Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan pynter du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-17, 22:48   #41
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg har ikke noe adventspynt, vi markerer vel egentlig ikke advent bortsett fra at ungene får kalender. Så her går det mye i en miks av mørke grønnfarger, linfarger, tre, gull og noe rødt. Pluss mye lyslenker og annen beslysning. Har litt utelys og har mekket ledlys på dørkransen med en billig ledlenke og limpistol. Julestrømpene kommer opp litt før jul og juletreet på lillejulaften.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 08:25   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Det er mye hjemmelaget pynt som ungene har ansvar for, men også julenisser i ymse størrelser og en del Georg Jensen. Jeg pynter med mye rødt og julete i duker og puter og gardiner på kjøkkenet. Røde potteskjulefe til kjøkkenvinduet. Røde håndklær og julesengetøy. Det er jul i alle rom. Ingen ville kalle det minimalistisk.

Adventspynt i lilla, hvitt og sølv. Den er det mye mindre av.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 08:45   #43
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Denne (i gul) har vi i hagen. Veldig fin!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 09:26   #44
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Det er vel en god blandings hjemme. Jeg er ikke julerød. Ingen gardiner eller duker.
Har en del Kähler, og har for flere år siden startet å samle på hvite engler med telys i. De står på samme sted hvert år og "englekoret" blir større for hvert år.
Finner de stort sett på loppis, og de som kjenner meg kjøper når de finner. Det er kanskje på tide å stoppe snart.

Ligner litt på disse.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 12:46   #45
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Tja, mye lys, noe gammel julepynt fra tidenes morgen, julestjerne, noen få nisser, noen juleblomster, juletre med en salig blanding av gammel og ny pynt, og i toppen av treet et 50 år gammelt juletrespyd i glorete farger.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 13:56   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Denne tråden fikk meg til å minne meg på at jeg ikke har funnet frem englene i år. Lurer på hvor de kan ligge. De pleier å stå i vinduet nokså høyt oppe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 18:37   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg er latterlig nøye på at ADVENT ER ADVENT, JUL ER JUL, og det er lilla i adventen og rødt/hvitt til jul. Jeg blir helt opprørt av at folk kaller adventskalendre for julekalendre.

#tradisjonalist

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 18:58   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er latterlig nøye på at ADVENT ER ADVENT, JUL ER JUL, og det er lilla i adventen og rødt/hvitt til jul. Jeg blir helt opprørt av at folk kaller adventskalendre for julekalendre.

#tradisjonalist

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 19:02   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Mens for meg er desember julemåneden og jeg har samme pynten fra start til mål. Sett bort i fra juletreet. Og folk kan kalle kalenderen hva de vil, den varer hele advent og teller ned til jul.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 19:18   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er latterlig nøye på at ADVENT ER ADVENT, JUL ER JUL, og det er lilla i adventen og rødt/hvitt til jul. Jeg blir helt opprørt av at folk kaller adventskalendre for julekalendre.

#tradisjonalist

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 19:18   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg har begynt å sile litt ut av alt vi har. Tidligere var det jul overalt men har slakket litt. Og har det mer hvitt på kjøkkenet og rødt i stua.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 19:51   #52
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Vi markerer ikke advent overhodet annet enn med adventsstake og adventskalender/julekalender. Jeg gidder virkelig ikke pynte med lilla først og så måtte bytte etter kort tid, i tillegg til at jeg synes at julepynt er uendelig mye finere enn adventspynt, så her er det julepynt hele veien. Desember er jul fra start til slutt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 07-12-17 kl 20:07.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 20:05   #53
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Her går det i rødt og hvitt og har aldri hatt lilla i advent. Kommer sikkert opp mer pynt i helgen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 20:20   #54
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Det er nok ganske enkelt her i huset.
Det meste jeg har er bare t par år gammelt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 20:22   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Med stjerner, lys, engler og noen få nisser. Jeg pynter ikke så mye, synes ekstra lys i vinduene er koselig, og med juletreet oppe, så trenger jeg ikke noe særlig mer

Så det er ikke mange kasser med julepynt her.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 20:57   #56
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Ikke mye pynt her heller. Har adventsstjerner i stuevinduet, lyslenke på verandaen, juletre og blomster/planter som røde tulipaner i Altovasen min, hvite roser og amaryllis. Dukene bruker stort sett å være hvite, men har noen litt mer typisk julete også. ikke julegardiner og lite nisser og slikt rundt omkring. ungene har en hver på rommene sine.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 23:48   #57
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jeg har syv store, smekkfulle plastkasser med julepynt. Og en til advent.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-17, 06:06   #58
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er latterlig nøye på at ADVENT ER ADVENT, JUL ER JUL, og det er lilla i adventen og rødt/hvitt til jul. Jeg blir helt opprørt av at folk kaller adventskalendre for julekalendre.

#tradisjonalist

Og for meg er det hvitt - hvite lys og blomster - som er advent. Det er nemlig det jeg er vokst opp med. Lilla kom jo først på 70-/80-tallet og mine foreldre synes det var fremmed og rart som adventsfarge. Altfor nymoderne, rett og slett.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-17, 08:34   #59
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Jo mer glorete og glitrende, dess bedre! Jeg liker gull og annen bling, røde duker, julekuler i alle mulige farger og alle nissene barna noen gang har laget.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-17, 08:57   #60
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har syv store, smekkfulle plastkasser med julepynt. Og en til advent.

Jeg har en kasse som hører desember til

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no