Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne > Twenty-four shades of glue

[2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-14, 00:03   #341
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Hvordan er holdbarheten på denne?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 01:18   #342
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Mamma fortalte meg i går st hun forsatt har stående en liten rest fra i fjor. Hun synes den er så god at hun spinker og sparer. Hun hadde spist av den i går og påsto at den fortsatt var like god.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 14:56   #343
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Men det er jo FLØTE i?!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 15:38   #344
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jepp, fløte og smør og da har jeg tenkt på at det både kan surne og harskne. Men hun påstår at det går gulle godt. Hos oss er det en helt utenkelig problemstilling. Når jeg lager forsvinner ladningen på null komma svisj.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 15:39   #345
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg skal gi vekk til jul, men da er det sikkert innenfor å lage det nå snart da!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 15:40   #346
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Det bør jo da ikke være noe problemer nei. Uavhengig av mamma sin erfaring.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 00:23   #347
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Lagde en trippel versjon av denne idag for å gi bort som gave til naboen. Men ser nå som den har fått satt seg litt at den har skilt seg, altså, om jeg heller på muggen(som ble igjen til oss her) så størkner det smør langs kantene. Hva i all verden gjorde jeg feil her da? Jeg vil så gjerne få dette til men det er tydelig at det bare ikke skal bli vellykket, noe feil hver gang. Hm.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-15, 15:16   #348
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Nærmer seg jul dere, denne ble testlaget i dag.. Bare sånn i tilfelle at den ikke smaker så godt som jeg husker. Men joda, det gjør den. Etpar julegaveideer i boks.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 00:40   #349
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

HJØLP!

Jeg har lagd denne med stort hell mange ganger, men nå har det vært fiasko de siste gangene. Jeg lurer på om det er slektningene av sukkeret som skjærer seg. Det blir liksom ikke lysebrunt, men mørkebrunt og når jeg har i de andre ingrediensene klumper det seg så innmari.

Hva gjør jeg feil? Hvor mye futt bør jeg ha på plata når jeg smelter sukkeret?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 15:55   #350
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Takk, olifant! Trodde det var bare meg som ikke fikk dette helt til. Eller, ser du har fått det til før iallfall. Her går det raskt fra ikke smeltet til brent og dersom jeg klarer å smelte det uten å brenne det så er det klumper i - og klumpene blir det iallfall mer av når resten haes i og skal det kokes ut så blir det solide saker istedenfor rennende god toffesaus og ja. Men fikk det nesten bra til en gang og det var nesten så det var verdt det, for god er den!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-15, 16:21   #351
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg har nettopp laga den, skal ha til eplekake i ettermiddag. Hvis det blir noe igjen, jeg har prøvesmakt den fem ganger allerede ...

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 13:31   #352
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Dette har blitt en årlig tradisjon. Denne gangen ble første porsjon sukker litt vel mørk, så jeg gjorde det om til brente mandler, og satte i gang med ny runde med litt svakere varme. Perfekt!
Jeg kan forøvrig melde om at Froosh-smoothi-flaskene har akkurat passe størrelse, men har etikettlim som er nesten umulig å få av. Firefly har litt større flasker, men mye mer takknemlig limfjerningsjobb!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 13:34   #353
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

HJØLP!

Jeg har lagd denne med stort hell mange ganger, men nå har det vært fiasko de siste gangene. Jeg lurer på om det er slektningene av sukkeret som skjærer seg. Det blir liksom ikke lysebrunt, men mørkebrunt og når jeg har i de andre ingrediensene klumper det seg så innmari.

Hva gjør jeg feil? Hvor mye futt bør jeg ha på plata når jeg smelter sukkeret?

Det gjør ikke noe om det blir veldig brunt, så lenge det ikke blir helt svidd. Når mesteparten er smeltet og brunt, bare la det stå litt til på svakere varme til klumpene smelter, før du har i smøret. Jeg tror alt sukkeret må være jevnt før resten has i, eller er det nok for sent. Men klumpene av sukker er jo nødt til å smelte i resten av sukkeret, før eller siden, hvis du skjønner.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 14:12   #354
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg lagde fløtekarameller i går, og jeg syns det er viktig å følge med på slutten av sukkersmeltinga. Jeg har induksjon som går opp til 9 i styrke på plata, varierte mellom 4 og 6 underveis i smeltinga. På slutten fulgte jeg veldig godt med og tok kjelen av plata og over på gryteunderlag straks jeg så at Nuh! er alt smeltet. Da ble sukkeret ikke brent, men akkurat passe smeltet. Og karamellene blir gode uten sukker som knaser mellom tenna.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 21:33   #355
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Dette passet helt perfekt å lage og deretter servere til kvelds i dag😊

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:22   #356
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Jeg har prøvd to ganger. I år igjen. Nå silte jeg den siste, og hadde på glass. Men jeg er ikke sikker på om den er spiselig heller. Mulig jeg bare må innse at jeg ikke kan lage karamellsaus for å si det sånn.

Den blir mørk og klumpete. Hver gang!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 14:04   #357
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Da har jeg laget en porsjon av denne. Like god i år som alle år!

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-16, 10:59   #358
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2012] 11. desember: Salt karamellsaus på glass

Skal lage idag for første gang og er spent på om jeg får det til

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no