Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 22:00   #41
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er vel uansett ulovlig.

De er enige om å bryte loven. Da er det visst greit.

Jeg synes sånne klassekasser er noe tull. Vi har heldigvis ikke det hos oss, men ifjor ble det samlet inn en liten sum som ble brukt til blomster til lærerene ved skoleårets slutt. Det var helt frivillig, ingenting ble registrert og blomstene var fra alle.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:05   #42
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg tør påstå at særdeles få har problemer med å betale kr 100 i løpet av et år. Pengene kommer ungene til gode i form av arrangement som de virkelig synes er koselig, ref klassefest, julegrøt og påskelunsj blant annet. Så lenge man er enige om en sosial plan så må det penger inn fra foreldrene også. Er det ikke vanlig å samle inn til gave til lærerne etter årets slutt f.eks?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:08   #43
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Frivillig innsamling er lov. Obligatorisk ikkje. :enkeltpenkelt:

Eg skal love deg at 100 kroner er ganske mykje for dei som slit med å betale husleige, straumrekning, osv. Og ja; dei fins! Og dei har gjerne fleire ungar med tilhøyrande klassekasser. Då vert det fort pengar av det.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:08   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tør påstå at særdeles få har problemer med å betale kr 100 i løpet av et år. Pengene kommer ungene til gode i form av arrangement som de virkelig synes er koselig, ref klassefest, julegrøt og påskelunsj blant annet. Så lenge man er enige om en sosial plan så må det penger inn fra foreldrene også. Er det ikke vanlig å samle inn til gave til lærerne etter årets slutt f.eks?

Det er vanlig å ha en klassekasse. Det er vanlig å samle inn penger, ta overpris for boller og brus på åpen dag og oppfordre folk til å betale inn penger og minne om dette i plenum.

Men: Det er ikke lov til og ikke vanlig å gå på enkeltpersoner for å purre. Selv om ingen har protestert på opplegget.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:11   #45
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Hos oss er klassekassen en nødvendighet for å komme seg på leirskole. Klassekassa dekker bussen(e) til leirskolen, og dette vet vi helt fra 1.trinn.

Forøvrig synes jeg at gratisprinsippet er en viktig og riktig regel, og som det sies lenger opp; de som ikke har råd til å betale, sier nok heller ikke ifra.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:11   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tør påstå at særdeles få har problemer med å betale kr 100 i løpet av et år. Pengene kommer ungene til gode i form av arrangement som de virkelig synes er koselig, ref klassefest, julegrøt og påskelunsj blant annet. Så lenge man er enige om en sosial plan så må det penger inn fra foreldrene også. Er det ikke vanlig å samle inn til gave til lærerne etter årets slutt f.eks?

Jo, frivillig. Det er irrelevant at de fleste har råd. Jeg er enig med deg. Men det er altså ikke lov. Jeg samlet inn frivillig 100 kr fra de som ville i starten av 1.klasse. Det er brukt til gave til lærer til jul og sommer, og is til barna på sommerfest. Antar det er igjen noe også. Det var såvidt jeg turte nevne kassa 2 ganger (andre gang blir jo da mulig å se som en slags purring).
Jeg er ambivalent til systemet, men det er sånn det er, og lettere med en frivillig kasse enn frivillig innsamling av en tier når det er noe.

Hos oss har barna selv med mat til påskelunsj.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:12   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg synes forøvrig salg av kaker er minst like dumt. Det er like stort press det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:14   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


Hos oss har barna selv med mat til påskelunsj.

Her og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:15   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes forøvrig salg av kaker er minst like dumt. Det er like stort press det.

Vi har ikke noe slikt, men vi har kantine noen ganger i løpet av året. Da kan de ta med seg penger og kjøpe seg noe. Lurer på om det er barn som ikke har med seg penger?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:16   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Vi purrer ikke på enkeltpersoner, men minner om det på foreldremøte og i generelt skriv. Det er ingen betalingsfrist, så man kan betale når det passer. Jeg har purret på innbetaling fra høsten nå, ingen innbetaling før til høsten igjen.
Ellers synes jeg de årene vi har hatt sosial årsplan for eldste som går i 5 klasse at det både gjør foreldre kjent og sammensveiset som gjør kommunikasjon om ungene lettere. De som er i komite med hverandre hvert år og foreldrefesten med god oppslutning. Og det er jo frivillig i form av at betaler man ikke så betaler man ikke, ingen krise, vi får uansett nok penger inn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:16   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi har ikke noe slikt, men vi har kantine noen ganger i løpet av året. Da kan de ta med seg penger og kjøpe seg noe. Lurer på om det er barn som ikke har med seg penger?

Det vil jo være enda verre, tenker jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:17   #52
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tør påstå at særdeles få har problemer med å betale kr 100 i løpet av et år. Pengene kommer ungene til gode i form av arrangement som de virkelig synes er koselig, ref klassefest, julegrøt og påskelunsj blant annet. Så lenge man er enige om en sosial plan så må det penger inn fra foreldrene også. Er det ikke vanlig å samle inn til gave til lærerne etter årets slutt f.eks?

