Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Asiatisk-inspirert ribbe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-18, 14:45   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Asiatisk-inspirert ribbe

Vi skal være alene på julaften i år (med ungene) og tenkte vi skulle prøve ribbe med vri. Noen som har prøvd og har oppskrift på en asiatisk-inspirert ribbe? Og spennende tilbehør?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 14:56   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Jeg lagde denne for noen år siden (ikke på julaften) veldig godt - kanskje spesielt pærene.

https://www.aperitif.no/oppskrifter/...sk-touch/63725

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 15:12   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Vi bruker Heia Mat sin oppskrift en søndag før jul mens vi er på julemarked.
http://heiamat.no/2017/10/26/ribbe-m...iske-smaker-2/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 15:31   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Jeg bruker også Heiamat sin ribbe med masse krydder. Herremin hatt, så godt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 18:56   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Jeg har laget denne et par ganger, og den er virkelig fantastisk. Og den lager seg helt selv!
http://millasmat.com/middag/asiatisk...paa-tolv-timer

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 21:12   #6
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Takk for tips. Jeg lagrer alle!
Men hva slags tilbehør har dere? Så at den Che linka til hadde litt tilbehør - er det noe spesielt som er skikkelig godt? Mannen lager en fantastisk potetmos, så det hadde vært spennende å ha inntil.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 21:13   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Rema 1000 har en fersk wokpose med bokchoy, grønnkål, chili, gulrot og purre.
Den syns jeg er veldig god!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 21:14   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Rema 1000 har en fersk wokpose med bokchoy, grønnkål, chili, gulrot og purre.
Den syns jeg er veldig god!

Takk for tips. 😀

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 23:53   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for tips. Jeg lagrer alle!
Men hva slags tilbehør har dere? Så at den Che linka til hadde litt tilbehør - er det noe spesielt som er skikkelig godt? Mannen lager en fantastisk potetmos, så det hadde vært spennende å ha inntil.

Jeg synes chili og ingefærpærer var veldig godt til (men klart: jeg hadde lave forventninger til konseptet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-18, 23:56   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for tips. Jeg lagrer alle!
Men hva slags tilbehør har dere? Så at den Che linka til hadde litt tilbehør - er det noe spesielt som er skikkelig godt? Mannen lager en fantastisk potetmos, så det hadde vært spennende å ha inntil.

Til asiatisk ribbe pleier jeg å ha steam buns, men det er ikke så julete....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 10:16   #11
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk for tips. Jeg lagrer alle!
Men hva slags tilbehør har dere? Så at den Che linka til hadde litt tilbehør - er det noe spesielt som er skikkelig godt? Mannen lager en fantastisk potetmos, så det hadde vært spennende å ha inntil.

Jeg har hatt både potetmos og cole slaw til, begge deler var godt.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 10:24   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

1*kg
tynnribbe

1*dl
soya saus

4*stk
stjerneanis

15*stk
Hvit pepperkorn

20*g
ingefær finhakket

5*stk
hvitløksfedd

1*stk
rød chili

1 ss
Sukrin/sukker/honning

salt og nykvernet pepper

Slik gjør du
* 1. Krydre ribbestykket lett med salt og kvernet pepper.

* 2. Legg ribbestykket med fettsiden ned i en ildfast form som er akkurat passe stor til kjøttet.

* 3. Skjær ingefær og hvitløk i tynne skiver og finsnitt chilien. Bland Amino, sukrin gold, ingefær, hvitløk, chili, anis og pepper i en kasserolle. Kok opp blandingen og la det småkoke et par tre minutter.

* 4. Hell «marinaden» over kjøttet og dekk til med aluminumsfolie. Varm ovnen til 150 grader varmluft og stek ribben i 3 timer.

* 5. La kjøttet ligge til avkjøling i sjyen som er i pannen, snu litt på det med jevne mellomrom.

* 6. Til servering:
Skjær kjøttet i tynne skiver på tvers av fibrene. Hvis kjøttet må varmes opp kan du steke skivene lett i en panne og tilsette litt av stekesjyen. Del brødene nesten igjennom som et lite pitabrød. Smør litt hoisinsaus i brødet og legg i et par kjøttskiver. Topp med kinakålsalat, frisk koriander og chilisaus


__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 10:31   #13
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Kjenner jeg gleder meg. Vi skal ha medisterkaker og det vanlige i tillegg, så det blir julete likevel.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 10:59   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Kan kjøre kinesiske pannekaker, agurk, vårløk og hoi sin til. (A la crispy duck med andre ord.)
Knallgodt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 16:07   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Steambuns! Hoi sin! Kimchi!

Det er så digg! Jeg lager steambuns innimellom og det er rett og slett utrolig godt med ribbe og grønnsaker og masse hoi sin saus.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 16:35   #16
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Steambuns! Hoi sin! Kimchi!

Det er så digg! Jeg lager steambuns innimellom og det er rett og slett utrolig godt med ribbe og grønnsaker og masse hoi sin saus.

Har du oppskrift på dette?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 16:51   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Denne fra Lise Finckenhagen:
https://www.nrk.no/mat/pork-belly-buns-1.11785546

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:43   #18
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Kan kjøre kinesiske pannekaker, agurk, vårløk og hoi sin til. (A la crispy duck med andre ord.)
Knallgodt.

Mmmmmm! Vi elsker Crispy duck. Takk for tips.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 09:28   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Jeg er også veldig glad i asiatiske varianter av svin, men det smaker jo ikke jul! Det et ikke egentlig viktig for meg, men for andre deler av familien ville det vært en gigaskuffelse, uansett hvor godt det er. Bare så man har latt den tanken svive gjennom hodet også, hvis man ikke har laget det før.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 09:51   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Asiatisk-inspirert ribbe

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er også veldig glad i asiatiske varianter av svin, men det smaker jo ikke jul! Det et ikke egentlig viktig for meg, men for andre deler av familien ville det vært en gigaskuffelse, uansett hvor godt det er. Bare så man har latt den tanken svive gjennom hodet også, hvis man ikke har laget det før.

Mannen min mener det er en uting å spise julemiddag flere ganger før den faktiske julemiddagen. Så for meg er det vel mer en mulighet til å bruke råvarene som er i butikk uten at mannen steiler helt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no