Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serier og filmer som er lastet ned....

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 10:06   #1
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Serier og filmer som er lastet ned....

Ja, hvordan får dere dem over på en dvd feks?
Når jeg har lastet ned en film, kunne jeg godt tenkt meg å sette den på tv`n i stedet for på pc`n, men jeg får det ikke til.

Gode råd noen?

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 10:16   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

Vi har en PC koblet til TV-en (som altså har TV-en som skjerm) som vi bruker til å se film og spille musikk på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 10:26   #3
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

Ok, men det er ikke alltid det passer å bruke pc`n.
Sett at store M vil se en film jeg har lastet ned, og jeg må bruke pc`n i jobb.

Jeg trenger å få de over på en cd/dvd....

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 11:26   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

du må nok ha en dvd spiller som kan spille de forskjellige codecene ( måten å komprimere filmen på). Kan den det er det som oftes bare å brenne det ut å spille det av.. Selv bruker vi bare xbox som er gjort litt om på.. og så finnes det egne multimediaspillere som fungerer på samme måte. laster inn filmen på gjennom nettverket og spiller rett av på tv.

Ellers så er ledning mellom pcen og tv greit.. litt dumt når man ikke har 5 forskjellige pcer sån som her i huset..

så det kommer rett og slett annpå hva dvd spilleren din klarer å spille. Vist det er en dvd rip pleier det å gå greit uansett. men enkelte serier er ikke allitid like lett.

veldig billige dvd spillere er faktisk ofte ganske bra på dette området. fordi de ofte er laget av en vanlig pc dvd spiller og ikke av en god spesiell spiller. og så får man medieaspillere som asono eller lignende.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 11:29   #5
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

Må man ikke ha DVD brenne på maskinen da?
Jeg klarer kun å brenne nedlastede filmer på en vanlig CD-R disk og den vil ikke DVD spilleren godta.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 12:01   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

Hvis du har chippet XBOX kan du legge filmer direkte inn på den. Det har vi, og alle jentungens filmer ligger inne der, i en egen mappe med navnet hennes på. Dermed blir ALDRI filmene ødelagt, for de ligger jo på selve harddisken der. Har ikke tall på hvor mange dvd'er den ungen har ødelagt.

Jeg vet ikke hva vi skulle gjort uten xboxen, den er bare genial. Laster ned spill også, som jeg legger direkte inn. Slipper styr med dvder og cder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 12:35   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

Vi har chippet Xbox, og det anbefales om man laster ned en del. Filmer, serier og bilder ligger i kataloger på harddisken. Overføringen fra pc til Xbox'en går ganske kjapt, så det er gjort på på kort tid å legge over noen episoder fra en serie eller en film f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:21   #8
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

Ja, men ...hehe....jeg forklarer meg nok utrolig dårlig.
Vi har en dvd-brenner på pc`en. Og vi har en dvd-spiller som tar alt. Men problemet ligger i å få filene fra harddisken til en dvd-plate. Det er der det stopper. For jeg får melding om at det er oppadget et problem og kan ikke brennes.....

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:49   #9
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serier og filmer som er lastet ned....

hvilket format er det på de filene du forsøker å brenne?

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no