Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Finnes det en rimelig måte å analysere inneklima på?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-13, 06:17   #1
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Finnes det en rimelig måte å analysere inneklima på?

Jeg har bodd i samme hus siden 2004 og har gradvis blitt mer og mer plaget med luftveier, allergier og oppblåst mage. Før vi flyttet inn hit hadde jeg bare en mild form for anstrengelsesastma. Det siste året har jeg mer eller mindre vært konstant syk og gått på full dose med astmamedisin og allergimedisin. Begge jentene mine har også utviklet allergi. Jeg har lenge mistenkt at det er noe gale med inneklimaet her og på badet har det vært synlige små mørke prikker på veggen. Jeg fikk det sjekket en gang og fikk beskjed om at det var en ufarlig type fuktsopp som det bare var å vaske vekk.

Jeg har har mistet tellingen over hvor mange ganger jeg har vært hos legen og fått beskjed om at "alle blodprøver er helt fine, du er frisk som en fisk". På fredag var jeg hos en naturmedisiner og fikk utført en kroppsanalyse og hadde da et kjempeutslag på sopp og parasitter i tillegg til en del allergier. Resultatene bekreftet det jeg selv har mistenkt i mange år men som ikke slår ut i prøvene jeg tar hos legen.

Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal ta tak i dette. Jeg er alenemor og har vært student de siste årene så økonomien er ikke noe å skryte av. Jeg fikk for noen måneder pris av et selskap på sjekk av inneklima og de skulle ha 6000 kr pluss moms. Finnes det en rimeligere måte å få sjekket dette på? JEg har kjøpt masker og tenkte å rive ned baderomsveggen for å se hva vi finner bak der, men hvis det er farlig sopp og den har fått godtgjøre seg bak der i mange år så vet jeg ikke om jeg tør.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 14:15   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en rimelig måte å analysere inneklima på?

Vet ikke om noen billige måter dessverre. Mycoteam og andre firma kan sånt, men koster penger. Dessverre er noen av de skadeligste soppsporene usynlige og kan ikke påviser uten å teste.
Hvis du ser saltutslag og merker fukt eller ser synlig sopp så er sannsynligheten stor for at det er usynlig sopp der også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no