Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-24, 12:40   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Jeg synes den er veldig godt til kylling.

Jeg skulle ønske jeg fikk til bakst i den, men den gangen jeg prøvde boller, ble det ikke bra. Dessuten er det mye styr for 6 boller, liksom. Tar gjerne i mot kake og gjærbaksttips!!

Rengjøring er det enkelste, bruker bakepapir eller ferdige former som passer i. Selv dingsen skyller jeg bare og tøker av.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 13:56   #22
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Jeg har ikke, og har ikke følt på noe som helst behov for airfryer. Så har jeg ikke behov for micro eller vannkoker (bortsett fra reisevannkoker) heller.

Det jeg lager går helt greit i steikovn eller kokeplate. Og når jeg en sjelden gang lager noe som er fritert, så vil jeg ikke bare ha det sprøtt, jeg vil ha frityrsmaken. Smaken av smult/olje.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 14:06   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes den er veldig godt til kylling.

Det har du jammen rett i. Kyllingvinger kjørt i airfryeren blir helt vanvittig gode.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 14:14   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Vi bruker vår så og si daglig. Sparer en del tid og strøm på å bruke den mot stekeovn da den bruker mye mindre tid på å bli varm og maten blir fortere ferdig.
Kylling, kyllingvinger, søtpotetfries, samosa, vårruller, stekt laks (plass til fire laksefileter), varme ribbe, "kvesse" pinnekjøttet, koke egg (på camping), varme rundstykker, steke små pizzaer, bakt potet, helstekt entrecote, helstekt fårefilet, varme kjøtt-/fiskekaker osv osv.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 18:23   #25
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Vi elsker vår airfryer! Spiser mye kylling, og kyllingfilet/lår/bryst blir supergodt i airfryeren. Barna lager ostesmørbrød, vi bruker den til pommes frites og vårruller, lager "pitapizza", varmer/tiner rundstykker, steker laks og sikkert mye annet jeg ikke kommer på i farten. Lureste som er oppfunnet på lenge, tenker vi!

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 18:35   #26
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Jeg bruker min daglig. I min hustand så er vi enten tre eller en. Så når jeg er alene lager jeg ofte middagen i den. Kylling, fisk og potet blir veldig god i den. Mens ungene bruker den til å varme opp mat, lage ostesmørbrød, miniomelett mm.

Jeg tar den med på camping siden jeg ikke har ovn i campingvogna. Der har jeg lagd alt fra kake til lammestek i tillegg til alt en ville puttet i ovnen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 19:21   #27
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Ja, vi har vår med i teltet når vi er på teltferie.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-24, 22:52   #28
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Har ikke egen, og tenker at siden vi har stekeovn så gidder jeg ikke kjøpe det, siden den tar så mye plass.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 06:39   #29
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Vi bruker vår mye. Har en fra cosori. Ungdommene bruker den mye også. Syns egentlig den er genial til barn som skal varme mat når de er alene hjemme, for du stiller inn tiden og den slår seg av når tiden er ute. Så man risikerer ikke at de glemmer av maten og det tar fyr.

Vi lager mye forskjellig i den. Den er fin til å tine og varme gjærbakst i og vi lager ostesmørbrød på 4-5 minutter fra kald airfryer. Laks blir veldig godt i den. Sist helg lagde vi masse vårruller til fryseren som vi steker i airfryer. Pluss typiske ting som chips og nuggets.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 18:43   #30
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?


(Kilde: youtube.com)


__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 18:48   #31
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Hvis man skal kjøpe en airfryer, så vil jeg på det sterkeste anbefaler å kjøpe en airfryer som fungerer som en vanlig ovn og har mulighet til å ha mat i flere høyder. For eksempel denne her, som vi har. Den blir brukt mye mer enn den vanlige ovnen, og bruker også mye mindre strøm. Super til oppvarming av mat, men også fin til andre ting.

Vår airfryer har mulighet til å ha tre brett inne til samme tid. I går hadde de to øverste brettene bacon i skiver mens det nederste brettet hadde småpoteter. Dermed dryppet det baconfett ned på potetene.

Jeg er litt over gjennomsnittet glad i bacon.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 19:37   #32
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Vår brukes hver dag. Ungene lager slt mulig i den, akkurat nå steker jeg en burger til kveldsmat til meg selv. Til middag varmet jeg opp fiskegrateng i den, så.. det meste.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 19:47   #33
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Det eneste den vel ikke funker til er micropop?

I dag stekte jeg hattings rundstykker i den. 9 minutter fra fryser og kald ovn til ferdig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-24, 20:37   #34
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Vi bruker den en del, men er ikke frelst, og bruker den definitivt ikke hver dag. Hadde den ikke med på camping i sommer.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-24, 07:36   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvis man skal kjøpe en airfryer, så vil jeg på det sterkeste anbefaler å kjøpe en airfryer som fungerer som en vanlig ovn og har mulighet til å ha mat i flere høyder. For eksempel denne her, som vi har. Den blir brukt mye mer enn den vanlige ovnen, og bruker også mye mindre strøm. Super til oppvarming av mat, men også fin til andre ting.

Vår airfryer har mulighet til å ha tre brett inne til samme tid. I går hadde de to øverste brettene bacon i skiver mens det nederste brettet hadde småpoteter. Dermed dryppet det baconfett ned på potetene.

Jeg er litt over gjennomsnittet glad i bacon.

Støttes. Vår er en slik og det er genialt!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-24, 09:02   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det eneste den vel ikke funker til er micropop?

I dag stekte jeg hattings rundstykker i den. 9 minutter fra fryser og kald ovn til ferdig.

Jeg mener på ha sett/lest at man kan lage VANLIG popcorn i den, de som er i løsvekt i en pose, som jo egentlig er enda bedre enn micropop, man bare gidder ikke å styre med gryte sånn til vanlig...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-24, 09:03   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Vi har altså en, og jeg har sett sånne tilpassede bakepapir, men jeg tenker at noe av poenget med at et bare er rist i bunnen av skiffen er vel luftsirkulasjonen, som jeg derved ødelegger om jeg har i et sånt bakepapir? Så jeg har droppet et, og mannen gruffer når jeg har varmet kyllingvinger og glemt å vaske den...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-24, 10:25   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

jeg har rist og bakepapir i silikon med huller i, bl.a.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-24, 14:17   #39
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg mener på ha sett/lest at man kan lage VANLIG popcorn i den, de som er i løsvekt i en pose, som jo egentlig er enda bedre enn micropop, man bare gidder ikke å styre med gryte sånn til vanlig...

Really!?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-24, 14:20   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Airfryer - har du en? hva bruker du den til? Trenger jeg en slik?

En tilfeldig oppskrift: https://airfryeroppskrifter.com/popcorn-i-airfryer

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no