Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 10:26   #41
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Viss nokon kan vise meg skallkle sett i prisklasse 5-600,- så kom med det. Har to unger som trenger nytt yttertøy no og dette er sånn ca det eg har råd til pr unge.

Da er det lurt å følge med på salg. Er vel vanskelig å finne skallklær med vannsøyle 10.000 til den prisen på todelt sett......Men altså, Stormberg har fine priser og det har Reflex også, men de er vel ikke dønn vanntette mener jeg, med mindre det har kommet nye modeller med høyere vannsøyle

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:26   #42
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg dulter veldig på Fryd, kjenner jeg, som sier at det er kjipt om barnehageansatte skal pushe dyrt tøy på foreldrene, for det er ingen tvil om at Reima etc er for dyrt for mange, for ikke glemme POP og Isbjørn. Det er jo ikke sånn at ei våt ullbukse er ensbetydende med mistrivsel ute og kronisk lungebetennelse heller, for å sette det på spissen.
.

Hos oss er det jeg som pusher barnehagen. De kommer aldri med type Reimaønsker for barna. Har aldri hørt de anbefale noe som helst.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:26   #43
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.832
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Enig med dere i at skallklær er supert! Vi har vært knallfornøyde med Reimatec og Bergans. Har forresten hørt at nå til høsten skal alle Hellytec(Helly Hansen) komme med 15000 vannsøyle.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:27   #44
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Min eldste som nå er 15 år snakker ennå om hvor fælt det var den tida da hun måtte ha på seg dress med regnbukse utenpå i barnehagen. "Det var så klamt og trangt og ekkelt, mamma" sier hun nå. Disse kommentarene kommer hvis hun ser barn som har på seg det, og av og til når hun ser hva lillebroren har på seg nå. Lillebroren har reimatec + dress og har trenger derfor ikke et lag til utenpå for å holde seg tørr.

Jeg skjønner at noen syns det er frustrerende at barnehageansatte "pusher på" dyre klær på foreldre, og skaper en merkebevissthet som ikke er ønskelig. Samtidig ser de jo mange barn med mange forskjellige type klær på seg, og har kanskje erfaring med at Reima, Troll, Ticket osv faktisk er bedre klær, og at det kanskje er ment som gode anbefalinger.

Vi kjøper forresten ofte vintertøyet på salg på våren, slik at en reimatec pluss dress, som koster 1800 på fullpris, får vi for 900. Da er det ikke så dyrt. Som oftest kan den selges videre til noen hundrelapper også, og da er den ikke mye dyrere enn andre klær.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:28   #45
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Viss nokon kan vise meg skallkle sett i prisklasse 5-600,- så kom med det. Har to unger som trenger nytt yttertøy no og dette er sånn ca det eg har råd til pr unge.

Se på finn. Kjøper du brukt kan du fint få det ned i den prisen.
Jeg kjøper heller brukte skallkær til 5-600 kroner enn en ny dress til 5-600 kroner som ikke har egenskapene skallklær har.

Jeg har solgt brukte skallkær her inne, og ifølge denne tråden er i alle fall en kjøper meget fornøyd med klærne.
Disse klærne har så god kvalitet at de kan fint brukes på både to og tre unger.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:29   #46
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg elsker skallklær.
Regntøy liker jeg virkelig ikke, så det har vi ikke. Vi bruker kun skalkklær og barnehagen er endelig overbevist om at det fungerer helt fint å ikke ha regntøy.
Vi har brukt Reima og Troll dresser, helly hansen, skogstad og nå Isbjørn todelt.

Kjøper alltid på salg jeg da, da blir det ikke så dyrt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:29   #47
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

De hadde skallklær på lindex også. De så faktisk helt greie ut. Jeg så ikke på vannsøylen, men jeg ble såpass imponert over vintertøyet til H&M i vinter at jeg fint kunne være villig til å prøve det.

Jeg sliter nå med en plutt som har i overkant med bra yttertøy og en barnehage som bare bruker regntøyet hans. Kanskje jeg skal fjerne hele vinterdressen og regntøyet og bare henge igjen pop-dressen og isbjørn-settet hans med dertil egnet underlag? Da spør de vel om regntøy kjenner jeg dem rett.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:31   #48
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Eg har sett på det som lindex har. Einaste eg var litt skeptisk til der, var at buksa ikkje hadde seler.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:32   #49
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De hadde skallklær på lindex også. De så faktisk helt greie ut. Jeg så ikke på vannsøylen, men jeg ble såpass imponert over vintertøyet til H&M i vinter at jeg fint kunne være villig til å prøve det.

