Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-13, 19:43   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Jeg vurderer det pga plassmangel. Vi bruker ikke trommel så veldig ofte, men ønsker allikevel å ha muligheten. Lurer på om noen har erfaring med?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 19:50   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Det hadde jeg da jeg bodde på hybel, og det fungerte greit det. På min var tørkekapasiteten lavere enn vaskekapasiteten, og det tror jeg det er på alle. Kunne godt valgt en slik løsning igjen, nå tromler jeg bare i krisetilfeller, type "Oj, jeg har visst glemt å henge opp lakenet og har ingen andre rene" og da hadde en slik fungert godt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 19:53   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Det ser ut til at dette har blitt bedre på nye modeller. At de tar tilnærmet lik mye.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 19:55   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Jeg hadde en Siemens maskin for flere år siden (sikkert 7 år eller noe slikt), tørketrommelfunksjon tok kun halvparten av full vaskekapasitet så håndklær og slikt måtte gå i to omganger. I tillegg måtte tøyet ut av maskinen øyeblikket tørkeprogrammet var ferdig, eller ble det veldig fuktig igjen. Om tøyet ble tatt ut raskt luftet det fort av seg og ble ganske bra. Likevel, det kunne ikke sammenlignes med vanlig tørketrommel. Det blir fortere tørt, mindre krøller, større kapasitet i tillegg til flere funksjoner. Vanlig vask var det ingenting å si på. Jeg ville i hvert fall hørt med noen som har prøvd en av modellene som er i handel nå.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 20:05   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Har hatt en kort periode, men det er lenge siden altså. Den gangen var det et ineffektivt og elendig strømsluk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 20:30   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Da jeg arbeidet med reklamasjoner på hvitevarer var det mye feil på den typen maskiner. Jeg hadde ikke gått for en slik løsning.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 20:33   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Jeg hadde det som student i Oslo, for åtte-ni år siden. Ikke noe jeg hadde kjøpt i dag. For det første kunne man tørke mindre enn man kunne vaske, og dess flere deler, dess mer kan ryke. Og det gjorde det til gangs. Tror den ble reparert fire ganger i løpet av de fem årene vi hadde den. To av gangene var det tørketrommelen, de to andre vaskemaskindelen.

Så ikke anbefaling herfra i alle fall.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 21:59   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Ja, jeg har! Og jeg er strålende fornøyd! Det tipset vi fikk da vi kjøpte, var at det var lurt å legge en del penger i en slik maskin, siden det er ganske krevende teknisk å kombinere vask + tørk i samme maskin. Og da er det lurt å satse på kvalitet.

Vi kjøpte en fra AEG/Electroluc for ca 9000, tror jeg det var. Maskina vår er 4,5 år nå, og det har aldri vært noe trøbbel med den. Kondens fra tørkingen forsvinner ut slangen for vaskevannet, så det ser vi ikke noe til.

I følge "boka" så tar den vel mindre til tørk enn til vask, men jeg gidder aldri å ta ut halvparten av tøyet. Jeg setter heller på en runde til med tørking når den er ferdig, hvis det er behov for det.

Det er faktisk ganske genialt å gå ut om morgenen (og sette på utsatt start på maskina) og så komme hjem akkurat i det vasken er ferdig vasket og tørket

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 07:50   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

http://www.elkjop.no/product/hviteva...ork-eww1686hdw

Denne tar jo nesten det samme på vask/tørk. Lurer på om vi kommer til å prøve det. Det er først og fremst plassmangel som gjør at jeg ønsker denne løsningen. Da får vi plass til en liten fryser der som tørketrommelen står i dag. Om vi skal slippe å flytte så må vi optimalisere plassen vi har.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 08:41   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Vi hadde det før. Det var et herk, og jeg skal aldri ha det igjen!

