Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-10, 23:28   #81
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hvilken bunad har du?

Jeg har grønn trønderbunad, har ikke bilde.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:29   #82
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Har Vestoppland bunad men sjangsene for at jeg har den på meg så lenge jeg er den størrelsen jeg er i dag er 100% ikke eksisterende

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Vestoppland.jpg (7,7 KB, 6 visninger)
__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:42   #83
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Cec, her.

Jeg har blå Sør-trønderbunad. Har ikke cape og kyse.

Jeg har også denne, minus cape og kyse. Men ønsker meg cape, siden det enten er veldig kaldt, eller veldig varmt på 17.mai.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:06   #84
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Så en undring: Hvorfor er det så utrolig mange som har nordlandsbunad?

Jeg tror noe av grunnen kan være at det ikke fantes bunad for Troms og Finnmark før relativ nylig, og at mange fra de to fylkene også brukte Nordlandsbunaden. (Også er den fin, da!)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:08   #85
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå nordlandsbunad som ikke passer, og svart festbunad fra Hallingdal.

Det er ikke meg på bildet.


Sist redigert av Lorien : 09-04-10 kl 10:18.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:50   #86
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg har Romsdalsbunad (meg til høyre på bildet):

Har du klippet deg? Så fin du ble! Distingvert med alt det grå som kom fram, lizm.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 11:57   #87
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?


(bildet er lånt)

Grafferbunad (fra Gudbrandsdalen) som jeg arvet etter mormor til min konfirmasjon. Min er helt sort uten brokadeliv. Ellers lik som på bildet. Er veldig veldig glad i den og brukes hver 17 mai, til bryllup og dåp.

I tillegg har vi en rød barnebunad fra Gudbrandsdalen som min mor brukte da hun var liten. Jeg har brukt den og etter det har min eldste datter brukt den og nå er det yngste snuppa som skal bruke den. Fram til nå har hun brukt min "gamle" Rondastakk som jeg brukte da jeg var liten.

Storesøster har nå bare en festdrakt fra SparKjøp, siden hun skal få sydd ny Graffer bunad til konfirmasjonen om 2 år.


Sist redigert av Liljekonvall : 09-04-10 kl 12:10.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:21   #88
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg sitter her og ler litt, for flere av disse lånte bildene ser ut til å komme rett ut av Hønnis berømte bunadstråd!

Selv har jeg Oslo Jubileumsdrakt. Og nei, det er ikke meg, bare enda et lånt bilde

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:29   #89
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har lyst på festbunad fra Hallingdal ser jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:13   #90
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har lyst på festbunad fra Hallingdal ser jeg.

Den passer i alle fall nå, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:19   #91
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har beltestakk fra Telemark, siden jeg er derfra. Snuppa har blåtøysbunad, også fra Telemark. Lillebror må nok ha på seg noe annet på 17. mai i år enn bunad, men neste år og flere år framover har han vossebunader i ulike størrelser som venter på ham. Pappas familie er fra Voss.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:24   #92
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Den passer i alle fall nå, ja.

Man kan gjemme en sjuretters middag, et svangerskap og en elsker under festbunaden fra Hallingdal.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:30   #93
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har grønn (bombe?) Trønderbunad.

Lånte bilder:



__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:30   #94
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå Nordlandsbunad som farmoren min sydde (og mormor broderte) til konfirmasjonen min. Jeg har nylig fått den lagt ut og tilpasset, og så fikk jeg ny skjorte av foreldrene mine til 40-årsdagen, så nå passer den omsider skikkelig, for første gang på mange år! (Mannen har Kvamsbunad, altså en variant av Hardangerbunaden.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:31   #95
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Nordlandsbunaden er vel kåret til landets fineste mener jeg å ha hørt?

Den er i alle fall fin.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:35   #96
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg er ekte Oslo-jente og måtte selvfølgelig ha den. Men med grå skjorte.
Vedlegg 29123

Samme her.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:56   #97
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Har blå romeriksbunad.

Så utrolig mange fine bunader det er her!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 18:59   #98
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Man kan gjemme en sjuretters middag, et svangerskap og en elsker under festbunaden fra Hallingdal.


Tilfeldigheter? Neppe.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:23   #99
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Sognebunad med rødt liv.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:32   #100
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå nordlandsbunad. Brodert av bestemora mi til konfirmasjonen min.

En av grunnene til at så mange har den er nok helt klart som nevnt over her at det ikke fantes egne bunader for Troms og Finnmark. At den er kåra til den vakreste bunaden flere år på rad, er nok, dessverre, en større grunn. Mange som har den fordi den er fin, ikke fordi de har et reelt forhold til den.


Sist redigert av saxpia : 09-04-10 kl 21:42.
saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no