Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 19:38   #101
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg melder meg inn i klubben som har blå nordlandsbunad. Brodert av min tante

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:48   #102
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Vest-Telemarksbunad. Min er litt mer rustrød i fargen enn denne:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:38   #103
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har østfoldbunad (men må ned 15 kilo før den passer).

Bildet er fritt kopiert fra google:

Denne har jeg også. Jeg pleier å presse meg inn i den selv om den strengt tatt er for trang. Lurer på hvilket år jeg skjønner at jeg bare må få sydd den ut.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:41   #104
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

En av grunnene til at så mange har den er nok helt klart som nevnt over her at det ikke fantes egne bunader for Troms og Finnmark. At den er kåra til den vakreste bunaden flere år på rad, er nok, dessverre, en større grunn. Mange som har den fordi den er fin, ikke fordi de har et reelt forhold til den.

... eller omvendt - den blir kåret til den fineste fordi det er så mange som har den, og dermed stemmer på den. Enhver synes best om sine bunader, eller hva de sier.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:02   #105
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?



Har Sunnmørsbunad i blått (fant ikke bilde i rett farge). Sydd i sin helhet av min mormor, jeg fikk den av henne da hun ikke klarte å bruke den selv lenger i en alder av 90 år. Bunaden sydde hun til seg selv da hun var ca. 40 så den er vel nesten for en antikvitet å regne. Den er et kjært minne fra en fantastisk dame.
Det følger en konelue med som mormor aldri skjønte hvorfor jeg ikke ville bruke.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:32   #106
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

... eller omvendt - den blir kåret til den fineste fordi det er så mange som har den, og dermed stemmer på den. Enhver synes best om sine bunader, eller hva de sier.


He he, kanskje det er sånn det er, ja

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:12   #107
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Fantastisk mange flotte bunader her!

Jeg har bunad fra Vest-Telemark:


og Frafjord fra Rogaland:


med denne fargen på vesten (er litt mer isblå enn det som vises på bildet):

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 01:28   #108
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Grafferdrakt. Jeg har arvet den etter mamma som kjøpte den i 1967. Jeg trenger ny skjorte, og har i flere år tenkt å kjøpe jakken som hører til. Kanskje det blir med tanken, i år også.

Sitat:

Min mor og søster har Vestfoldbunaden, men de har brodert forkle og ikke vevet.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:09   #109
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Nordmørsbunad med rød vest. Ønsker meg hvit lue,

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kvinne%202%201332_thumb_29689.jpg (43,0 KB, 6 visninger)
iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 12:02   #110
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg er ekstra glad i min bunad fordi jeg har arvet den etter min farmor.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:15   #111
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Sunnmørsbunad
Ikke meg det er bilde av.

Samme her!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 14:25   #112
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Denne, i blått:

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.



Festdrakta

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 16:42   #113
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Sunnmørsbunad.
Mørk blå.
Og MED godeplagget, skaut. Koneskaut med sort broderi nå, hadde pikeskaut til jeg giftet meg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 16:47   #114
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Har Vestoppland bunad men sjangsene for at jeg har den på meg så lenge jeg er den størrelsen jeg er i dag er 100% ikke eksisterende

Samme har jeg. Bortsett fra at bunaden min er 20-25 kg for stor

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 17:01   #115
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Namdalsbunad som den Dronning Sonja har på bildet. Hun bærer ikke sjalet riktig, og har ikke rett sølje på vesten.
Jeg har lua og bruker den selv om den ikke er så fryktelig fin.


__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 13:33   #116
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå nordlandsbunad som jeg fikk til konfirmasjonen av mamma og pappa. Den er i øyeblikket for liten og jeg burde muligens bare bite i det sure eplet og få den lagt ut, men er evig optimist.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 14:51   #117
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har lofotbunaden

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 14:53   #118
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Forresten utrolig mange fine bunader i den tråden her og noe jeg ikke har sett før

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 15:01   #119
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

To bunader fra Øst-Telemark, og en helgestakk fra Hallingdal.
Arvet, arvet, og konfirmasjonsgave.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 15:04   #120
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har et halvferdig sjal og to søljer til Nordlandsbunad. Feil farge til og med. dobbelt-

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no