Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 12:33   #341
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

http://www.foreldreportalen.no/forum...sverige&page=2

Side 2, blant annet. Man må virkelig LETE for å finne noe tydelig tallmateriale.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:33   #342
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Polyanna: Det diskuterer jeg ikke, der er jeg helt enig, og hadde de med meg på det. Det var tallene de hang seg opp i.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:41   #343
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Ah, nå leste jeg spørsmålet ditt bedre: Jeg mener TT oppgir alle barn som dør og skades i trafikken, også som fotgjengere. Jeg vet ikke om det finnes statistikk som viser hvor mange av disse som kunne vært reddet eller hjulpet med bedre sikring - jeg tror det er ganske anekdotisk hva som oppgis der. Leger som sier noe basert på sin erfaring og sånn. Det mest grundige jeg har sett om akkurat det er den rapporten det ble linket til, der de altså gjennomgikk alle ulykker og så hva som kunne vært annerledes med annerledes sikring.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:47   #344
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg ser mye rart når jeg henter/bringer Hannah i barnehagen, jeg ser også mye rart midt i Stjørdal sentrum.

Jeg har tatt opp med barnehagen at det kan arrangeres et temamøte for foreldrene der vi inviterer Trygg trafikk, med tema om de "små trafikantene". Da kan vi fokusere på bilsikring, refleksbruk etc.

Jeg tror rett og slett en del ikke ER skikkeling informert om bilsikring, og jeg tror mange er litt Om man ikke er på forum og får kunnskap om sikring, om man ikke kjøper helt nye seter og får info på butikken etc, så er det kanskje lett å bare ta et sete i arv.

Jeg stusser også over at mange mener det er så DYRT.. samtidig som de gladelig bruker flere tusen kr på andre ting.

Dette er en liten hjertesak for meg og, selv om jeg føler jeg sikkert kan bli oppfattet som hysterisk av noen.

VET alle dette? :

«Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt. Barn mellom 135 og 150 cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr dersom slikt utstyr er tilgjengelig i bilen.
Reglene gjelder for barn under 36 kilo, etter dette skal både barn og voksne sikres med bilbeltet.
I bil der det ikke er bilbelter skal barn under tre år ikke transporteres. Barn over tre år skal ikke transporteres i forsete i biler uten bilbelte.»

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:55   #345
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

En far her i Skien mistet lappen da han kjørte med sin 1.5 år gamle (!) datter usikret i bilen.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:58   #346
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Her fraktes skolebarn under 135 cm i privatbiler med kun bilbeltet på klasseturer.
(For å ikke snakke om "heldiggrisene" som får sitte kun i topunkts.)
Noen få har gamle puter uten horn. Mine barn har beltestoler.
Eldstemann er 10 og blir småertet fordi han sitter i "babysete".
Ja, jeg har tatt opp bilsikring med lærere og rektor. Det kom jeg ingen vei med.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:03   #347
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg klarer aldri å tenke så langt frem, men altså, mellom 135 og 150, er det fortsatt aktuelt med beltestol da? Jeg ser for meg at den må begynne å bli trang etter hvert? Planen min har vel vært at når lillebror skal ut av bakovervendt sete og over i beltestol (om 3 år, kanskje? Vi får se), så skal gutten som da er 9 over på pute. Da antar jeg at han vil være godt over 140. Han er 128 nå.

Jaja, den tid den sorg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:05   #348
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Min tiåring er ganske lav, 140, og vil ha plass til han er 12 tenker jeg.
Har Maxi Cosi Rodi, som han enda har ett par hakk igjen på.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:05   #349
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

De skal vel helst ha bilstol med rygg (ikke bare pute) til de er en 11-12 år? Om jeg har forstått det rett.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:06   #350
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Her fraktes skolebarn under 135 cm i privatbiler med kun bilbeltet på klasseturer.
(For å ikke snakke om "heldiggrisene" som får sitte kun i topunkts.)
Noen få har gamle puter uten horn. Mine barn har beltestoler.
Eldstemann er 10 og blir småertet fordi han sitter i "babysete".
Ja, jeg har tatt opp bilsikring med lærere og rektor. Det kom jeg ingen vei med.


Sikring av barn i buss.
Det er dessverre ikke like strenge krav til sikring av barn i buss som i personbil. Ordlyd i gjeldende forskrift er som følger: For buss, med unntak av buss gruppe M3 klasse I («bybuss»), jf. kjøretøyforskriften § 2-2 og § 8-1, gjelder:
a) Bilbelte og annet utstyr til sikring av personer skal brukes av sittende.
b) Barn yngre enn 3 år skal i buss bruke godkjent sikringsutstyr som er tilpasset barnet eller slikt utstyr i kombinasjon med ordinært bilbelte. Når slikt utstyr ikke er tilgjengelig, skal ordinært bilbelte brukes på egnet måte. Barn som er 3 år eller eldre skal bruke ordinært bilbelte på egnet måte.
Skiller ikke mellom to- og trepunkt

Forskriften skiller ikke mellom trepunkts og topunktsbelter. Det betyr at det er lovlig å la små barn sitte sikret kun med hoftebelte. Trygg Trafikk mener likevel at dette ikke er forsvarlig sikring.

