Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-10, 19:57   #61
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?



Jeg har blå romeriksbunad, arvet av svigermor. (Og det er ikke meg på bildet.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:58   #62
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Follobunad. Har akkurat sånn som på bildet, grønt skjørt og rød overdel. Har også sort cape, veske og kyse men den skal jeg aldri bruke. Har ikke forkle.

Mamma sydde den til seg selv i 1981 og har brukt den selv hvert år siden. Jeg arvet den til 17mai 2006 da jeg var nesten ferdig med amming av lillebror.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 21:16   #63
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?


Sunnmørsbunaden har eg.( Lånt bilete)

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:43   #64
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har to bunader. En Rondastakk som bestemor sydde til meg til konfirmasjonen og en Gudbrandsdals festdrakt som jeg har arvet av henne. Det er den første bunaden av maaaaange hun sydde og broderte

Rondastakken er fra bygda mi (som ligger i Gudbrandsdalen).

Ikke meg på bildene.

Rondastakken (jeg har stakken og skjorta til venstre og forkledet til høyre)



Festdrakta

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:47   #65
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg har Vestfoldbunad. Akkurat som på bildet under!

Akkurat denne har jeg også! Jeg har ikke brukt den på årevis, da jeg helst holder meg langt unna 17. maiarrangementer. Men i år må jeg til pers.

Ullungen skal ha en gammel familiebunad, som sikkert vil passe i noen år fremover. Den er nydelig, men jeg husker ikke hvor den kommer fra. (Ingen bunadfantast, nei. ) Jeg googlet, som et skudd i blinde, "østerdalsbunad", og det første treffet som kom opp var Elinblu og Blåmann. Den var det ikke.

Så en undring: Hvorfor er det så utrolig mange som har nordlandsbunad?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:49   #66
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Mange flotte bunader! Gleder meg til 17. mai!
Jeg har Laksevåg bunad: (bilde fra Husfliden)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:53   #67
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Og nei, det er slett ikke meg på bildet.

Det er ikke meg heller, men jeg eier en sånn bunad. For tiden er den best å stå oppreist i. Sitting medfører pusteproblemer eller muligens spjærende lyd.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:53   #68
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har en blå nordlandsbunad som jeg fikk da jeg gikk i 6. klasse og en hamarøybunad som tilhørte mormoren min før. Ingen av dem passer for tida, dessverre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:58   #69
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har denne, i rødt der deter grønt.
Det er Østfoldbunaden.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:05   #70
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Follobunad. Har akkurat sånn som på bildet, grønt skjørt og rød overdel. Har også sort cape, veske og kyse men den skal jeg aldri bruke. Har ikke forkle.

Mamma sydde den til seg selv i 1981 og har brukt den selv hvert år siden. Jeg arvet den til 17mai 2006 da jeg var nesten ferdig med amming av lillebror.

Jeg også, men i andre farger.



Jeg har forkle men jeg bruker det ikke så ofte. Det er så surt å stå og stryke lin i evigheter, for så å se at det er akkurat like krøllete i det jeg går ut av bilen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:10   #71
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er så surt å stå og stryke lin i evigheter, .

STRYKE LIN: Legg det i en ren pose og inn i fryseboksen kvelden før du skal stryke. Legg det ikke vått i fryseren, men tørt.
Det er kjempeenkelt å stryke lin når den er "frossen". Jeg stryker skjorta mi på et par minutter.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:13   #72
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

STRYKE LIN: Legg det i en ren pose og inn i fryseboksen kvelden før du skal stryke. Legg det ikke vått i fryseren, men tørt.
Det er kjempeenkelt å stryke lin når den er "frossen". Jeg stryker skjorta mi på et par minutter.

Jeg gjør det. Det hjelper, men kjempeenkelt vil jeg ikke kalle det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:16   #73
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg gjør det. Det hjelper, men kjempeenkelt vil jeg ikke kalle det.

Jeg er god på stryking da så det går i 120.
Sånn blir det når man har strøket alt av bukser, skjorter, duker, gardiner og div i 25 år.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:26   #74
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har denne beltestakken. Om jeg skal få den på meg bør jeg vel begynne å spise knekkebrød ASAP.



(This is me...)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:29   #75
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har grønn nordlandsbunad.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:29   #76
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Ofotenbunad.

(Bildet er lånt)

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:48   #77
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå Sør-trønderbunad. Har ikke cape og kyse.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:11   #78
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Rogalandsbunad, av typen Jelsa, med denne fargen på vesten:

(Lånt bilde fra nett)

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:19   #79
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Romsdalsbunad (meg til høyre på bildet):

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:26   #80
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har Romsdalsbunad (meg til høyre på bildet):

Hm? Har jeg sett deg før?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no