Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-18, 22:33   #61
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Ser ut som det finnes et spesialkamera til kjøleskap slik at man kan bruke sitt gamle https://store.smarter.am/products/fridgecam

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 09:04   #62
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Mitt kjøleskap er altfor fullt til at et kamera ville hjulpet. Hvordan ser det at det stadig er et par halvfulle glass med tacosaus oppi høgget en plass, eller en sammenklemt tupe med kaviar nedi hylla i døra etc.?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 13:23   #63
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Vi har kjøleskuff. Det finnes ikke et kamera i verden som kan gi meg oversikt over det.
Ikke et blikk heller, for øvrig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 19:13   #64
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Har lastet ned alle appene. Må teste å se hvem jeg liker mest.
Nå har jeg et laminert blankt ark som henger på innsiden av skapdøra som er ved siden av kjøleskapet. Skriver med whiteboard penn. Da er det enkelt å fjerne antall når jeg bruker noe.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 20:29   #65
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Jeg blir litt nysgjerrig på hvor mye matvarer dere egentlig har i hus siden det er vanskelig å ha oversikt?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 20:40   #66
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg blir litt nysgjerrig på hvor mye matvarer dere egentlig har i hus siden det er vanskelig å ha oversikt?

Vi har en god del, men mest av alt har vi et fryktelig teit kjøkken med dype høyskap som ting forsvinner i.

Det som har fungert noenlunde for meg er ikke en app, men to whiteboardtavler. Jeg har en liten der jeg skriver ukesmeny og så en stor som blir brukt til handleliste og beskjeder. Og så tar jeg bilder av dem når jeg er ferdig å skrive slik at jeg har dem på telefonen. Tidligere har jeg ofte vært den som har stått på butikken og lurt på hva vi skal ha til middag og da er det ikke så lett å vite om vi har noen av ingrediensene hjemme. Mens når jeg planlegger kan jeg i større grad sjekke før jeg fører resten på handlelisten.

En ting som irriterer meg er sånne glass med ulike sauser som kun varer 7 dager etter åpning i kjøleskapet. Kunne de ikke laget dem litt mindre? Når vi har indisk mat og åpner et glass mango chutney er det lite sannsynlig at vi kommer til å lage indisk en gang til i løpet av den neste uka. Og så blir de stående alt for lenge før jeg må stå og grave innholdet ut av 10 glass.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 20:46   #67
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Teit kjøkken hjelper nok ikke, nei.
Jeg har nok veldig lite selv, to hyller, en skuff og kjøleskap med frysedel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:23   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Hoho, vi har mye. her er halve høyskapet.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 27-03-21 kl 13:44.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:26   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Og her er andre halvdelen av høyskapet.

I tillegg til dette har vi et skap med frokostblanding, tørket frukt og spaghetti, et skap til med diverse tørrvarer og krydder, to krydderskuffer og en gammeldags krydderhylle med krydder, nøtter, buljong og tørket sopp.

Og en te-skuff.

(NB! Jeg har ikke lagt inn utløpsdato på mye av det, da bare får den en basert på kategori)

__________________


Sist redigert av Tallulah : 27-03-21 kl 13:44.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-18, 21:30   #70
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Litt mer enn meg.
Jeg har en tehylle forresten.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 10:32   #71
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg bruker og er fornøyd med proutgaven av Out of Milk-appen. Kan deles, og har pantry list og to-do list, i tillegg til egendefinerte handlelister.

Jeg lastet ned Out of Milk og koblet den opp mot Google Home. Fungerer noenlunde, men blir også helt feil noen ganger. Som nå når jeg sa “add toilet paper” og den svarte “Toilet and paper added to your list”. 😂 Så nå må jeg passe på at jeg ikke kommer hjem med et nytt do.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 18:51   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Ok, jeg endte opp med å føre alt på nytt inn igjen i Out of Milk. Det funker ok, men siden vi er vant til handlelappen bring så syns vi handlelistedelen i denne er litt lite snappy. Kategoriseringen var bedre i Fridge Pal, men Out of Milk er beste alternativet for å få det samlet.

Men det er veldig greit å se oversikt over fryser og skap når vi skal handle middag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 17:45   #73
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste appen for å holde oversikt i skap og fryser?

Out of Milk er solgt og vil, fra juli/august ikke levere utenfor USA og Canada.

- Hva gjør jeg nå?
- Har det kommet noe nytt?

Det er mest handling og gjøremål jeg er opptatt av da, så kanskje jeg skulle lage en egen tråd om det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no