Eldre busser mangler belter

I eldre busser (registrert før 1999) er det oftest ikke setebelter i det tatt, og det er ikke forbudt å frakte små barn usikret i disse bussene. Trygg Trafikk arbeider som pådrivere for at det skal stilles samme krav til sikring av barn i buss som i bil.
Nye regler fra 2008

Fra januar 2008 skjedde det en liten bedring, da alle nye busser ble pålagt å ha to plasser med godkjent sikringsutstyr for barn under tre år. For nye busser som registreres som bybusser, og går i by trafikk, er det ikke krav om bilbelte på alle plasser.
Trygg Trafikk mener forbrukerne må stille krav. Kreves det riktig sikring ofte nok, må busselskapene gjøre noe med det.
Busser og maxi-taxier med flere enn 8 sitteplasser er registrert som buss og godkjennes som buss.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:06   #351
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

De skal vel helst ha bilstol med rygg (ikke bare pute) til de er en 11-12 år? Om jeg har forstått det rett.


Stemmer det. Så lenge det er fysisk mulig.
Selv om barnet går over 36 kg gir en beltestol bedre beskyttelse enn ingenting.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:07   #352
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sikring av barn i buss.
Det er dessverre ikke like strenge krav til sikring av barn i buss som i personbil. Ordlyd i gjeldende forskrift er som følger: For buss, med unntak av buss gruppe M3 klasse I («bybuss»), jf. kjøretøyforskriften § 2-2 og § 8-1, gjelder:
a) Bilbelte og annet utstyr til sikring av personer skal brukes av sittende.
b) Barn yngre enn 3 år skal i buss bruke godkjent sikringsutstyr som er tilpasset barnet eller slikt utstyr i kombinasjon med ordinært bilbelte. Når slikt utstyr ikke er tilgjengelig, skal ordinært bilbelte brukes på egnet måte. Barn som er 3 år eller eldre skal bruke ordinært bilbelte på egnet måte.
Skiller ikke mellom to- og trepunkt

Forskriften skiller ikke mellom trepunkts og topunktsbelter. Det betyr at det er lovlig å la små barn sitte sikret kun med hoftebelte. Trygg Trafikk mener likevel at dette ikke er forsvarlig sikring.

Eldre busser mangler belter

I eldre busser (registrert før 1999) er det oftest ikke setebelter i det tatt, og det er ikke forbudt å frakte små barn usikret i disse bussene. Trygg Trafikk arbeider som pådrivere for at det skal stilles samme krav til sikring av barn i buss som i bil.
Nye regler fra 2008

Fra januar 2008 skjedde det en liten bedring, da alle nye busser ble pålagt å ha to plasser med godkjent sikringsutstyr for barn under tre år. For nye busser som registreres som bybusser, og går i by trafikk, er det ikke krav om bilbelte på alle plasser.
Trygg Trafikk mener forbrukerne må stille krav. Kreves det riktig sikring ofte nok, må busselskapene gjøre noe med det.
Busser og maxi-taxier med flere enn 8 sitteplasser er registrert som buss og godkjennes som buss.

Nå snakket jeg om foreldre som kjører her asså, ikke buss.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:09   #353
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Nå snakket jeg om foreldre som kjører her asså, ikke buss.

Barnesikring i bil

Biler er godkjent etter personbil-forskriften. Den sier dette om sikring av barn i bil:
«Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt. Barn mellom 135 og 150 cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr dersom slikt utstyr er tilgjengelig i bilen.
Reglene gjelder for barn under 36 kilo, etter dette skal både barn og voksne sikres med bilbeltet.
I bil der det ikke er bilbelter skal barn under tre år ikke transporteres. Barn over tre år skal ikke transporteres i forsete i biler uten bilbelte.»

Sjåførens ansvar

Er det mulig for barnehagen, vil transport i taxi kunne gjøres enklere og sikrere, i det dere kan bestille en eller flere drosjer med egnet utstyr for de barna dere skal ha med. Det er sjåførens ansvar å sikre barna forskriftsmessig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:09   #354
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Her kan man se en kollisjonstest som viser forskjellen på pute og beltestol:
http://www.which.co.uk/reviews/child...e/how-we-test/

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:09   #355
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg vet hva som er påbudt og ikke, problemet er at foreldrene og skolen driter i det.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:10   #356
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Og når man setter dem i fremsetet (med utkoblet airbag), da er det samme opplegget, sant? Herregud, nå høres jeg blond ut. Jeg setter meg godt inn i ting som gjelder der vi er NÅ, altså, det er bare fremovertenkingen min som ikke er helt oppdatert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:10   #357
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og når man setter dem i fremsetet (med utkoblet airbag), da er det samme opplegget, sant? Herregud, nå høres jeg blond ut. Jeg setter meg godt inn i ting som gjelder der vi er NÅ, altså, det er bare fremovertenkingen min som ikke er helt oppdatert.

Samme opplegg? At barnet burde ha beltestol så lenge som mulig?

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:20   #358
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Ja, altså samme sikring som i baksetet. Det er jo opplagt, i grunn. Det bare så så rart ut når jeg så det for meg i hodet mitt, med beltestol i forsetet.

(Jeg planlegger å koble ut airbaggen foran, for å ha bedre fleksibilitet til å ta med hjem barn fra skole og barnehage)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:23   #359
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Hver gang denne tråden dukker opp i kontrollpanelet leser jeg: "Eldre folk har lite vett"...

Min 11 åring sitter ikke i bilsete og har ikke gjort det på lenge heller. Han er ca 165 cm høy.

Syvåringen sitter uten problemer i bilsete med rygg enda, har et sånt som den øverste delen av ryggen justeres oppover på.

Men hva er bilputer med horn for noe?

  Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:29   #360
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.155
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Det er sånne puter med "håndtak" som man legger magedelen av beltet innunder, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no