Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Henge opp klær eller tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva er enklest?
Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette. 50 42,37%
Det er enklest å sortere ut sokker og truser og henge opp det før resten kjøres i tørketrommel. 5 4,24%
Det spiller ingen rolle, det er like kjedelig uansett. 44 37,29%
Vasker ikke klær. 1 0,85%
Dustepoll 18 15,25%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-10, 16:30   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Det er enklest å tromle alt, men like kjedelig er det uansett. Men hos meg tromles ikke klær da de blir så fort slitt av det. Jeg har ganske mye klær som ikke er egnet for tromling og jeg gidder ikke sortere våte klær.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:35   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Det er best å kjøre alt i tørketrommelen for så å sitte komfortabelt i en god stol og brette.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:36   #43
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Dette slipper jeg å ta stilling til. Vi har ikke tørketrommel!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:43   #44
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, men det står det da på mye. Anti-tørketrommelskiltet sluttet jeg å ta hensyn til for leeenge siden.

Men har det ikke noe med sugeevne å gjøre, da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:45   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Skyllemiddelet har iallfall det, tørketrommelbruken har jeg ikke fundert så mye over. Kanskje jeg skal prøve en gang å henge opp en microfiberklut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:48   #46
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Er det utetørkevær blir alt hengt opp ute. Om vinteren tromles 60-graders vasken, og da sorterer jeg sjelden ut noe. 40-graders vasken henges opp på vaskerommet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:51   #47
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Floksa: Å, det bildet var koselig!

Jeg tromler og sorterer etterpå.
Aller helst henger jeg klærne ute, men ikke sokker og undertøy.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:54   #48
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjører alt som kan tromles i tørketrommelen, det er mye enklere. Det vil i praksis si at vi tromler så å si alt unntatt ull, BH-er og en del av mine bluser og undertøy.

Sånn gjør vi det og.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 16:55   #49
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Tørketrommler alt av sokker, kluter, laken ol. som blir vasket på 60 grader eller høyere.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:27   #50
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Man tromler alt som skal tromles sammen, samler sammen til man har en diiiiiger haug, og så setter man seg i godstolen foran tv'n og folder i vei. Og da er folding en riktig så ok aktivitet.

Det er riktignok ikke så mye jeg hiver i tørketrommelen - håndklær, kluter, sengetøy og sokker. Resten henges til tørk.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:39   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Her tromles alt som kan tromles, dvs. alt utenom delicates og en del treningstøy som a) står at ikke skal tromles og jeg er veeeldig opptatt av pusteegenskapene på og b) uansett tørker på nullkommaniks og dermed kan slippe å varmes i trommelen i evigheter mens resten tørkes. Disse henges da bare over badekaret til neste morgen. :sjuske:

Ull tørkes på stativ, da. Jeg har et ullprogram med en slags vuggegreie, men det var mer pes enn å bare henge det opp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:40   #52
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Begge deler er vel like kjedelig, men jeg praktiserer å sortere før jeg slenger noe i trommel og henge opp det som ikke tåler trommel. Sokker og mange truser går i trommelen, men de trusene som er ganske nye eller "fintrusene" henges til tørk.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:40   #53
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Bretting går kjappere når jeg henger opp på tørkestativene, da kan jeg brette dem med en gang jeg tar dem av stativet, mens når jeg tromler klærne, så ender det bare med at jeg sparer opp noen kurver. Men jeg synes det er kjedelig å henge klærne opp, så jeg bruker tørketrommelen mest.

Håndklær blir mye bedre å bruke etter dusjing / bading når jeg har tørket dem i trommelen.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:43   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg bærer opp alle klærne to etasjer og hiver dem utover senga og bretter. Stress å ha vaskerom i kjelleren, men hey man får da trim.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:47   #55
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Ja, det er god trim. Jeg har også vaskerom i kjelleren og noe av tøyet skal opp i 3 etasje. Blir litt trappegåing.

Jeg har ordnet det slik at ungene har hver sine hyller / korger, eller rettere sagt sånn stativ med korger, på vaskerommet. Dette sparer meg for mye bry. Da kler de av seg på vaskerommet, og klærne havner i skittentøykurven. Ikke alltid det går knirkefitt. De eldste er veldig flinke til å la sokker og truser liggende slengt på rommet. Men jeg har sluttet å mase på dem. Det havner i skittentøykurven når de ikke har flere sokker eller truser igjen.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:51   #56
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg svarte dustepoll, ettersom jeg ikke har tørketrommel.

Men jeg er fascinert over svarene. Her er mange som kan mye mer om klesvask enn meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:52   #57
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg tørketromler bare håndklær, kluter og sengetøy. Så det sorteres før det havner i tørketrommelen ja siden sokker og truser også er i den vasken.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 17:58   #58
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

60-gradersvasken puttes i stor grad i tørketrommelen. Der vaskes håndklær, kluter, sengetøy, undertøy og veldig mye barnetøy sammen. Og mikrofiberkluter. (De finner jeg igjen sammenknøvlet inni lakener og badehåndklær.) Sokker er veldig ofte av ull her i huset, så de går sammen med resten av ulla på 40 grader.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:01   #59
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Jeg har hvite klær i tørketromla, mens kulørt henger jeg opp. Ingenting kan henges ut pga pollenallergi. Hvis sengklærne henges ut, så ender det med kløe og nysing her, så det går ikke. Prøvde Blenda sensitiv også, men da ble hele kroppen full av røde prikker, så her kan kun brukes Nøytral vaskemidler.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 18:17   #60
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge opp klær eller tørketrommel

Håndklær og sengetøy, fars arbeidstøy, ungenes klær blir puttet i trommelen, mesteparten av mitt henges opp - inne på vaskerommet.
Å henge ut er ikke noe alternativ pga pollenallergi.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no