi en pakke dill, det var passe og ikke for mye.

Thanks, tenkte at da forsvant jo all tomaten ut også...

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 17:25   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Nå er laksegryta inntatt. Nyydelig!
Bytta dill med bladpersille, det funket veldig bra.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 14:45   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Lagte den idag. Men med ørret istedenfor. Ble faktisk godt!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 22:47   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Denne prøvde jeg også ut i dag. Fikk klar beskjed av samboeren min om å bokmerke siden.

Vi hadde bare helt finknuste tomater i skapet, så det gikk ikke an å tømme av noe som helst, så den ble litt tyntflytende, men utrolig god likevel. Ble dobbelt med hvitløk også, siden det viste seg at tomatene også inneholdt hvitløk, men desto bedre. Toåringen elsket den også. Takker og bukker for oppskrift!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:13   #15
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Dette høres knallgodt ut!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 00:04   #16
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Hørtes supegodt ut

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 15:33   #17
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Jeg skal lage denne i dag, men hvordan smørdamper jeg brokkoli og blomkål?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 15:37   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Denne har jeg laget mange ganger, men istedet for tomater har jeg bare matfløte i, samt grønne erter, litt sitronsaft og eplemost. Nyydelig!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 22:47   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg skal lage denne i dag, men hvordan smørdamper jeg brokkoli og blomkål?

Fikk du det til?

Mye smør - smeltes - lokk på kjelen, ha i grønnsakene, la det dampe i smøret men rist på kjelen ofte (derfor lokket). Fem minutter ca? Viktig å riste ofte ellers kan det raskt svi seg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:52   #20
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Oppskrift på knallgod laksegryte

denne skal testes i dag

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no