Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 13:22   #1
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Jeg vurderer å kjøpe dress TTH-dress til minstemor på salget. Hun har Reima Tec babymodell i str 92 nå og den passer fint. Hun ble målt til 91,5 cm av meg i går og vekta viser 12,7 kg. Hun er drøye 2,5 år.

Jeg synes Reima er kjempefint til de minste som ikke bedriver så veldig hard bruk, men har ymse erfaringer med dem til eldre barn som sliter betraktelig mer på dressene. Jeg har aldri hatt dresser fra TTH før, men har hørt at det er gode dresser og synes de ser veldig fine ut. Synes stoffet virker med slitesterkt enn Reima og det er et pluss. Jeg har derfor lyst til å forsøke en TTH-dress til neste vinter.

Men da er altså det store spørsmålet: Hvilke størrelse kjøper jeg? Holder det med 98 eller bør jeg gå helt opp i 104?

Erfaringer? Bring'em on!

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:24   #2
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Vesla vår er 3,5 år og har god plass i str. 98.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:34   #3
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Vesla vår er 3,5 år og har god plass i str. 98.

Hvor høy er hun da?

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:37   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Poden er 106 -107 cm å har god plass i sin i 110. Jeg ville gått for 98.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:41   #5
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Ticket er store i størrelsen. Lillesøster på snart 3 år bruker fortsatt sin dress i størrelse 1 år, men den begynner å bli litt knapp. Hun er vel i underkant av 90 cm. Str 2 år vil holde i massevis til henne neste vinter.

En ting skal du være obs på. Det finnes både en babymodell med to glidelåser foran, og en "større-barn-modell" med en glidelås foran. Babymodellen er mykere, men den er også kortere i bena enn den andre modellen. Jeg studerte begge modellene i str 2 år for ikke lenge siden, og modellen med en glidelås så svær ut.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:23   #6
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Hvor høy er hun da?

Drøyt en meter lang, tipper jeg. Hun er ikke målt på evigheter. Bruker 104 i klær ellers og har 104 i Reima Tec vinterdressen sin.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:26   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Poden blir fem i april og har strl. 104 i TTH i år. Han er vel rundt 105 cm høg. Men TTH sitter ikkje så ok på han som det Reima gjer. Dei er veldig baggy, og det blir litt feil for mine spinkle barn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:29   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

98 holder. Jenta mi er over en meter (snart fire år) og har god plass i sin Ticket (babymodell)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:45   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Vi har en TTH i 98 til en på 102 cm. Den holder akkurat ut sesongen. Jeg kommer til å kjøpe 110 til ham til neste år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:46   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Ergo ville jeg kjøpt 98 til din jente.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:52   #11
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Takk for innspill!

Det høres ut som 98 bør holde, da Jeg tror jeg går for den modellen med bare én glidelås. Den er jo ganske baggy den også. Og om beina er litt lengre i den modellen er det vel egentlig bare greit, for det er helst der det kniper når dressen begynner å bli i minste laget. Den med to glidelåser går vel kanskje uansett bare opp til 92? Fant den ikke i større på nettsida jeg tittet på i hvert fall.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:04   #12
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Babymodellen går i alle fall opp til str 98. Nestminstesøster brukte str 98 siste året i barnehagen, altså fram til hun var 6 år og ca 108 cm! Nå skal det sies at dette er en litt eldre dress, og nyere modeller er visst litt mindre.

Personlig ville jeg aldri funnet på å kjøpe str 98 i Ticket til min snart 3-åring til neste sesong, i alle fall ikke i modellen med en glidelås. Det ville hun druknet i. Men jeg vil ikke påvirke deg til å kjøpe en mindre dress enn det du i utgangspunktet tenker, så kjøp str 98. Har du ikke for sikkerhets skyld anledning til å prøve dressen før du kjøper?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:14   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

98 holder.
Storebror brukte 104 den sesongen han var 3,5. Og som du vet er han ikke så veldig liten. Hans 116 dress passet forøvrig til ham ifjor også selv om den da var litt snau.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:19   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

De er større enn reima. I fjor hadde vi babymodellen til reima og ticket (late meg har alltid en dress hjemme og en i barnehagen de første par åra). Ticket i str 86 og reima str 92 var nøyaktig like lange. Når de blir så store at de ikke skal ha babymodell synes jeg forskjellen er mindre, og da er hele forskjellen i størrelse i ryggen slik at barn med kort rygg i forhold til beina vil sagge. Plutten er ca 95-ish cm og 3 år, han har ticket str 98 i år. Den er stor, men ikke for stor. Jeg tror han kan bruke den til høsten også.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:01   #15
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Våre barn er vel jevngamle tror jeg, og vi har str 98 til poden. Den er veldig stor til han, i forhold til Reima. Vi bruker den, men kunne sikkert hatt 92. Han er 95 cm og rundt 12-13 kg.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 12:18   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Jeg har nettopp kjøpt til min fireåring i str 110, og den sitter omtrent likt på ham som Reima. Litt lang i armer og bein, men med votter og sko på, så er den helt ok. Han likte den godt selv, så han ville bruke den med en gang. Den skulle egentlig være til neste vinter. Han er ca 106 cm høy. 104 ville nok vært perfekt til ham i år, så da tror jeg nok 98 skal holde godt til jenta di
Dette er modellen med en glidelås, den andre vet jeg ingenting om.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 13:52   #17
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TTH-dresser - små eller store i størrelsen?

Min ferske toåring er 93 cm og 15 kilo, og har fortsatt noenlunde nok plass i sin 86-dress (ikke babymodellen). Jeg vurderer også å kjøpe på salget, og tenkte å gå for 98. Tror jeg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no