Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Tistler

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-12, 21:04   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Tistler

Eg er møkklei tistler. Nå har vi luka på dei :banner: i fire år, og vi blir ikkje kvitt driten. Så nå har eg (som normalt er skeptisk til bruk av giftstoffer og for økologisk hagebruk og denslags) vore og kjøpt gift, som er spraya på grusen rundt huset og tistelkoloniane i plenen. Men det største problemet er blomsterbedet. På den flaska eg har kjøpt nå (Plenrens), står det at gifta tek livet av andre planter også, som for eksempel stemorsblomster og kløver (eg har prøvd å plante ein kløversort som botndekkar i bedet). Og det vil eg jo ikkje. Er det nokon som kjenner til eit godt produkt for å ta kverken på tistler, men som lar peonene og dvergrododendronen min leve?*

-Drømmer om fint og blomstrende bed.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 21:20   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Tistler

Dersom du kjøper roundup, kan du pensle giften rett på tistelen. Da vil det ikke ta livet av plantene rundt. Det kan du vel strengt tatt gjøre med plenrensen også, dersom du har kjøpt den i flytende form. Ha litt gift i en egnet beholder, og bruk pensel til å ha giften kun på den/de plantene du vil bli kvitt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 21:21   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Tistler

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Dersom du kjøper roundup, kan du pensle giften rett på tistelen. Da vil det ikke ta livet av plantene rundt. Det kan du vel strengt tatt gjøre med plenrensen også, dersom du har kjøpt den i flytende form. Ha litt gift i en egnet beholder, og bruk pensel til å ha giften kun på den/de plantene du vil bli kvitt.

Smart! Nå følte eg meg litt tett, som ikkje tenkte på det sjølv.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 08:08   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Tistler

Ved bruk av Roundup, vet dere om man kan man klippe bort mesteparten av den uønskede veksten og kun pensle på stumpen? Det tar jo litt tid før planten er visnet, og en halvvissen vekst er jo ikke særlig pent å se på.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 08:14   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Tistler

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ved bruk av Roundup, vet dere om man kan man klippe bort mesteparten av den uønskede veksten og kun pensle på stumpen? Det tar jo litt tid før planten er visnet, og en halvvissen vekst er jo ikke særlig pent å se på.

Ifølgje o store Internettet, verkar visst slike midler fordi dei trekkest inn gjennom bladene, samtidig som dei blokkerer for at sollyset kan trekke inn. Så eg tviler litt på akkurat det.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 08:21   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Tistler

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Så eg tviler litt på akkurat det.

Hmm, der røyk den teorien. Så hva er verst; visne planter å skue eller luking?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 08:31   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Tistler

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hmm, der røyk den teorien. Så hva er verst; visne planter å skue eller luking?

I og med at bekkenet mitt ikkje godtek lukng, er eg ikkje i tvil om at visne tistler er betre enn friske tistler.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no