Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-17, 10:27   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Lurer egentlig på det samme som Sir Limpalot.

Og som Timar sier, om søk-funksjonen. Forsøkt å søke på navnet til banken? Som jeg tenker epost-adressen må inneholde.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 10:29   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig??

Det lurte jeg også på Sir.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 10:37   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Outlook har vel muligheten til å tilbakekalle mailer som ikke har blitt lest, ihvertfall? Men at det skal kunne være mulig å forhåndsprogrammere framtidig sletting har jeg ikke hørt om.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 10:40   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Jeg skjønner tanken bak spørsmålet. Signal (meldings-app for telefon) har en mulighet for å forhåndsinnstille at meldinger som er sendt skal slettes etter en viss tid. Men jeg har aldri hørt om e-post-programmer som har slike innstillinger.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 10:40   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Outlook har vel muligheten til å tilbakekalle mailer som ikke har blitt lest, ihvertfall?

Må vel være hvis man tilhører samme organisasjon/firma (altså er på samme mailserver)?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 10:41   #26
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Må vel være hvis man tilhører samme organisasjon/firma (altså er på samme mailserver)?

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har ihvertfall opplevd det med mailer sendt fra andre selskaper.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 10:56   #27
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Outlook har vel muligheten til å tilbakekalle mailer som ikke har blitt lest, ihvertfall? Men at det skal kunne være mulig å forhåndsprogrammere framtidig sletting har jeg ikke hørt om.

Nei, dette er ikke mulig.
Det hadde gitt svært store risikoaspekter om dette var mulig. Så nei. Det er ikke mulig med vanlige e-post klienter å sende en e-post som sletter seg selv etter en gitt tid, eller etter at den er lest eller noe sånt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 11:02   #28
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Nei, dette er ikke mulig.
Det hadde gitt svært store risikoaspekter om dette var mulig. Så nei. Det er ikke mulig med vanlige e-post klienter å sende en e-post som sletter seg selv etter en gitt tid, eller etter at den er lest eller noe sånt.

Joda: http://www.knowledgegroup.no/tips-tr...en-e-post.aspx

Jeg har opplevd å skulle trykke på en ulest epost, men i stedet få melding om at eposten er tilbakekalt.

Jeg har også tilbakekalt feilsendte eposter internt på jobb.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 11:08   #29
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Hæ?
Hvilke mailprogram lar noen slette epost fra MIN epostserver?

Det er teknisk mulig hvis du har et program som kontrollerer begge mailboksene/postkassene. Exchange har denne type funksjonalitet i kalenderen sin (en mail og en kalederinnkalling bruker mye samme funksjonalitet) Ville vært mulig å implementert noe slikt på feks gmail (der eksisterer det integrasjon mellom mail og kalender feks). Men det er ikke vanlig å tenke slik. Og det er som du presiserer ofte slik at mail deles mellom flere lagringsenheter som kontrolleres av separate softwarepakker.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 11:12   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Nei, dette er ikke mulig.

Jo, det stemmer som Timar sier. Det er mulig. Ofte er det slått av, oppleves ofte som forvirrende for brukerne, i og med de ikke kan gjøre det på alt av e-post. Pluss at den ikke kan slettes hvis den er lastet ned i ekstern klient, er lest osv. Veldig uforutsigbart brukermønster vil jeg si.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 11:41   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Klart du kan! Jeg har ofte tilbakekalt en epost som har blitt sendt ved en feil. Det gjelder bare å være rask nok, for folk leser jo mailer hele tiden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 11:47   #32
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

For ordens skyld, tilbakekalling av epost er ikke årsaken til at de omtalte epostene ikke kan gjenfinnes, altså.

Er det noen her som kan noe om indeksering? Er dårlig indeksering årsaken til at noen eposter er umulige å gjenfinne? Skulle jo tro at nettopp Google var gode på indeksering av innholdet, da?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 12:05   #33
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Man bør ikke bruke en epost-program/klient som arkiv/lagringssted. Er det noe du vil ta vare på så lagre vedlegget og eventuelt eposten på egen disk/sky.

Ja, jeg er litt yrkesskadet der.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 12:25   #34
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Klart du kan! Jeg har ofte tilbakekalt en epost som har blitt sendt ved en feil. Det gjelder bare å være rask nok, for folk leser jo mailer hele tiden.

Ja, hvis du er på samme exchange-server, det finnes ingen som helst lovlig mulighet for å slette en epost du har sendt til min server, hverken før eller etter at jeg har lest den.

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Man bør ikke bruke en epost-program/klient som arkiv/lagringssted. Er det noe du vil ta vare på så lagre vedlegget og eventuelt eposten på egen disk/sky.

Ja, jeg er litt yrkesskadet der.

Jeg bruker epost som arkiv, noe annet hadde blitt alt for klønete, men jeg har min egen epostserver, teller det?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 12:46   #35
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

For ordens skyld, tilbakekalling av epost er ikke årsaken til at de omtalte epostene ikke kan gjenfinnes, altså.

Er det noen her som kan noe om indeksering? Er dårlig indeksering årsaken til at noen eposter er umulige å gjenfinne? Skulle jo tro at nettopp Google var gode på indeksering av innholdet, da?

Jeg vet ikke hva indeksering er, men "label"-systemet til Gmail fungerer ikke intuitivt. E-poster som kommer inn i en tråd som allerede har fått labels får ikke disse labels som resten av tråden har. Hvis du da sletter e-poster frem til der du satte label vil ikke resterende ha de samme labels og kan forvinne i arkivet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 14:05   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Jeg tar ofte samlesletting i g-mailinnboksen min (jada, jeg er en av dem som har flere tusen uleste mailer), og da kan sånne mailer også forsvinne. Jeg søker f.eks. på "Facebook" for å få opp alle meldinger fra Facebook, ogås forsvinner en av de mailene som har ett eller annet om Facebook i teksten eller i signaturen også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 14:20   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Ja, det er det jeg vet at jeg har gjort for ikke lenge siden, så det er sikkert svaret.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 16:48   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig??

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Hæ?
Hvilke mailprogram lar noen slette epost fra MIN epostserver?

Jeg har mottatt Eposter fra personer i helse-bergen, hvor denne personen har gått inn og slettet all mailkorrespondanse etterpå.

Jeg hadde heldigvis videresendt korrespondansen til annen epost mottaker, denne ble heldigvis ikke slettet.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 19:24   #39
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig??

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har mottatt Eposter fra personer i helse-bergen, hvor denne personen har gått inn og slettet all mailkorrespondanse etterpå.

Jeg hadde heldigvis videresendt korrespondansen til annen epost mottaker, denne ble heldigvis ikke slettet.

Da må dere sitte på samme epostsystem og/eller så må hun ha rettigheter til å slette ting i din innboks på epostserveren denne ligger.
Det er ingen innebygget mulighet for at eksterne avsendere kan slette epost på noen epostserver jeg kjenner til.
Hadde jeg funnet ut at det var det, på noen av systemene jeg drifter, ville den straks ha byttet løsning, for å si det sånn.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 23:41   #40
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Automatisk fremtidig sletting av mail hos mottaker? Mulig?

Jeg har gmail.vedkommende som slettet ; helse-bergen. Og det skjedde ikke bare en gang.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no