Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-12, 20:55   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Eldstemann har herpet Isbjørndressen, den er beyond rescue. Og jeg tenker jeg kanskje skal ha noe todelt nå.

Han har en reservebukse fra Troll nå, men siden han er så smal så bare sklir den av. Bukseselene holder seg ikke på skuldrene, men sklir ned og da havner buksen rundt ankelene hans. Det taler vel fortsatt for bruk av dress, men han har lange ben, men er kort i overkroppen, så han trenger 134 i buksen, mens 128 holder fint i jakken.

Noen tips? Gjerne i en annen prisklasse enn Bergans, siden han her herper klærne sine.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:00   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Og jeg som skulle foreslå Troll. Seksåringen min er smal og den todelte Trolldressen hennes passer bra på henne i alle fall. Men hun bør ha selene på kryss da, hvis ikke sklir de av.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:19   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og jeg som skulle foreslå Troll. Seksåringen min er smal og den todelte Trolldressen hennes passer bra på henne i alle fall. Men hun bør ha selene på kryss da, hvis ikke sklir de av.



Har dere selene kryss foran? Han har jo ikke tid til å kle på seg heller, så han trekker den bare på seg, uten å løsne på selene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:21   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Storebror er ganske smal av seg og har hatt Skogstadbukse de siste årene, og så varierer vi mellom dunjakke og en jakke som tåler litt vann. Den buksa han har nå har han hàtt i snart to sesonger, men må byttes nå for knærne er fulle av hull (men så tilbringer han mye av tiden på knærne når de er ute, så det er kanskje ikke så rart).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:22   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Det som er fint med Skogstadbuksa er at den kan strammes i livet samtidig som selene er ganske brede og dermed sitter godt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:23   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.



Har dere selene kryss foran? Han har jo ikke tid til å kle på seg heller, så han trekker den bare på seg, uten å løsne på selene.

De må krysse foran om de skal krysse på den buksa jenta mi har i alle fall. Og strengt tatt så krysser hun nok bare selene når jeg står der og ser på, når hun er alene er det nok ikke så nøye. Men jenta mi er bare smal, hun er ikke mer enn gjennomsnittlig høy, og det er nok derfor Troll sitter greit på henne.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:29   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

:noterer ned skogstad:

En annen ting er at butikkene tror at det er sommer nå. Jeg var på 2 barneutstyrsbutikker, en sportsbutikk og alle kjedebutikkene i dag, og ingen hadde forede bukser i str 134.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:38   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Jeg kjøpte HH til storesøster hos komplettfritid.no (mener jeg å huske) nylig. Den er smal, mye smalere enn alt annet vi har hatt i hus.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:41   #9
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Enig med Molly. HH er veldig smale. Jeg kjøpte til storebror på OBS, de bleier å ha Helly Hansen.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:41   #10
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

De bleir forresten ikke å ha det, men de pleier.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:46   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg kjøpte HH til storesøster hos komplettfritid.no (mener jeg å huske) nylig. Den er smal, mye smalere enn alt annet vi har hatt i hus.

Takk for tips. De hadde buker igjen i riktig størrelse så jeg skal teste det ut. Og ikke noe minus at den var på salg!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:55   #12
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken todelt dress til et langt og tynt barn (ca 130 cm)?

Storesøster er veldig smal, og jeg kjøpte todelt Polarn til henne på salg nå. Den sitter som et skudd.

Og hey: mitt innlegg nr. 1000. På 5 år og litt.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no