Frøknas klasse har hatt klassefest i regi av FAU på Halloween og skal ha nå like etter påske. Vi har ikke samlet inn penger til dette, Hvorfor er det nødvendig? De som er i FAU delegerer ansvar og oppgaver, dette ble gjort i fellesskap på foreldremøte i høst. Du tar med en potetgullpose og du tar med en brus liksom. De fleste ønsker å bidra og engasjere seg. Mannen var for eksempel DJ. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal styre med så mye penger hit og dit.

100,- kroner er ikke så mye kanskje, men dersom man har flere unger så blir det endel allikevel og jeg synes det er unødvendig. I barnehagen til mellomste arrangerte foreldrerepresentantene karneval for noen uker siden. Det ble ordnet ved at man meldte seg på og samtidig krysset av for om man tok med seg drikke, kjeks eller potetgull. Det er ikke veldig komplisert med andre ord.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:18   #53
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Det er viktig at innsamlingen er frivillig og ikke bare fremstår som frivillig.

Vi har frivillig innbetaling en gang i året (det er presisert at det er frivillig) og booster kassen med salg av lodd på avslutninger. Når loddprisen er lav nok, så er det ikke så synlig hvem som kjøper mange og få, og de enkelte foreldre velger selv om de betaler litt ekstra for loddene (det er det flere som gjør). Kaker og kaffe bør være gratis, syns jeg. Det er mindre synlig å ikke kjøpe lodd enn å ikke kjøpe kake eller kaffe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:20   #54
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er viktig at innsamlingen er frivillig og ikke bare fremstår som frivillig.

Vi har frivillig innbetaling en gang i året (det er presisert at det er frivillig) og booster kassen med salg av lodd på avslutninger. Når loddprisen er lav nok, så er det ikke så synlig hvem som kjøper mange og få, og de enkelte foreldre velger selv om de betaler litt ekstra for loddene (det er det flere som gjør). Kaker og kaffe bør være gratis, syns jeg. Det er mindre synlig å ikke kjøpe lodd enn å ikke kjøpe kake eller kaffe.

Jeg er enig i dette, men samtidig får loddsalget veldig stort fokus når det er sånn. Samme i barnehagen. Lodd er ikke så koselig da, det gir ikke festen et hyggelig fokus.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:25   #55
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Frøknas klasse har hatt klassefest i regi av FAU på Halloween og skal ha nå like etter påske. Vi har ikke samlet inn penger til dette, Hvorfor er det nødvendig? De som er i FAU delegerer ansvar og oppgaver, dette ble gjort i fellesskap på foreldremøte i høst. Du tar med en potetgullpose og du tar med en brus liksom. De fleste ønsker å bidra og engasjere seg. Mannen var for eksempel DJ. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal styre med så mye penger hit og dit.

100,- kroner er ikke så mye kanskje, men dersom man har flere unger så blir det endel allikevel og jeg synes det er unødvendig. I barnehagen til mellomste arrangerte foreldrerepresentantene karneval for noen uker siden. Det ble ordnet ved at man meldte seg på og samtidig krysset av for om man tok med seg drikke, kjeks eller potetgull. Det er ikke veldig komplisert med andre ord.

Når det er julegrøt så er det ikke så enkelt. Når det er påskelunsj har ungene med et pålegg hver, men resten kjøpes inn av klassekasse. Det er blant annet eggejakt. Den ene klassens jenter har baking dagen før hos ene mammaen som er kokk, hun skal ha dekket utgifter. På foreldrefest skal lokale betales og noe drikke og stæsj, resten tar foreldre med til buffetbord. Sommeravslutning går pengene for det meste til gave til lærerne. Vi har overskudd på klassekasse nå i 5 året, så mulig kr 100 er for mye. Men da samler vi bare ikke inn nytt før det evnt begynner å bli tomt. Jeg ser dette med frivillighet og at det kan framstå som tvang, men akkurat hos oss fungerer det veldig greit sånn som det er, i områder med større variasjon på økonomi ser jeg problemet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:25   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det vil jo være enda verre, tenker jeg.

Ja, jeg tror det. Neste gang det er kantine (tipper det er 7. klasse som har den) så skal jeg sannelig sende med min datter litt ekstra penger slik at hun kan dele. Det er snakk om små summer. Hun fikk med seg 20 kr i dag. Det holdt til en pølse, et kakestykke og noen småpenger igjen. De fleste har vel råd, men det er lett å glemme, ikke minst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:26   #57
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg har egentlig opplevd loddsalg som hyggelig alle gangene vi har hatt det. Barna har fått ansvar for å selge og det har vært lite fokus på hvor mange lodd den enkelte kjøpte (det vet jeg, siden jeg hadde glemt penger en gang og slo til med kjøp noen få lodd for den tier'n jeg gravde frem, og det var null stress for Snupp, som lett henger seg opp hvis han oppfatter ting som "ukult".) Det som innimellom stresset mest er trekningen, men så lenge den legges til slutten av festen så pleier det å gå greit, altså.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:26   #58
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Foreldrefest kan da vel betales av dem som skal dit?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:27   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig i dette, men samtidig får loddsalget veldig stort fokus når det er sånn. Samme i barnehagen. Lodd er ikke så koselig da, det gir ikke festen et hyggelig fokus.

Ingen loddsalg hverken på skole eller i bhg. Bhg har aldri innsamlinger annet enn på selve FN arrangement. Da går pengene til fadderbarn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:28   #60
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Foreldrefest?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no