Jeg sliter nå med en plutt som har i overkant med bra yttertøy og en barnehage som bare bruker regntøyet hans. Kanskje jeg skal fjerne hele vinterdressen og regntøyet og bare henge igjen pop-dressen og isbjørn-settet hans med dertil egnet underlag? Da spør de vel om regntøy kjenner jeg dem rett.

Jeg fjernet regntøyet til slutt , de spurte etter det å jeg sa de kunne bruke skallklærne.Etterhvert kom de å sa at de var veldig overasket, for han var klissbølt utenpå men helt tørr inni.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:33   #50
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg har sett på det som lindex har. Einaste eg var litt skeptisk til der, var at buksa ikkje hadde seler.

Skogstad sitt er vel heller ikke så dyrt. Helly hansen er ofte på tilbud på sportman.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:34   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

I barnehagen er det greit nok å ha dyre klær, men på skole/SFO er det vanskeligere å holde oversikten. Jeg tar ikke sjansen på å ha liggende en bukse til 1500 kroner som ser ut omtrent som en vanlig regnbukse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:34   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg venter meg i hjel på større størrelser på isbjørn-klærene.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:36   #53
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Viss nokon kan vise meg skallkle sett i prisklasse 5-600,- så kom med det. Har to unger som trenger nytt yttertøy no og dette er sånn ca det eg har råd til pr unge.

De skallklærne vi har hatt har kostet omtrent så mye, men jeg har kjøpt alt på salg. Tror ikke reflex sine klær er så dyre, ellers så har jeg funnet mye bra og billig på OBS når de har tilbud. Men jeg tror reflex kommer ut sånn ca i det prissegmentet på fullpris, og vi har vært fornøyd med allværsbuksene derfra.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:37   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

I barnehagen er det greit nok å ha dyre klær, men på skole/SFO er det vanskeligere å holde oversikten. Jeg tar ikke sjansen på å ha liggende en bukse til 1500 kroner som ser ut omtrent som en vanlig regnbukse.

Skogstadbukser får du minst opp til str 16 år. Koster ca 400 kr og fungerer godt som bare det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:38   #55
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Begge mine bruker POP skallklær, og det holder. Kjøpte Lindex skall bukser på salg i fjor, de holder ikke i nærheten like tett. Jentene blir fort klam i de. Og den ene buksen har rifter på ett kne. Kjøpte de til 44,50 pr stk, det var 70% avslag. POP klærne er mye mer brukt, penere og barna er tørrere.

Jeg trenger 4 års skallklær til Mini. Tips mottas med takk!

Jeg er ellers heldig, for med to tette jenter og en kusine som arver, blir det mye klær for pengene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:40   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Viss nokon kan vise meg skallkle sett i prisklasse 5-600,- så kom med det. Har to unger som trenger nytt yttertøy no og dette er sånn ca det eg har råd til pr unge.

HH tech har jeg hatt flere sett av og vært fornøyd. Forrige uke kjøpte jeg ny HH tech XTP bukse på XXL, tilbud til 179,- Den har vannsøyle på 15 000.

De har jakker til OK pris på www.sportmann.no men usikker på hva vannsøylen er på de.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:40   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg synes skogstad fungerer bra også. Ikke like bra som pop, men bra nok. De holder også tørt, men er ikke fullt så slitesterke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:42   #58
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg har sett på det som lindex har. Einaste eg var litt skeptisk til der, var at buksa ikkje hadde seler.


Her har de mye tilbud på skogstad.
http://shop.mxsport.no/askvoll/index...earch=skogstad

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:44   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Skogstadbukser får du minst opp til str 16 år. Koster ca 400 kr og fungerer godt som bare det.

Vi har Skogstad vinterbukse, tror den kostet 6-700. Den funker veldig bra. Jeg tenkte bare sånn generelt at jeg har en grense for hvor dyre klær jeg vil sende med på skolen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:47   #60
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Men atte. Hvis man har barn som sliter ut alle klær på null komma tre kan man da ikke drive å kjøpe dyre klær som skal holde i all slags vær gjennom alle sesonger, de er jo utslitt lenge før neste sesong? Enn så lenge har vi brukt vinterdressen (den er vel Ticket tror jeg) og en parkdress fra HH med gummi i rompa - hun har ikke blitt våt inni så langt, men det er jo mye smelting igjen. Skallklær høres jo flott ut, men jeg har hvertfall ikke penger til å kjøpe nytt sett til 2000 kr hver sesong - regntøyet er jo mye billigere å bytte ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no