Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Anbefal en skitur i Nordmarka

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-17, 14:43   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal en skitur i Nordmarka

Jeg går helst i Østmarka, men føret er ikke på topp der nå, og jeg vurderer en alenetur over til andre siden av byen. Har noen en tur de vil anbefale? Jeg er ikke særlig kjent i løypene der, så må være lett å finne fram.

Tar gjerne en ordentlig tur, men er en turgåer, ikke en som trener på ski Det kan gjerne inkludere en stopp innom et sted der man kan kjøpe seg noe å spise.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 16:46   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Banen til Voksenkollen, gå via Tryvann og mot Kobberhaughytta, feks. Eller Skjennungen. Så kan du gå videre til Ullevålseter-Sognsvann, eller opp til Frognerseteren, og ta banen ned igjen derfra. Eller kjøre ned til Midtstuen og gå på banen der, om du liker fart&spenning.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 16:58   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Jeg liker å ta bane til Frognerseteren og gå til Sognsvann. Innom Ullevålseter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 20:11   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Vi kjørte opp til Mylla en gang. Veldig fint utgangspunkt for mange skiturer.

Jeg gikk om Trantjern til Tverrsjøstallen, og tilbake. Det ble 18 km. Muligheter for mange andre runder. Ser ut som den turen jeg gikk er preparert i dag.

http://www.skiforeningen.no/marka/steder/?id=9


Tverrsjøstallen har servering, men ser ut som den bare er åpen i helgene og ikke i vinterferien.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 20:28   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg liker å ta bane til Frognerseteren og gå til Sognsvann. Innom Ullevålseter.

Jeg tror denne leder. Enkel og grei vel? Er starten lett å finne?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 20:36   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror denne leder. Enkel og grei vel? Er starten lett å finne?

Ja, superenkel. Og ja. Du må bare krysse tbanesporet når du går av banen, ikke gå ned bakken mot Korketrekkeren.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 20:37   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror denne leder. Enkel og grei vel? Er starten lett å finne?

Det er netto mange høydemeter i riktig retning, hvis du starter på Frognerseteren. Det er ca en mil, med Ullevålseter halvveis til Sognsvann, hvis jeg husker rett, og en veldig lettgått og fin tur. Vi har ihvertfall funnet løypa uten problemer. Det er godt merket.


Sist redigert av Timar : 23-02-17 kl 00:27.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 20:42   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Det er ca 17 km totalt. Vi pleier å sykle den ruta om sommeren, fordi det er få oppoverbakker. Det er vel derfor jeg liker den på ski også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 23:05   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror denne leder. Enkel og grei vel? Er starten lett å finne?

Det er som å gå i 17. maitog.

(Er i grunnen derfor jeg forsøker å unngå den.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 23:29   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Fra skansebakken og inn er det også fint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 23:37   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Buss til Skar i Maridalen, gå til Gørjahytta for markas beste vafler. Ned samme vei, eller vestover til Sognsvann eller Frognerseteren.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 23:58   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det er som å gå i 17. maitog.

(Er i grunnen derfor jeg forsøker å unngå den.)

På en hverdag også? Dette er en av flere grunner til at jeg foretrekker Østmarka.

Takk for mange tips! Jeg må starte enkelt, men skal ta fram igjen flere av tipsene senere siden det ser ut som om vi må belage oss på reisevei for å gå på ski fremover.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 00:01   #13
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det er som å gå i 17. maitog.

(Er i grunnen derfor jeg forsøker å unngå den.)

Gikk der søndag. Ikke mye folk før vi kom til Sognsvann, der var det yrende liv og røre.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 00:25   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Gikk der søndag. Ikke mye folk før vi kom til Sognsvann, der var det yrende liv og røre.

Jeg synes "alltid" det er mye folk fra Frognerseteren, og mye oppogned til Ullevålseter - og derfra til Sognsvann er rett og slett litt kjedelig og fort gjort. Mye morsommere å gå via Tryvann, det kan man jo og fra Frognerseteren (Sporten, i stedet for lysløypa i starten).

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 00:39   #15
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg synes "alltid" det er mye folk fra Frognerseteren, og mye oppogned til Ullevålseter - og derfra til Sognsvann er rett og slett litt kjedelig og fort gjort. Mye morsommere å gå via Tryvann, det kan man jo og fra Frognerseteren (Sporten, i stedet for lysløypa i starten).

Vi var vel innom Tryvann, var ved en hytte og slalåmbakken. Eller er det et annet sted du tenker på?
Det er klart, vi var ikke alene i løypa, men det var mange færre enn jeg "fryktet". Vi startet kl 10, muligens før rushet.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 08:58   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

På en hverdag også? Dette er en av flere grunner til at jeg foretrekker Østmarka.

Jeg pleide å gå i 9-10-tiden på hverdager i fjor, og det var ikke noe problem da i hvert fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 09:14   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Hvis vi først beveger oss ut på langrennsski, så blir det som regel Frognerseteren - skjnnungstua - Ullevålseter - Sognsvann. Det er unektelig en gunstig løypeprofil for de som liker nedoverbakker.

I fjor var jeg arbeidsledig på vinteren, og da var det nydelig på hverdager. I helgene er det folk, fryktelig mye folk fra Ullevålseter til Sognsvann, men før man kommer dit er det bare ålreit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 10:44   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Vi var vel innom Tryvann, var ved en hytte og slalåmbakken. Eller er det et annet sted du tenker på?
Det er klart, vi var ikke alene i løypa, men det var mange færre enn jeg "fryktet". Vi startet kl 10, muligens før rushet.

Var nok før rushet, ja. Og ja, Tryvann har en hytte ved slalombakken.

Egentlig bør jeg slutte å misjonere for at man kan gå andre steder enn i lysløypa, for da blir det jo færre der hvor jeg går!

Men seriøst: Nordmarka har så uendelig mye mer å by på enn Frognerseteren- Ullevålseter-Sognsvann, selv om det også er fint, altså.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 11:10   #19
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Finnes det en løype som er forholdsvis flat? Er ikke så glad i nedoverbakker, nemlig.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-17, 16:08   #20
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal en skitur i Nordmarka

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Men seriøst: Nordmarka har så uendelig mye mer å by på enn Frognerseteren- Ullevålseter-Sognsvann, selv om det også er fint, altså.

Jeg vil gjerne prøve noe annet, men er så redd for å gå meg bort. Stedssansen min er elendig.

Nelly Nickers er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no