Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPad på budsjett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 23:02   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPad på budsjett

Jeg har ikke savnet plass på denne. Men nå er ikke dette min hovedmaskin heller da. Bruker du feks mye video lagret så trenger du plass.

  Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 00:37   #22
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad på budsjett

Jeg har byttet den største forrige modellen i den største nyeste modellen, så jeg er kanskje ikke i målgruppen for dette spørsmålet. Men det kommer an på hva den skal brukes til og hvor den skal brukes.

Hvis det viktigste er å lese tekst så er den nye utgaven med eksepsjonelt mye bedre skjerm å foretrekke. Hvis bilder, spill og video er viktigst så er den forrige utgaven like bra. 3G er kjekt hvis den skal brukes mye uten tilgang til wifi (det er mer tungvint å koble til Internett via mobiltelefon), ellers er det unødvendig.

Personlig ville jeg kjøpt den minste nye modellen hvis jeg skulle "spare". Den skarpe skjermen på ny iPad er det mest fantastiske jeg noen gang har eid.

Ben "like cutting my eyes with a laser" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 09:46   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad på budsjett

Mange har begrenset behov for 3G på iPad - hvis de ter sjeldent man har brukt for det, så kan man kjøre greia opp mot telefonen som da står for datakommunikasjonen.

Mange tror jeg også vil få behovene sine helt fint dekket av en brukt 1. generasjon iPad. Ja, skjermen på den nye er bra, men samtidig vil nok mange brukere ha et behov der forskjellene ikke merkes.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 09:52   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad på budsjett

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg synes 3G (eller 4G som på den nye) er et must på iPad. Bruker den gjerne som erstatning for laptop på steder hvor det ikke er Wifi-tilgang.

Nå støtter ikke den nye 4G i Norge - og det meste av verden ellers. Fortsatt står det "Wi+Fi + 4G" på Apple sine norske websider (med både Telenor og Netcom-logo rett ved siden av), selv om forbrukerrådet har "anbefalt" dem å fjerne dette. Dette resulterte vel i at det kom en lysegrå liten skrift på hvit bakgrunn om at det det kun var i USA 4G-en kunne utnyttes. Men den støtter riktignok litt raskere 3G-teknologi enn iPad 2.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 09:53   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: iPad på budsjett

Etter at Drammen kjøpte ny, arvet vi den gamle som er ipad1 uten simkort. Den kommer til å holde i massevis den også altså. Jeg hiver meg ikke over Drammen sin når han ikke bruker den.

  Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 09:56   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: iPad på budsjett

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

J
Hvis det viktigste er å lese tekst så er den nye utgaven med eksepsjonelt mye bedre skjerm å foretrekke. Hvis bilder, spill og video er viktigst så er den forrige utgaven like bra. 3G er kjekt hvis den skal brukes mye uten tilgang til wifi (det er mer tungvint å koble til Internett via mobiltelefon), ellers er det unødvendig.

Nå kan vel spill og video være to områder der den nye er bedre. Raskere prosessor og 3D-brikke gjør at man på sikt kan se en del andre spill som kun kommer til 3-ern. For video vil den raskere ytelsen gjøre at man den kanskje i større grad klarer å spille av video som ikke er i de formatene Apple ønsker å gi akselerasjon, men der prosessoren må gjøre hele jobben. Dette er egentlig et irriterende element - Apple vil i utgangspunktet at kun deres formater skal framstå som best. Dette gjelder på Mac også, så i praksis kan man si at det er lagt inn begrensninger for avspilling av andre videoformater gjennom at man ikke får full akselerasjon, og dermed vil disse formatene med HD-oppløsning gjerne ikke var mulig å spille av - mens de kan gå helt fint å spille av på en del Android-brett som tekniske sett er svakere.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no