Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Livslærdom

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-09, 09:15   #201
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Livslærdom

Humler brenner, det er ikke en myte.

Imma er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 09:18   #202
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

* Når du er ute og spaserer en herlig mainatt med din elskede i den ene armen, en nyinnkjøpt burger i den andre, mengder med Gin&Tonic innabords og forholdsvis nye boots kan det hende at du plasserer en stk såpeglatt hæl på en fortauskant.
Skulle dette skje, og du faller forover, husk én ting:
Ta deg for med hendene, det er ikke så farlig med burgeren!!
Det er faktisk viktigere å berge ansiktet ditt, ellers ender du opp med tegnefilm-blåveis (svart ring rundt øyet) og høyredelen av ansiktet hovent fra kinnbenet og ned, med gilde sjatteringer av lilla, rødt og blått.

* Når du er for sen til skolebussen og din far har kjørt deg til skolen, kan det være greit å legge merke til om det er nysnø på skoleplassen.
Gjør det det, er det nemlig fullt mulig at det befinner seg en frosen vannpytt en eller annen plass under snøen.
Disse består hovedsaklig av is, og er livsfarlige med nysnø oppå.
Tilpass farten deretter, selv om du har dårlig tid.
Det er lite som er så moro for en skolegård full av gymnaselever som en medelev som går på snørra i nærmeste snøfonn.

(Mer livsvisdom følger en dag jeg ikke har masende fireåring rundt bena. Jeg er nemlig, som Dolly Duck har antydet, proppfull av den. )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 09:31   #203
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Livslærdom

Jeg tror jeg skal le meg i hjel av denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Varm eksospotte?

Nei, glødende. Minst!
La meg si det sånn at jeg er merket for livet.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 10:25   #204
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Det er også en idé å ikke fortelle ganske stygge og ufølsomme kreftvitser til en du akkurat har blitt kjent med og liker innmari godt. Det kan hende pappaen hans har kreft og er veldig syk. Har jeg hørt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:05   #205
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det er også en idé å ikke fortelle ganske stygge og ufølsomme kreftvitser til en du akkurat har blitt kjent med og liker innmari godt. Det kan hende pappaen hans har kreft og er veldig syk. Har jeg hørt.

Vel for å utvide din horisont, så tror jeg ganske mange uavhengig av lidelser i egen famiie kan bli støtt av kreftvitser. Hva i alle dager er det og hva i alle dager kan være morsomt med det? Eller nei jeg tror ikke jeg vil vite noe mer om det, egentlig. Bare ordet kreftvits var i og for seg nok.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:06   #206
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Her er en til!!

Dersom brytertrøyer skulle komme på moten igjen, sjekk for guds skyld at du har tatt den på riktig vei!!!

Hilsen Mama - den gang 17 år - som lukket opp døren for kjærestens kamerater...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:14   #207
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det er også en idé å ikke fortelle ganske stygge og ufølsomme kreftvitser til en du akkurat har blitt kjent med og liker innmari godt. Det kan hende pappaen hans har kreft og er veldig syk. Har jeg hørt.

Nei, nå har jeg sett på denne et par ganger og tenkt meg om, så jeg klarte ikke å la det være. Denne typen vitser blir nok fortalt kreftsyke mellom det er en del av overlevelsesmekanismen. Som tidligere kreftsyk, frisk sådan en, så hadde jeg reagert meget negativt om folk lo av slikt. En ting er når man ikke er sikker på om man skal leve eller dø, da gjorde vi det oss i mellom på onkologen. Synes det er smakløst.

 
Gammel 28-04-09, 11:15   #208
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Vel for å utvide din horisont, så tror jeg ganske mange uavhengig av lidelser i egen famiie kan bli støtt av kreftvitser. Hva i alle dager er det og hva i alle dager kan være morsomt med det? Eller nei jeg tror ikke jeg vil vite noe mer om det, egentlig. Bare ordet kreftvits var i og for seg nok.

"For å utvide min horisont"? Får du blitt noe mer ovenfra og ned uten å klatre opp på en stige eller?

Jeg var femten, og det var mye som var festlig da jeg var femten som ikke er det lenger. Blant annet billige hersketeknikker.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:21   #209
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Ok, får visst svare fler her. Grunnen til at jeg la akkurat denne historien inn er jo nettopp at det er flaut og dumt å gjøre slikt. Jeg hadde det inntrykket at det var underforstått, tråden tatt i betraktning, men jeg får visst presisere det. I tillegg var jeg femten, som jeg nevnte nå i forrige innlegget mitt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:31   #210
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ok, får visst svare fler her. Grunnen til at jeg la akkurat denne historien inn er jo nettopp at det er flaut og dumt å gjøre slikt. Jeg hadde det inntrykket at det var underforstått, tråden tatt i betraktning, men jeg får visst presisere det. I tillegg var jeg femten, som jeg nevnte nå i forrige innlegget mitt.

På dette området er jeg den første til å innrømme at jeg kanskje er en sveversynt kjerring, men slik er det. Det er ikke flaut i mine øyne, det er bare ondskapsfullt.