De har ofte ikke noe lofilter. Så etter å ha kjørt vask og tørk, måtte vi kjøre en tom maskin for å få vekk lo i maskinen. Ellers ble neste vask full av lo fra forrige vask. Ødela en del fleece tøy på den måten gitt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 09:19   #11
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Vi har Miele. Funker kjempefint. Veldig plassbesparende da vi bodde i leilighet. Med tre barn klarer vi oss ikke uten tørketrommel lenger.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 09:56   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Vi har tørketrommelen stående oppå vaskemaskinen i egen sikkerhetsmodul.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 10:26   #13
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Jeg har kjøpt i år, og er strålende fornøyd.
Stor trommel som tar 10 kg vask, og 7 kg tørk. Trur aldri jeg vasker så store maskiner som 10 kg.

I trommelen til oss går kun undertøy og strømper, så da setter jeg på vask tørk på kvelden, så er det ferig som regel like etter vi har lagt oss.
Eneste minuset, er t i min som tørker på vann, så blir det igjen litt lo i maskina. Da kjører jeg bare et skylleprogram om morran, så er den klar til bruk igjen på ettermiddagen.

Vi har denne: http://www.elkjop.no/product/hviteva...k-aqd1070d69eu

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 10:38   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Jeg har og er strålende fornøyd. Når jeg vasker full maskin med sengetøy, så tørker jeg i to omganger, ellers kjører tørker den fint vasken. Vi er bare tre i husholdningen og for oss er det en glimrende løsning. Jeg trenger ikke vaske kontinuerlig og jeg har ikke plass til å henge opp håndklær og sengetøy.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 10:40   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Vi kjøpte det i 05 - og vi har den ennå. Tørketrommelen fungerer forøvrig ikke og jeg ser ikke helt nytteverdien i det. (vi har kjøpt ekstra tørketrommel i tillegg og synes det er like greit, selv om vi måtte fjerne utslagsvasken får å få plass)

Minuset for meg er at når jeg først vasker klær, så tar jeg mange runder etter hverandre - å da vente i timesvis på at klærne skal bli tørre før jeg kan sette på ny maskin gjør meg gal. Men jeg avbefaler det ikke altså. Det funker helt fint.

Vi har Upo. Også energiklasse A.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 16:11   #16
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Jeg har tørktrommelen stående oppå vaskemaskinen, og en kleskurv stående oppå den igjen. Det ruver litt men det går greit. Jeg har ikke nok strøm til at både tørketrommel og vaskemaskin kan gå på en gang, så jeg må vente til vaskemaskinen er ferdig med å varme opp vannet før jeg kan sette i gang tørketrommele. Det er nok til til at tøyet er tørt når vaskemaskinen er ferdig.

Om tørktrommelen i tørk-/vask kobimaskiner nå er like bra som vanlig tørketrommel ville jeg kanskje prøvd det en gang til. Jeg må legge til at Siemens-maskinen jeg hadde tok max 5 kilo vask og trommelen var liten i forhold til standard tørketrommel. Den kom bra ut energimessig, siden det var kondenstørk. Det var lite problemer med den, den fungerte til alt den skulle selv om separat tørketrommel utvilsomt var bedre. Det var et eget loskylleprogram man tok etter hver tørk, (ca 5 min). Det var aldri problemer med lo eller hår i maskinen.

Den beste tørketrommelen jeg har hatt var da jeg bodde i USA. Den gikk på gass (varmtvann og tørketrommel). Det ble fort tørt, stor maskin og godt resultat. Det var utlufting og ikke kondens, så sikkert ikke optimalt energiforbruk. Vaskemaskinene var så som så, flekker var alltid et problem, maskinen tok inn varmt vann, og den skylte bare to ganger. Den tok riktig nok inn veldig mye vann.


Sist redigert av arrow : 21-06-13 kl 16:18.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 22:42   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?

Vi hadde Upo, men etter flere reklamasjonsrunder hvor vifta satt fast i svidd lo, fikk vi heldigvis byttet den inn. Ifølge selger var det ikke noe galt med vår maskin som gjorde den brannfarlig, det var bare sånn. Den skulle helst vaske seks ganger per tørk for å skylle ut lo, noe det ikke sto noe om i bruksanvisningen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no