Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Burde hun få stol som festes med isofix?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-13, 21:09   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Burde hun få stol som festes med isofix?

Jeg har akkurat byttet bil og den har isofix. Nå sitter hun i en Multi-Tech. Burde jeg bytte stol til henne, er isofix tryggere? Har ikke noe kunskap om isofix.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:48   #2
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Isofix sikrer vel bare feilmontering, så sålenge du monterer multitechen riktig er det like trygt som isofix

Så vidt jeg vet, så finnes det ikke isofix til bakovervendtstoler opp til 25 kg. Kun opp til 18.
Vi bruker multitechen bakovervendt frem til han går over til beltestol. Da skal vi ha med isofix.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:50   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Det er ingen vits i å bytte så lenge du monterer det du har riktig. Og Isofix bakover går bare til 18 kg ja.
Ift beltestol er det mest praktiske med Isofix at du da slipper feste beltestolen med beltet når barnet ikke sitter i det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:06   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Jeg hadde ikke giddet bytte på en 2008-modell. Det er ikke så lenge til du skal ha beltestol uansett.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:09   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Kommer an på om hun sitter bakovervendt eller forovervendt i den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:09   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Hun bruker Multi-Techen fremovervendt som beltestol nå.

Så Isofix er i grunn bare for å hindre feilmontering da og ikke sikrere? Da vet jeg det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:10   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Da hadde jeg kjøpt beltestol med isofix. Mye tryggere med beltestol enn forovervendt i multi-tech.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:12   #8
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Da synes jeg du skal bytte. MT er ikke god som beltestol. Den er for tung. Det er derfor den bare kan brukes til 25 kg fremovervendt. Stolen er for tung i seg selv.

Barnas hus har cybex på tilbud i morgen. 1299,- Ikke isofix, men en god stol. Ellers er det flere gode beltestoler med isofix på markedet.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:13   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Aha, det var litt det jeg spekulerte på ja, mener å ha lest at den ikke er helt optimal som beltestol.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:14   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Solgte akkurat vår mt og satte han i beltestol. Han har britax kidfix siden jeg fant den på et godt tilbud til 1399.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:16   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Ok, da bør du bytte til en beltestol og da kan du kjøpe en isofixmontert som gjør at du slipper å spenne den fast når hun ikke er i bilen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:19   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Da hadde jeg byttet til beltestol ja, og kjøpt med isofix fester. Da vi fikk bil med isofix for 1,5 år siden kjøpte vi isofixbelte til beltestolene til de to eldste (et enkelte belte som man trer rundt stolen i knekken mellom rygg og sete og fester i isofixfestene). Da slapp vi å feste beltestolene når de ikke satt i dem.

Vil anbefale Britax Kidfix da denne har lengst rygg (fra stump til beltefører) og kan derfor brukes lengst av beltestolene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:46   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Å slippe å spenne fast stolen hele tiden vil også helt klart være en fordel ja.


Da skal jeg ta meg en runde og se på beltestoler etterhvert, takk for tips om modeller.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:12   #14
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Ja da bør du skifte ja

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:50   #15
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Da stiller saken seg annerledes ja, beltestol med isofix er absolutt å anbefale.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 21:55   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Når ungen snus fremover, er det beltestol som er best ja. (for dem som ikke snur ettåringer da, logisk nok, men de bør jo ikke snus uansett)

Min 08-modell sitter finfint bakovervendt enda, og har ingen umiddelbare planer om å snu ham. Han sitter i Maxway, som er rent bakovervendt, så han må uansett ha ny stol når han snus, men det var egentlgi bevisst, for han skal ha beltestol når han snus.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 22:12   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Men altså, hun sitter jo i beltestol nå også, men dere mener ren beltestol når dere skriver at beltestol er bedre, sant? Uansett, det blir altaå kjøpt en som kan festes med isofix om det blir så jeg skal kjøpe denne bilen jeg nå bruker siden denne da er i tyngste laget slik jeg forstår det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 22:34   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Seter som kan stå begge veier gir ikke like god beskyttelse som de som fungerer i bare en vektklasse. Det gjøres noen kompromisser for å tilpasse stolen til ulike funksjoner. Derfor er rene beltestoler bedre, gir ofte bedre belteføring og sidestøtte enn stoler med flere funksjoner.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 22:37   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Jeg mener ren beltestol når jeg skriver beltestol ja.

Kombinasjonsstol (sånn som kan stå begge veier) kaller jeg kombinasjonsstol, beltestol kaller jeg beltestol. Disse som kan snus har som Katta sier for mange kompromisser, de er for tunge, og de er ikke like gode som en ren beltestol, når de står den veien. S

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 22:54   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde hun få stol som festes med isofix?

Jeg ville kjøpt en ren beltestol med Isofix ja. Hun har jo uansett glede av den i mange år. Storebror er nå 140 høy og sitter fortsatt fint i Britax Kidfix.
Lillesøster sitter i Axkid Kidzofix bakovervendt, og det kan også snus forover og brukes som beltestol. Det er mulig vi lar henne gjør det litt om et års tid dersom storebror ikke har vokst ut av sin beltestol da, men ellers tenker jeg at det beste er at hun arver den han bruker nå, som er laget for det formålet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no