|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
20-08-09, 19:45 | #3 |
Viser tenner
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerVi spiste pannekaker med nyrørt blåbær til middag, så min søte, lille venn løper nå rundt ute (da får hun sikkert grønske på det også) i et blåbærflekkete skjørt og topp. Det er heldigvis arveklær etter storesøster, så jeg gidder ikke stresse. Spruter litt Biospray på det før jeg hiver det i vaskemaskina i kveld - det pleier å gå bra.
20-08-09, 19:49 | #4 |
Newbie
Medlem siden: Jun 2009
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerJeg har fått av blåbærflekker ved å la tøyet ligge litt med en god dæsj Zalo på før jeg hiver det i maskinen. |
20-08-09, 21:45 | #5 |
Passiv
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerJeg har fått av blåbærflekker ved å legge plagget i Vanish en stund før jeg vasker det på vanlig måte. |
22-08-09, 11:48 | #6 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerjeg har nylig fått blåbærflekker av buksa mi uten å gjøre noe annet enn å vaske den i vaskemaskinen. |
22-08-09, 11:50 | #7 |
Hertuginne
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerBiotex Oxy Action (eller hva det nå heter) i oransje flaske rett på flekken en halvtime før det hives i vaskemaskinen. Det tar det meste av flekker, har jeg funnet ut.
22-08-09, 12:47 | #8 |
Viser tenner
|
Sv: Fjerne blåbærflekker
22-08-09, 12:48 | #9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerSitron. Sitronsåpe eller sitronsaft på flekken, og rett i vaskemaskinen. Forsvinner uten en flekk, og det gjør ikke noe om plagget har ligget en stund heller.
22-08-09, 13:16 | #10 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerJeg har prøvd flere forskjellige flekkefjernere og har aller best erfaring med Vanish rosa sprayflaske. Er det vanskelige flekker, sprayer jeg på og lar ligge en liten stund. Sprayer så en gang til og hiver i vaskemaskina. Da går grønske, blåbærflekker osv..... 5 åringen her elsker pannekaker med blåbær, så blåbærflekker har vi hatt maaange ganger |
22-08-09, 14:02 | #11 |
Sånn passe sane
|
Bør det ligge såpass lenge som en halvtime altså? Ikke i vann, men kun med flekkfjerningsspray på? Gjelder det Vanish også tro..?
22-08-09, 14:03 | #12 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
22-08-09, 14:07 | #13 |
frakoblet
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerDet eneste flekkmiddelet som virker her i huset, er Vanish pulver. Rett og slett. Enern tryna her om dagen og fikk buksen full av grønske og blod, og min første tanke var "Det var den buksa!". Men jeg hentet min nyinnkjøpte Vanishboks, fuktet buksen og gned flekkene inn med pulveret før jeg la den i litt vann med pulveret på. Femten minutter senere kastet jeg den i maskinen på 60 grader, og det ble rent!
22-08-09, 14:10 | #14 |
Sånn passe sane
|
Synes du pulveret funker bedre enn sprayen?
22-08-09, 15:56 | #16 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerSaks virker mot alt.
22-08-09, 18:19 | #18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
|
Sv: Fjerne blåbærflekkerHva med gamle flekker? (Ett år. ) Har en limegrønn allværsjakke som har fått en liten blåbærsflekk på. Er det for sent å prøve med flekkfjerner o.l? |
22-08-09, 18:32 | #19 |
Passiv
|
Det er min erfaring også, og jeg har prøvd stort sett alt tror jeg. Vanish pulver tar det. |
22-08-09, 18:43 | #20 |
Muligens verdt å vente på
|
Har nå brukt flytende vanish, og flekkene forsvant. De var en måned gamle, så det er jo verdt et forsøk.