Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sykt barn-dager, kan du hjelpe med rettigheter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 04:32   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykt barn-dager, kan du hjelpe med rettigheter?

Tidligere har alltid jeg og mannen tatt annenhver dag med sykt barn. Bra for arbeidsgiver og bra for "brakkesyke", men nå har vi en situasjon hvor jeg bør ta ut dagene. Jeg ble oppringt på jobben på tirsdag og har vært hjemme på onsdag og torsdag. Kan jeg være hjemme i morgen også, eller må jeg ha en form for sykemeldning?

Hva skjer hvis jeg selv blir smittet? Jeg føler meg litt uggen. Kan jeg gå rett fra sykt barn, til egenmelding eller? I tillegg har vi innkluderende arbeidsliv på min jobb, så jeg vet sannelig ikke. Ringte tre ganger i går til hun som har med personal å gjøre, men fikk ikke tak i henne.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 05:00   #2
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sykt barn dager, kan du hjelpe med rettigheter?

Skulle kanskje ikke legge inn svar når det blir litt ullent, men det er ihvertfall lov å være hjemme med sykt barn tre dager i strekk. Tror du må ha legeerklæring også på barnet om det går over tre dager.

Tror heller ikke det er noen "sperrer" mellom å være hjemme med sykt barn og å være hjemme med egenmelding, dva at du kan gå rett over i egen sykemelding ja.

Men sjekk med personal i morgen du, så har du alt på det tørre.

  Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 06:04   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykt barn dager, kan du hjelpe med rettigheter?

Litt på gyngene grunn, jeg mener iallefall at når du går hjem pga sydom så regnes det ikke som en av de tre dagene du kan ha egenmelding. Sykt barn er jo noe anderledes, men jeg tror ikke det regnes.

Jeg ville ha ringt legekontoret og frohørt meg om sykmelding for sikkerhets skyld.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 08:19   #4
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Sykt barn-dager, kan du hjelpe med rettigheter?

Tror du kan være hjemme i 8 dager ( i beregnet helgen) når dere har inkluderende arbeidsliv. Det var i hvertfall sånn det fungerte på den jobben jeg hadde sist med inluderende arbeidsliv. Du kan sjonglere mellom sykt barn og deg selv, men regelen på 8 dager gjelder.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 08:27   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykt barn-dager, kan du hjelpe med rettigheter?

Disse dagene er adskilte. For sykt barn (så lenge du har færre enn 3) har du 10 enkeltdager. Hvis du har mer enn 3 kalenderdager i strekk hjemme med sykt barn (eller er hjemme pga. syk barnepasser) så kan arbeidsgiver kreve legeerklæring hvis arbeidsgiver ønsker det/har policy om det. Som IA-bedrift kan du være hjemme i 3 perioder på totalt 8 dager uten sykemelding - eller 24 enkeltdager. Du kan gå rett over fra sykt barn-dager til syk deg-dager.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no