Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

A house of Night - vampyrserie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 09:37   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

A house of Night - vampyrserie

Ja hva synes dere? Jeg er inne i første boken og synes den er artig. Jeg har kjøpt alle seks bøkene (visstnok en til på vei), og blir facinert av vampyrskolen og Zoey Redbird.

Lettlest .

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:41   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Enda flere vampyrer?

:løperutforåkjøpe:

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:55   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Jeg kjøpte bok 1 i desperasjon fordi jeg trengte noe lettbeint å lese. Det ble litt vel lettbeint for meg, og veldig fjortis-aktig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:57   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

aha - da får jeg se litt før jeg kjøper.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:58   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Jeg stod mellom Sookie-serien og house of night-serien, og da fikk jeg opplyst i bokhandelen at house of night var litt vel fjortis, så jeg har ikke lest den.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:00   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg stod mellom Sookie-serien og house of night-serien, og da fikk jeg opplyst i bokhandelen at house of night var litt vel fjortis, så jeg har ikke lest den.

Ja, den er litt fjortis. Men jeg ble fenget likevel. Jeg har sookie, og jeg har twilightserien, så dette var midt i blinken for meg .

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:03   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Ok, jeg har også lest både twilight og sookie.

Men finnes det ikke enda en sånn vampyrserie? Den der som går på tv nå?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:40   #8
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Du tenker kanskje på Vampire Diaries, kokosbolle?

Er den så fjortis og så lettlest at den kan være grei for twilightelskende ungdomsskoleelever som ikke er så stø i engelsk å lese? Kanskje jeg må lese disse også, for å se om de kan brukes i undervisninga. Alltid godt å ha ei unnskyldning for å lese fjortisbøker.

__________________
Største -04, mellomste -06 og minstemann -08
saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:45   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Er den så fjortis og så lettlest at den kan være grei for twilightelskende ungdomsskoleelever som ikke er så stø i engelsk å lese? Kanskje jeg må lese disse også, for å se om de kan brukes i undervisninga. Alltid godt å ha ei unnskyldning for å lese fjortisbøker.

Tenker du på House of Night? Jeg er usikker på nivået i ungdomsskolen, men jeg ville i hvert fall frarådet andre elever enn de svakeste å lese denne på videregående Vg1; de burde utfordre seg selv litt mer. Så den er enkel, ja.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:00   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

De selger jo også vampire diaries. Den kommer jeg sikkert til å kjøpe. Men ikke nå. Tv serien er for fersk i minne.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:26   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Jeg har lest seks eller noe, alle er ikke kommet ut ennå. Jeg likte den godt. Den var fjortis, ja, men samtidig så var den fengslende som enkel vampyrunderholdning. Jeg syns at det var mer alternativt i den i forhold til andre vampyrgreier, som i måten de ble vampyrer på, skoleopplegget, gudinnegreien og i det hele tatt. Egentlig er den litt vampyrverdenes Harry Potter and Hogwarts.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 16:08   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: A house of Night - vampyrserie

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har lest seks eller noe, alle er ikke kommet ut ennå. Jeg likte den godt. Den var fjortis, ja, men samtidig så var den fengslende som enkel vampyrunderholdning. Jeg syns at det var mer alternativt i den i forhold til andre vampyrgreier, som i måten de ble vampyrer på, skoleopplegget, gudinnegreien og i det hele tatt. Egentlig er den litt vampyrverdenes Harry Potter and Hogwarts.

Der sa du akkurat det jeg har tenkt. Veldig bra beskrevet. Jeg har nå kommet halvveis i bok en og det blir garantert lesing i kveld:-)

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no