 
Gammel 28-04-09, 11:32   #211
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Livslærdom

Livsvisdom: Man er som regel klokere i 30-årene enn man var som 15-åring.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:34   #212
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Livslærdom

Jeg har ledd av, og fortalt vitser om, det aller meste som det i det hele tatt går an å lage vitser om. En god del av dem ville jeg aldri fortelle til andre enn folk som jeg kjenner veldig godt og som kjenner meg godt nok til å vite at det ikke er psykopatisk ondskap som ligger bak. Og det er ganske sneversynt, i mine øyne, å påstå at det nødvendigvis må være ondskapsfullhet som ligger bak "upassende" vitser. Det kan være bare en veldig svart sans for humor. (Forteller man slike vitser offentlig, er jeg enig i at det i det minste tyder på en ekstrem mangel på innsikt og forståelse.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:39   #213
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Livsvisdom: Man er som regel klokere i 30-årene enn man var som 15-åring.

Takk. =)

Og, nei Skvetten. Jeg synes ikke nødvendigvis du er spesielt sneversynt, men det er kanskje litt mer slack i dette for en vettlaus femtenåring? =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:41   #214
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.


Ikke putt zalo i oppvaskmaskinen dersom du er tom for maskinoppvaskmiddel!

Ikke la sjefer teste denne med mindre de er innstilt på å selv ta rydde-/vaskejobben etterpå

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 11:42   #215
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Livslærdom

Jeg har stor sans for ramsvarte vitser/historier. Uten at jeg beveger meg altfor langt ut fra midten på ondskapens normalfordelingskurve. I utgangspunktet synes jeg alt kan spøkes med, men vil man unngå negative reaksjoner så er det en fordel å vurdere sitt publikum på forhånd.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 12:17   #216
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Dieselpumpa på bensinstasjonane har to sider, den eine dimensjonert for personbilar, den andre dimensjonert for større bilar, som lastebilar, vogntog, bussar osb.

Brukar du lastebil-dingsen på din personbil, vil du få enorme mengder diesel i retur. Diesel i hår og ansikt er ingen skjønnhetskur. Diesel gjer heller ingen tenestar for klær og sko.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 13:03   #217
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Dieselpumpa på bensinstasjonane har to sider, den eine dimensjonert for personbilar, den andre dimensjonert for større bilar, som lastebilar, vogntog, bussar osb.

Brukar du lastebil-dingsen på din personbil, vil du få enorme mengder diesel i retur. Diesel i hår og ansikt er ingen skjønnhetskur. Diesel gjer heller ingen tenestar for klær og sko.

:kniser: Dette ser jeg veldig levende for meg.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 15:18   #218
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Takk. =)

Og, nei Skvetten. Jeg synes ikke nødvendigvis du er spesielt sneversynt, men det er kanskje litt mer slack i dette for en vettlaus femtenåring? =)

Mja, kanskje.
Joda, det er nok det, hadde en femtenåring fortalt noe sånt til meg eller som jeg overhørte (vel og merke dersom jeg kjente vedkommende) så hadde det ikke gått upåaktet hen. : nabokjerring:

 
Gammel 28-04-09, 15:18   #219
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Dieselpumpa på bensinstasjonane har to sider, den eine dimensjonert for personbilar, den andre dimensjonert for større bilar, som lastebilar, vogntog, bussar osb.

Brukar du lastebil-dingsen på din personbil, vil du få enorme mengder diesel i retur. Diesel i hår og ansikt er ingen skjønnhetskur. Diesel gjer heller ingen tenestar for klær og sko.

Det har jeg og hørt.

Diesel gjør heller ikke noe godt for lakken på bilen, det tar visstnok evigheter å få det helt bort, har jeg hørt.

Åh kreftvitser.. *mimre* Jeg husker godt når vi satt på røykerommet på hemato onkologisk og vurderte å bytte krefttyper mens vi røykte og skulle se hvem som fikk lungekreft først. *knis*
Jeg klarer ikke å bli støtt av at man har fortalt slike vitser som 15 åring, men jeg hadde nok blitt det om noen jeg ikke kjente godt hadde slått en slik vits til meg. Men hvorfor, det vet jeg ikke. Kanskje det blir for nært/personlig når en har opplevd det, at man ikke liker at andre fjaser med det som var så tøft.

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 28-04-09, 15:21   #220
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Livslærdom

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Åh kreftvitser.. *mimre* Jeg husker godt når vi satt på røykerommet på hemato onkologisk og vurderte å bytte krefttyper mens vi røykte og skulle se hvem som fikk lungekreft først. *knis*
Jeg klarer ikke å bli støtt av at man har fortalt slike vitser som 15 åring, men jeg hadde nok blitt det om noen jeg ikke kjente godt hadde slått en slik vits til meg. Men hvorfor, det vet jeg ikke. Kanskje det blir for nært/personlig når en har opplevd det, at man ikke liker at andre fjaser med det som var så tøft.

Eller hvem som kunne sole seg til hudkreft og sånn. *knis*
Selvsagt liker man ikke det, og det er kanskje litt teit på en måte.

 
Lukket tråd

Emneord
har jeg hørt..., kaboom, klassiker, latterkrampe, livsvisdom, rekeskall


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no